Perakende sektörü 16 Nisan’a kilitlendi

Organize gıda perakende sektörünü bir araya getiren Yerel Zincirler Buluşuyor 2014’ü, özellikle gıda markaları büyük bir heyecanla bekliyor.

Perakende sektörü 16 Nisan’a kilitlendi
GIDAVİTRİNİ - Türkiye Perakendeciler Federasyonu tarafından düzenlenen ve organize gıda perakende sektörünü bir araya getiren Yerel Zincirler Buluşuyor 2014’ü, sektör büyük bir heyecanla bekliyor. Coca-Cola, Evyap, Eczacıbaşı, Sütaş, Unilever ve Ülker’in ana sponsoru olduğu YZB 2014’e, bu yıl da birçok firma destek veriyor. YZB 2014’ü çok önemsediklerini dile getiren sponsor firmalar, son yıllarda yerel zincirlerin büyük bir atağa geçerek piyasadaki güçlerini artırdıklarını vurguladılar.

Türkiye Perakendeciler Federasyonu tarafından İstanbul’da Haliç Kongre Merkezi’nde 16-17 Nisan tarihlerinde altıncısı gerçekleştirilecek ve bu yıl "Dönüşümü Başlat, Geleceği Kazan" sloganı doğrultusunda "Marka" konusunun masaya yatırılacağı YZB 2014 için hazırlıklar tüm hızıyla sürüyor. 

Firmalar arasında işbirliklerinin güçlendirilmesi ve yeni iş birliklerine imza atılmasının hedeflendiği YZB 2014’ü, sektör büyük bir heyecan ile bekliyor. Coca-Cola, Evyap, Eczacıbaşı, Sütaş, Unilever ve Ülker’in ana sponsoru olduğu YZB 2014’ü bu yıl da birçok firma destekliyor. Üretici, tedarikçi ve perakende sektörüne hizmet sunan firmaların katkılarıyla gerçekleştirilen YZB 2014’ün Kurumsal Sponsorları; Danone, Eti, Kebir Süt, Fayda, Nestle, Sultan Et, Torku. Resmi Sponsorları: Bağdat Baharat, Düzey ve Pakmaya. Oturum Sponsorları: Billur Tuz, Duru Bulgu, Ekici, Lila, Mars, Şenpiliç. 
Destek sponsorları: Barilla, Danet, Embi, Kristal Kola, Moova, Nutricia, Seyidoğlu, Tamek. Ana Konuşmacı Sponsoru: Kenton. Gala Yemeği Sponsoru: Hayat Kimya oldu. 

YZB 2014 için sektör ne dedi?
YZB 2014’ü yeni iş fırsatları yaratan sektörün gelişimine katkıda bulunan ve sektörün sesini duyuran büyük bir organizasyon olarak değerlendiren organizasyonun sponsor firmaları, YZB 2014 ile ilgili ise şunları söyledi:

Eczacıbaşı Ticari Pazarlama Müdürü Toygar Tan:
TPF, YZB ile kendi inovasyon kaslarını geliştiriyor
“TPF, üreticiler ile buluşmak ve yeni iş fırsatları yaratmak için hayata geçirdiği YZB organizasyonu ile kendi inovasyon kaslarını geliştirmektedir. YZB ortamında yerli ve yabancı konuşmacıların değerli fikirlerini paylaşmak fırsatını buluyor, ortak işimizi geliştirmek yönünde yeni planlar hazırlıyoruz. Yerel zincirler son dönemde sınırlı sermayelerine rağmen ulusal ve uluslararası rekabet ortamında şubeleşmeyi sürdürürken tüketicileri de mağazalarına çekmekte büyük başarı sağladılar, pazardan aldıkları payı artırdılar. Genel ekonomik yavaşlama sırasında orta ölçekli marketlere kayan alışveriş talebine başarı ile cevap veren yerel zincirlerin pazardaki varlığı biz üreticiler için vazgeçilmez bir değer taşıyor.”

