Müşterinin kalite beklentisi yükseldi

Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve uluslararası araştırma kuruluşu KA Araştırma tarafından yürütülen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2011 yılı ikinci çeyrek sonuçları açıklandı.

Müşterinin kalite beklentisi yükseldi
81 ilde 8 bin 685 tüketiciyle bilgisayar destekli telefon anketi (CATI) yapılarak hazırlanan endeks, ülke genelinde müşteri memnuniyeti bilincinin geliştirilmesine katkıda bulunmayı hedefliyor. Endekste, 34 markanın ve diğer kategorilerin müşteri memnuniyeti ölçüldü. 2011'in ilk çeyreğinde 76,2 olarak ölçülen ulusal müşteri memnuniyeti endeksi, ikinci çeyrekte 0,1 puan düşerek 76,1 puan olarak gerçekleşti. Aynı dönemde Amerika'da müşteri memnuniyeti endeksi 75,7 oldu. İkinci çeyrekte ambalajlı su, akaryakıt istasyonları, havayolları, meyve suları ve küçük ev aletleri sektörleri ölçüldü. Ambalajlı su sektöründe 2010 yılının ikinci çeyreğinde 79 olan endeks bu yıl 80'e, küçük ev aletlerinde 77'den 78'e, havayollarında 72'den 73'e yükselirken, meyve suları sektöründe 80'den 79'a, akaryakıt istasyonlarında 78'den 76'ya geriledi. Kalder Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Doğan, TMME ile müşterilere tarafsız bir ölçümle sesini ve beklentilerini duyurma, kuruluşlara da ülke genelinde ve sektöründe yerini, rakiplerinin durumunu görerek strateji geliştirme imkanı sunulduğunu belirtti. Bir önceki yıl 75,6 olan endeksin 76,7'ye yükseldiğine işaret eden Doğan, yılın ikinci çeyreğinde hafif bir duraksama olduğunu, ancak büyüme rakamları istatistiklerinde de düşme gözlendiğini kaydetti. Doğan, Türkiye'nin müşteri memnuniyetinin Amerika'yı aşan oranda sürdüğünü dile getirerek, endeksin ekonomik gelişmeler doğrultusunda yönlendiğini söyledi.

Müşteriyi memnun eden markalar:

Ambalajlı su: Pınar Su, Erikli

Akaryakıt: Opet

Havayolları: THY

Meyve suları: Pınar

Küçük ev aletleri: Bosch

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52