BİM büyüme liginde ilk 10'a girdi

BİM'in net satışları bir önceki yıla kıyasla yüzde 20 artışla 11,8 milyar TL olarak açıklanırken net kârı ise yüzde 24 artış göstererek 413 milyon TL oldu.

BİM büyüme liginde ilk 10'a girdi
BİM Birleşik Mağazalar A.Ş 2013 mali sonuçları düzenlenen basın toplantısı ile açıkladı. BİM net satışları bir önceki yıla kıyasla yüzde 20 artışla 11,8 milyar TL olarak açıklanırken net kârı ise yüzde 24 artış göstererek 413 milyon TL oldu. BİM’in mağaza sayısı 2013 sonu itibarı ile 4.000’e, yaptığı yatırımlar ise 245 milyon TL düzeyine ulaştı.İndirimli satış modelini Türkiye’de başarıyla uygulayan BİM’in geçen yılki satışlarının yüzde 67,60’ını özel markalı ürünler, yüzde 21,60’ını markalı ürünler, yüzde 5,50’sini spot ürünler ve yüzde 5,30’unu BİM’e özel gramaj ve ambalajdaki ürünler oluşturdu.
Danışmanlık kuruluşu Deloitte’un hazırladığı ve dünyada farklı sektörlerden en büyük 500 perakende şirketini sıralayan 'Perakendenin Küresel Güçleri 2014'raporunda BİM listeye 167’inci olarak girdi. Aralarında Apple ve Amazon gibi devlerin de yer aldığı en hızlı büyüyen ilk 10 perakende kuruluşu sıralamasında ise BİM 9’uncu oldu. BİM, Finance tarafından hazırlanan Best Retail Brand (En İyi Perakende Markası) 2013 sıralamasında ise 1,4 milyar doları ile Türkiye perakende sektörünün en değerli markası oldu.

2013 yılının perakende sektörü açısından satın almaların yoğun olduğu bir dönem olduğunu söyleyen BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, "Sektörde ilk beş perakendecinin pazar payları toplamı yüzde 15’i geçmediğinden sektör parçalı bir yapıya sahiptir. Bu parçalı yapı yüzünden birleşme ve satın almalar yoğun olarak yaşanmaktadır. 2014 ve daha sonraki yıllarda da birleşme ve satın almaların devam edeceğini öngörmekteyiz" dedi. BİM’in başarısının arkasındaki en önemli etmenlerden birinin uyguladıkları organik büyüme modeli olduğuna dikkat çeken Aykaç, "1995’te 21 mağaza ile başladığımız başarı yolculuğumuzda, geçen 18 yılda oluşturduğumuz kurum kültürünün muhafazası ve şirketimize duyulan sadakatin sürdürülebilir olması için organik olarak büyümeyi tercih etmekteyiz. Operasyonlarımızı banka kredisi kullanmadan iç kaynaklardan finanse etmemiz ve yabancı kur pozisyonumuzun bulunmaması piyasadaki olumsuz hareketlere karşı kırılganlığımızı azaltmaktadır. Bugün sektör lideri olarak elde ettiğimiz başarının bir diğer önemli unsurunun ise çalışanlarımız olduğuna şüphe yoktur. Çalışanlarımız, tedarikçilerimiz, müşterilerimiz ve hissedarlarımızla beraber çıktığımız başarı yolculuğumuzda, sağlıklı büyümemizin sürdürülebilir olacağına inanıyoruz" diye konuştu.

Toplantının devamında söz alan ve 2013’de elde ettikleri başarılı sonuçların, müşteri memnuniyetinin kendilerini çok mutlu ettiğini aktaran BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu ise 2014 yılında yurtiçinde ve dışında yatırımların süreceğini vurgulayarak "2014’te konsolide bazda 400 milyon TL’ye yakın yatırım yapacağız. Mağaza sayımızı 500 adet artırarak 4.500’e çıkarmayı hedefliyoruz. 3 yeni bölge deposunu hizmete sokmayı ve 3.000 kişiye daha istihdam sağlamayı amaçlıyoruz. Son derece başarılı bir şekilde büyüdüğümüz Fas’ta 70 yeni mağaza açarak bu ülkedeki mağaza sayımızı 2014 sonu itibarı ile 234’e çıkarmayı planlıyoruz. Mısır’da da bu yıl 50 yeni mağaza açarak, yine yılsonu itibarı ile 85 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.
Kaynak: iha.com.tr

Güncelleme Tarihi: 13 Temmuz 2017, 11:43

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52