Evyap Türkiye Satış Direktörü Kerem Kadakal:
Yerel zincirler, organize perakendenin en büyük oyuncusu olmayı başardı
“Özellikle son on yıllık süreçte “Yerel Zincirler”, sektör öngörülerinin aksine büyük bir atak yaparak organize perakendenin en büyük oyuncusu olmayı başardılar. Yapılan araştırmalar da göstermekte ki, son birkaç yıldır, ciro büyümesi, metrekare büyümesi, sepet ortalaması ve m2 başına ciro gibi parametrelerde yerel zincirler, diğer kanallara nazaran daha fazla gelişim kaydettiler. Yerel zincirlerin bu başarısının arkasında onların müşteriyi ve rekabeti doğru analiz edip ona göre stratejiler geliştirme yetenekleri var. Müşteriyle bire bir iletişimde olmak, onların ihtiyaç ve beklentilerini yaşayarak öğrenmek bu kurumlara zincirleşme sürecinde büyük avantaj sağladı. Yeni mağaza açarken yeri, büyüklüğü, fiyat politikasını, ürün çeşitliliğini, müşteri profiline ve beklentilere göre belirlediler ve bu da başarıyı beraberinde getirdi. “

Barilla Türkiye Genel Müdürü Güneş Karababa:
Yerel zincirler güçlenerek büyümeye devam edecek
“Yerel Zincirler, faaliyet noktası seçimi, tüketiciye yakınlık ve mal verenlerle kurdukları sağlıklı ilişkiler neticesinde büyümeye devam ediyor. Memnuniyetle ifade etmek isteriz ki, Barilla Gıda olarak ‘Yerel Zincirler’in en geniş anlamda temsil edildiği PERDER ile yakın ilişki ve koordinasyon içindeyiz. 2014 ve ötesinde, ‘Yerel Zincirler’in güçlenerek büyümeye devam edeceklerini öngörüyoruz. 2014 yılında Barilla markası için gerçekleştireceğimiz yoğun tanıtım kampanyası çerçevesinde yerel zincirlere daha fazla yatırım yapmaya ve bu kanaldaki işlerimizi geliştirmeye kararlıyız.”

Duru Bulgur Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Duru:
Yerel zincirleri, denklemin önemli bir parçası olarak görüyoruz
“Yerel zincirler, üretici ile tüketiciyi buluşturma noktasında önemli bir rol üstleniyor. Tüketicinin beklentilerini ve taleplerini doğru anlama ve karşılamanın neticesi olarak bazı bölgelerde yerel marketlerin daha fazla tercih edildiğini görüyoruz. Yerel zincirler, mahalle marketinin ötesine geçti. Bir yandan, mahallenin marketi kültürünü yansıtırken bir yandan tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz bir satış noktasına dönüştü. Yerel zincirleri, denklemin önemli bir parçası olarak görüyoruz. Doğru üretici ve doğru perakendeci birleştiğinde mükemmel hizmet kalitesi ve sonuç çıkıyor.”

Seyidoğlu Genel Müdürü Mehmet Göksu:
Yerel zincirler, ulusal zincirlerle rekabet eder hale gelmiştir
“Perakende sektörüne can veren yerel zincirlerin öneminin gün geçtikçe artmakta ve istihdamda önemli bir rol oynamaktadır. Yerel zincirler her geçen gün payını artırmakta ve ulusal zincirlerle rekabet eder hale gelmiştir. Markaların yaygınlaşma ve yerele ulaşma yolunda yerel zincirler lokomotif görevi görmektedir. Sektörün artan rekabet ve zorlu koşullara rağmen istikrarlı ve sağlam adımlarla büyümesini ve uzun vadede kalite ve istihdama katkı sağlamasını bekliyoruz.”

Ekici Pazarlama İletişimi Sorumlusu Elçin Ekici Öztürk:
Yerel zincirlerin artması sektörün geleceğinin parlak olduğunu gösteriyor
“Yerel zincirlerin, perakende sektöründeki yerini önemsiyoruz. Yıllardır Türkiye’deki neredeyse bütün yerel zincirler ile işbirliği yaparak, ciromuzun büyük bir oranı bu işbirlikleriyle karşılıyoruz.Yerel zincirlerin Türkiye perakendesindeki etkinliğinin ve sayılarının her geçen sene artıyor olması büyük bir başarı olmakla birlikte bu sektörün geleceğinin parlak olduğunu gösteriyor.”

