Ülker’in ‘Şok’una yeni reklam yüzü!

Şok Marketler, yeni bir yüzle müşterilerin karşısına çıkıyor. Şirketin hedefi, markalı ürünleri tüketiciye hesaplı fiyata sunmak.

Ülker’in ‘Şok’una yeni reklam yüzü!
Yıldız Holding iştirakleri Gözde Girişim ve Bizim Toptan tarafından satın alınan Şok Marketler, yeni bir yüzle müşterilerin karşısına çıkıyor. Şirketin hedefi, markalı ürünleri tüketiciye hesaplı fiyata sunmak. Şok Market Genel Müdürü Mustafa Altındağ, indirim marketi olmalarına rağmen Şok'ta markalı ürünler ve modern market dizaynı olacağını söyledi. Ülker'in çatı şirketi Yıldız Holding iştiraki Gözde Girişim liderliğinde geçen yıl ağustosta satın alınan Şok Market, yeni dönemde stratejisini belirledi. Şok Market Genel Müdürü Mustafa Altındağ, 2011 yılındaki 1.1 milyar liralık ciroyu 2012'de 1,5 milyar liraya çıkarmayı, 2015'te ise 5 milyar lira ciroya ulaşarak yüzde 5 pazar payı hedeflediklerini söyledi.
Şok Market'in yeni 'markalı ürün' konsepti toplantıyla tanıtıldı. Genel Müdür Altındağ, "2015'te mağaza sayımızı 2 bin 500'e ulaştıracağız. Bu da 5 milyar lira ciro demek. Türkiye pazarını 2015'te 100 milyar lira olarak tahmin ediyoruz. Bu da 5 milyar lira ciro ve yüzde 5 pazar payıyla önemli bir oyuncu olacağız anlamına geliyor." dedi. Şok Market'in geçen sene ise 1,1 milyar lira ciro ile 63 milyar liralık toplam hızlı tüketim ürünleri pazarında yüzde 1,75 pazar payı bulunuyor. 2012'de ise cironun 1,5 milyar liraya, pazar payının da yüzde 2'nin biraz üzerine çıkması öngörülüyor.
Mustafa Altındağ, bu yıl 250 yeni mağaza açacaklarını, bazı verimsiz mağazaları ise kapatacaklarını belirterek, yıl sonu itibarıyla 1.400 mağazaya ulaşmayı planladıklarını açıkladı. Şirketin bu yılki yatırım bütçesi 40 milyon lira. Takip eden yıllarda ise her sene 30 milyon lira yatırımla 2015 sonunda 2 bin 500 mağaza hedefine ulaşılacak. 2011'de 11 milyon olan aylık müşteri sayısının bu yıl 15 milyona, 2015'te ise 41 milyona çıkarılması hedefleniyor. 2011'de 4 bin 500 olan çalışan sayısı bu yıl 1.800 yeni istihdamla 6 bin 300'e, 2015 sonunda ise 12 bin 500'e ulaşacak. Altındağ, soru üzerine sektörde brüt kâr marjının yüzde 15-25 arası olduğunu, kendilerinin de en düşükte çalışarak ucuz yapıyı oluşturduklarını kaydetti. Altındağ, satılacak ürünlerin yüzde 75-80'inin lider ve takip edilen markalar; yüzde 20-25'lik bölümün ise Şok'ta satılan markalı ürünler olacağını ifade etti. Şirketin dağıtım kanalları konusunda da bilgi veren Altındağ, 175 araçlık lojistik filonun yılda 16,5 milyon kilometre yol yaptığını, 8 ayrı bölgedeki 248 bin metrekarelik depolama alanında 52,8 bin paletlik ürünün uygun şartlarda saklandığını kaydetti.
Şok Market'in hissedarlarından Gözde Girişim'in şirketten çıkıp çıkmayacağı yönündeki bir soru üzerine Yıldız Holding CFO'su Cem Karakaş, "Gözde Girişim bir yatırım ortaklığı. Belli bir dönem sonunda tedricen ya da tamamen yatırımdan çıkabilir. Bu, Yıldız Holding Şok'tan çıkacak anlamına gelmiyor. Şok Market, her zaman Yıldız Holding iştiraki olarak kalacak." açıklamasını yaptı. Şok Market'te Gözde Girişim'in yüzde 39, Bizim Toptan'ın yüzde 10, Turkish Retail Investments'ın yüzde 50 ve diğer hissedarların yüzde 1 payı bulunuyor. Yıldız Holding ise üç şirkette de hissedar konumunda.

Alkol satışını kaldırdı
Şok Genel Müdürü Mustafa Altındağ, yeni dönemde Şok'un diğer indirim marketlerinden en önemli farkının 'markalı ürün' konsepti olacağını söyledi. İndirim marketi olmasına karşın, Şok'ta markalı ürünler ve modern bir market dizaynı olacağını vurgulayan Altındağ, "Kendimizi indirimli market içinde tanımlıyoruz. 'Fabrikadan halka' sloganı ucuz olacağımızı anlatıyor, bundan bir sapma yok." şeklinde konuştu. Altındağ, zincirin yeni konseptiyle ilgili bilgi verirken şu değerlendirmeyi yaptı: "Düzgün raflar, pırıl pırıl tezgâhlar, mükemmel ışıklandırılmış mekânlar göreceksiniz. Çünkü tüketici de değişti. Artık gelişigüzel düzenlenmiş mağazalar istemiyor. Günlük alışveriş istiyor, markalı ürün istiyor, zaman tasarrufu istiyor, fiyat hassasiyeti olan ürün gruplarında özel ürünler istiyor. Yeni dönemde tüketicilerimizin markalı ürün ihtiyaçlarını karşılamak üzere yola çıktık ve Türkiye'de olmayan bir konsept oluşturduk. Mağazalarda satışa sunulan 1.200 ürünün tamamı markalı olacak. Müşterilerimiz mağazalarımıza girdiğinde en taze meyve ve sebzeyi, dondurulmuş gıdayı, kuru gıdayı, kişisel bakım ürünlerini tek yerden alıp çıkma imkânına kavuşacak. Üstelik hepsini markalı alacak. Yeni Şok'larda çok iyi bir taze meyve ve sebze reyonu açtık. En önemlisi raflara koyduğumuz ürünlerimizi tarlaya ve üretim yerine kadar takip edeceğiz." Ürünlerin 4 bin farklı parametreye göre kontrol edildiğini vurgulayan Altındağ, sürekli iyileşme için her ay kendilerine gelen 2 bin müşterinin yorumunu alıp değerlendirdiklerini açıkladı. Yeni konsept çerçevesinde Şok Market'te içki reyonu kaldırıldı. Altındağ, yeni düzenlemenin ardından tüketiciden herhangi bir olumsuz tepki gelmediğini söyledi.
RAKAMLARLA ŞOK MARKET
2011 cirosu 1,1 milyar TL
2012 ciro hedefi 1,5 milyar TL
Mevcut mağaza sayısı 1.135
2012 toplam mağaza hedefi 1.400
2011 toplam çalışan sayısı 4.500
2012'de yeni istihdam 1.800
2011 aylık müşteri sayısı 11 milyon
Yetkin Bilgin - Zaman

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Perakende, Hipermarket, Süpermarket, Tüketici, Seda Sayan, Şok Market

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52