banner50

banner52

03 Haziran 2020 Çarşamba

Gıdalardan koronavirüs bulaşır mı?

Koska'nın hedefi "gıda markası" olmak

Koska Yönetim Kurulu Üyesi Dindar, 2011 yılında 120 milyon lira ciro elde etmeyi beklediklerini söyledi.

banner46
11 Kasım 2011 Cuma 00:44
Koska'nın hedefi

Koska Yönetim Kurulu Üyesi Emin Dindar, artık Koska'yı bir gıda markası çatısı altında projelendirmek istediklerini belirterek, "Yakın zamanda çay ürünlerimizi devreye soktuk. Belki 2013'te meyve suyu, zeytinyağı gibi ürünlerle gıda markası olarak konumlanmak istiyoruz" dedi. Koska'nın son dönem faaliyetlerine ve gelecek hedeflerine ilişkin olarak Dindar, ilk yurt dışı mağazalarını Cidde'de açtıklarını belirterek, Türkiye'deki mağazalarda yer alan ürünlerin tamamının Cidde'de de satılacağını, taze ürünler için ise bir ustanın orada görevlendirildiğini anlattı.

Yerel bir ortakla işbirliği içinde açtıkları mağazanın 400 metrekare büyüklüğe sahip olduğunu söyleyen Dindar, şöyle devam etti:

"Suudi Arabistan ve Körfez ülkelerinde bizim ürettiğimiz ürünlerde ciddi rekabet var. Çok fazla sayıda üretici var. Marketlerde satış yaptığımızda çok verim alamadık. O yüzden kendi dükkanlarımızı açma kararı aldık. Sırada Riyad ve hemen hemen aynı zamanlarda Dubai var. Bu mağazalar 2012'de açılacak. 2012 planımızda ayrıca Londra'da sadece lokum ve şekerleme üzerine bir konsept dükkan açmak da var."

Bunun yanı sıra Katar, Mısır, Kuzey Irak gibi bölgelerden de mağaza açılması konusunda işbirliği talepleri aldıklarını söyleyen Dindar, marketlerde boğulmak yerine özellikle Ortadoğu'da kendi mağazalarıyla ticareti artırmayı hedeflediklerini vurguladı.

Avrupa ve ABD pazarında son 2 senedir yaşanan zorlukların ardından, kendileri için biraz zor sayılabilecek Ortadoğu gibi pazarlara yöneldiklerini, daha önce yoğunlaşamadıkları alanlara zaman ayırmaya başladıklarını dile getiren Dindar, "Sonuçta bu bizim için bir artı oldu. Buralarda dağıtımımızı güçlendireceğiz" dedi.

2012'de yüzde 50 ihracat artışı hedefliyor

Dindar, Türkiye'de şu anda 6 olan cadde mağazası sayılarını da gelecek yıl 9'a çıkarmayı planladıklarını belirterek, ilk kez alışveriş merkezlerine (AVM) de Koska markası ile giriş yaptıklarını, Torium AVM'nin ardından Ora AVM'de bir yer açacaklarını söyledi.

Finansal beklentilerine de değinen Emin Dindar, şu bilgileri paylaştı:

"2011 yılında 120 milyon lira ciro elde etmeyi bekliyoruz. 2012'de bunun yaklaşık yüzde 20-25 üzerinde bir hedef koyduk. Türkiye genelinde 87 bayimiz var. Yurt dışına baktığımızda ivmemiz çok daha hızlı. Şu anda 58 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2011'de yüzde 38, 2012'de yüzde 50 ihracat artışı hedefliyoruz. Şu anda şirketimizin üretiminin yüzde 15'ini ihracat oluşturuyor. 2012'de yüzde 20'ye çıkmasını bekliyoruz."

"Gıda markası olarak konumlanmak istiyoruz"

Emin Dindar, "Koska denilince akla helva geliyor. Bu algıyı daha da genişletmek, tatlı, şekerleme dendiğinde akla gelmek istiyor musunuz" sorusunu "Aslında daha ileri gitmek istiyoruz. Artık Koska'yı bir gıda markası çatısı altında projelendirmek arzusundayız. Yakın zamanda çay ürünlerimizi devreye soktuk. Belki 2013'te meyve suyu, zeytinyağı gibi ürünlerle piyasada gıda markası olarak konumlanmak istiyoruz" şeklinde yanıtladı.

banner21

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    Kırmızı et fiyatlarının artışı hangisi ile ilgilidir?

    NAMAZ VAKİTLERİ
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    KARİKATÜR
    SENDE YAZ
    Ziyaretçi Defteri
    Ziyaretçi Defteri

    Siz de yazmak istemez misiniz?

    Ziyaretçi Defteri
    ARŞİV
    banner20