banner50

banner52

30 Eylül 2020 Çarşamba

Gıdalardan koronavirüs bulaşır mı?

Meyve salatası vücudu yağlandırıyor

Kesilip parçalanan meyvelerin vitamin kaybına uğradığı ve vücutta yağlanmaya sebep olduğu açıklandı.

banner46
09 Haziran 2014 Pazartesi 16:16
Meyve salatası vücudu yağlandırıyor
Endokrinoloji Uzmanı Prof. Dr. Mitat Bahçeci, "meyve salatası"nı hem vitamin kaybı yönünden hem de daha fazla tüketim açısından önermediklerini belirterek, "Meyveler kesilip parçalandığında vitamin kaybı çok oluyor. Portakaldaki C vitamininin yüzde 40'ı kesilince kaybediliyor" dedi.

Bahçeci, yaz aylarının besin çeşitliliği açısından zengin bir mevsim olduğunu, farklı renk ve tatlardaki meyvelerin vitamin ve yararlı bileşikler içerdiğini belirtti. Meyvelerin her birinin besinsel değerinin birbirinden farklı olduğunu ifade eden Bahçeci, kırmızı dut, böğürtlen, ahududu, kiraz, çilek ve üzümün antosiyaninden zengin ve antioksidan kapasitesi yüksek bileşikler içerdiğini ve kanserden korunmada önemli işlev gördüğünü kaydetti.

Kayısı ve şeftalinin önemli potasyum kaynağı olduğunu, bu iki meyvede bulunan A vitaminin gözün görme fonksiyonunda önemli rol oynadığını vurgulayan Bahçeci, büyük bir bölümü su olan karpuzun tüketilirken içerdiği şeker oranından dolayı glisemik indekse özellikle dikkat edilmesi gerektiğine işaret etti.

Birkaç kiraz, kayısı, şeftali, erik, kavun, karpuzla hazırlanan "meyve tabağı" ya da "meyve salatası" şeklindeki tüketiminde hepsinden birer parça yendiği için porsiyon hesabının yapılamadığını ve normalinden daha fazla tüketildiğini belirten Bahçeci, şunları kaydetti:

MEYVE SALATASI TÜKETİRKEN DİKKATLİ OLUNMALI
"Meyveler kesilip parçalandığında vitamin kaybı çok oluyor. Portakaldaki C vitamininin yüzde 40'ı kesilince kaybediliyor. Meyve tabağının albenisi çok ama sıkıntısı da büyük. Çünkü porsiyon belirlemek mümkün değil. Normalden fazla meyve yenmesine yol açar. Meyveler parçalandığı için oksijenle temas eder bu da vitamin kaybına yol açar. Dilimlenerek yendiğinde bir kayıp olmaz. Portakal suyunu ise hiç önermiyoruz. Çünkü en az 2-3 portakal tüketimi demek. Meyve tabağına glisemik indeksi farklı olan meyveler giriyor. Karpuzun glisemik indeksiyle kirazınki bir değil. Bir öğünde karpuz, bir öğünde kiraz, üçüncü öğünde portakal ya da başka bir meyve yemek birbirine karışmadığı için daha çok yararlı olur.

BEL ÇEVRESİNDE YAĞLANMAYA SEBEP OLUYOR
Karpuz, kavun, incir, üzüm gibi yaz meyveleri, ihtiva ettikleri yararlı bileşikler ve vitaminler sayesinde insan sağlığına yararlı katkı sağlamasına rağmen doğru porsiyon ölçüsünde tüketilmediğinde bel çevresinde yağlanmaya ve kilo alımına sebep olabilir. Bu yüzden kan şekerini ve insülin düzeyini normal seviyede tutmak, bel çevresindeki yağlanmayı azaltırken yaza daha formda girmemizi sağlayacaktır."

banner21

Anahtar Kelimeler: Meyve Salatası

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    Kırmızı et fiyatlarının artışı hangisi ile ilgilidir?

    NAMAZ VAKİTLERİ
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    KARİKATÜR
    SENDE YAZ
    Ziyaretçi Defteri
    Ziyaretçi Defteri

    Siz de yazmak istemez misiniz?

    Ziyaretçi Defteri
    ARŞİV
    banner20