Nazo kimya sektörüne girdi

Toz içecek sektöründe Nazo markasıyla tanınan Nazlı Grup, Aromis ile kimya sektörüne girdi.

Nazo kimya sektörüne girdi
Şirket, temizlik ve kozmetikte kullanılan her türlü koku-esans ve gıdada kullanılan doğala özdeş aromayı üretiyor. Nazlı Grup Yönetim Kurulu üyesi Nihat Kurt, uluslararası pazarlarda söz sahibi olmayı hedeflediklerini söyledi. Nazo markasıyla toz içecek sektöründe pazar liderliğini ele geçiren Nazlı Gıda, bir süre önce girdiği kimya sektöründe de oldukça iddialı. Sektörde uzun yıllar profesyonel yöneticilik yapmış Tansel Okkan ile birlikte Aromis Kimya'yı kurduklarını belirten Nazlı Grup Yönetim Kurulu üyesi Nihat Kurt, "Tansel Bey sektörün en önemli şirketlerinde Ar-Ge müdürlüğü yapmış bir isim. Aromis Kimya'da onun bilgi birikimi ile bizim sermayemizi birleştirdik ve sektöre iddialı girdik." dedi. Nazo markasıyla tanınan Nazlı Grup, toz içecek başta olmak üzere, çikolata, sakız, cips üretiyor. Bir süre önce Anadolu'da iki fabrikayı satın alarak üretimin önemli bölümünü İstanbul dışına kaydıran Nazlı Gıda, kimya sektöründe iç piyasa kadar, yurtdışını da hedefliyor.
Türkiye'de kozmetik ve temizlik sektöründe kullanılan esanslar çoğunlukla yurtdışından getiriliyor. Sektörün bu alandaki ithal bağımlılığına da son vermek istediklerini kaydeden Nihat Kurt, Aromis Kimya'nın hem gıda aroması hem de esans için iki ayrı Ar-Ge ekibi olduğunu söyledi. Temizlik ve kozmetik sektöründe kullanılan her türlü koku-esans ve gıdadakullanılan doğala özdeş aromayı, Aromis laboratuvarlarında üretebildiklerini belirterek, üretimin tamamen doğal hammadde kullanılarak gerçekleştirildiği bilgisini verdi. Türkiye'de pek çok ünlü temizlik ve kozmetik firmasına esans ürettiklerini belirten Kurt, "Türkiye'de temizlik ve kozmetik sektörü sürekli büyüyor. İnsanlar genel temizlik ürünleri ve kişisel bakıma daha fazla bütçe ayırmaya başladı. Kişi başı parfüm tüketimi artıyor. Biz de hızla büyüyen pazarda kendimize iyi bir yer edinmek istiyoruz." şeklinde konuştu.
Aromis Kimya 3 yıllık bir geçmişe sahip olmasına rağmen, Ar-Ge ve altyapı çalışmaları iki yıl devam etmiş. Üretim ise son bir yıldır gerçekleştiriliyor. Henüz bir yıldır faal olmasına rağmen şimdiden iç piyasada 200 müşteriye ulaşmış. Altyapı ve Ar-Ge'ye verdikleri önem sayesinde gerek Türkiye gerekse yurtdışından gelecek her türlü talebe cevap verebilecek durumda olduklarını belirten Kurt, hedeflerinin yurtdışına açılmak ve özellikle de Afrika pazarından pay almak olduğunu ifade etti. Aromis Kimya'nın ürettiği numuneler Afrika ülkelerine gönderilmiş. Nihat Kurt, Afrika'yı hedeflemelerinin gerekçesini bu kıtada kozmetik sanayinin çok hızlı gelişmesiyle açıklıyor. TUSKON'un zirveleriyle Afrika'yı daha iyi tanıdıklarını ve iyi bir müşteri grubu oluştuğunu belirten Kurt, buradaki potansiyeli değerlendirmek istediklerini belirtti. Aromis Kimya'nın diğer ortağı Tansel Okkan, kimya sektöründe 'bay burun' lakabıyla tanınan bir girişimci. Çalıştığı firmalarda binlerce hammaddeyi koklayarak ayırt edebilmesiyle ünlenen Okkan, Aromis Kimya'da yeteneklerini yine kullanacağını, ancak bunun yanında ileri teknolojinin bütün imkanlarından da faydalanacaklarını vurguladı.
Esans ve koku üretimi kimya sektöründeki en kritik aşama. Ürün ne kadar iyi olursa olsun, tüketici son kararı kokuya göre veriyor. Bu açıdan sektördeki ünlü markalar için esans kalitesi son derece önemli. Koku veya esans ürünlerin satışında çok belirleyici olmasına rağmen, çok düşük oranlarda kullanılıyor. 1 kiloluk üründe ortalama 2 gram koku maddesi yer alıyor. 1 tonluk bir temizlik ürününe koku vermek için en fazla 2 kilo esans yeterli oluyor.
Zafer Özcan - Zaman

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52