Kristal Kola Pazarlama ve Satış Müdürü Bayram Altuntoprak
Yerel zincirler, sektör içinde en sağlam ve sağlıklı büyüyen yapı
“Yerel zincirlerin önemi özellikle yeni konseptürünlerimiz için çok önemlidir. Yerel zincirler 10 yıllık istikrar ile en iyi durumunu yaşamaktadır. Sektörlerin içinde en sağlam ve sağlıklı büyüyen yapıdır. Özellikle gıda sektöründe yerel zincirler yabancı oyuncular karşısında büyük bir sınav vermiş ve dimdik ayakta kalmıştır.”

Düzey Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Ferit Gökmen:
Sektörün geleceğini değerlendirme fırsatı yakalayacağız
“YZB organizasyonuna katılım üç açıdan çok önemli;  öncelikle yerel zincirlerin değerli sahipleri, ortakları, yöneticileri, satınalmacıları ve çalışanları ile aynı platform altında bir araya geliyor, ilişkilerimizi derinleştiriyoruz. İkincisi son yenilikçi projelerimizi, pazara sunmakta olduğumuz yeni ve yenilikçi ürünlerimizi paylaşma imkanı bulacağız. Üçüncüsü ise kısa bir süre için de olsa rutin iş süreçlerimizden sıyrılarak organizasyon dahilindeki seminer ve özel sohbetler vasıtası ile sektörün geleceğini birlikte değerlendirme fırsatı yakalayacağız. Geçtiğimiz yıl, bu etkinliğe katılmamız sayesinde yerel zincirler ile stratejik işbirliğimiz, sektörel ilişkilerimiz ve pazarın geleceğine ilişkin bilgi birikimi anlamında olumlu gelişmeler yaşadık.“

NutriciaYerel Zincir Mağazalar Yöneticisi Halil Avşar:
Türkiye’de yerel zincirler rekabetçi bir konuma gelmişlerdir
“Pazar dinamiklerini incelediğimizde, dünyadaki örneklerin tersine, Türkiye’de yerel zincirler rekabetçi bir konuma gelmişlerdir. Özellikle PERDER’in kurulmasıyla, geçmişte yapılan hatalardan dersler çıkarılmış ve bu durum yerel zincirlerin günümüzdeki başarısı için ön ayak olmuştur. Dolayısıyla yerel zincirler sektörün en önemli oyuncusu olma yolunda çok güçlü adımlarla geliyor demek, hiç de yanlış olmaz.”

Sultan Et Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bılıkçı:
YZB’de yeni iş birlikleri için önemli fırsatlar yakalıyoruz
“YZB’de hem mevcut müşterilerimizle iş birliklerimizi güçlendirme şansı yakalıyoruz hem de yeni iş birlikleri için önemli fırsatlar yakalıyoruz. Bu nedenle bu sene de YZB’deki yerimizi aldık.Yerel zincirler perakende sektörünü dinamik kılan önemli unsurlar. Türkiye ekonomisinin büyüme sürecinde yerel zincirlerin rolü daha da önem taşıyacak. Yerel zincirlerin yerel üreticilerle yapacakları iş birlikleri de bu noktada son derece önemli. Yerel zincirlerle üreticiler birlikte yürürlerse bu güç birliği iki tarafa da pozitif yansıyacaktır.Yerel zincirlerin perakende sektöründeki öneminin giderek artacağına inanıyorum. Yerli girişimcilerin gelişmeler karşısında hızlı evrilmeleri büyümelerinde önemli bir rol oynuyor. Bu noktada önemli olan konu, yerel zincirlerin sayılarının artmasının yanı sıra daha nitelikli hizmet sunmalarını sağlayacak yatırımların yapılması. Bunu başardığında yerel zincirlerin perakende sektörünün önemli birer taşıyıcısı olacağına inanıyorum.”

Sultanlar Grup Pazarlama Satış Koordinatörü Fikret Yıldırıcı
Türkiye’nin ekonomik gelişimine katkıda bulunuluyor
“Yerel Zincirler Buluşuyor 2014’de Türkiye’nin 70. Yıllık markalarını stratejik ortaklarımız olan Yerel Zincirlerle buluşturmanın büyük gururunu yaşayacağız. Yerel Zincirleri 70 yıldır destekliyoruz ve desteklemeye de devam edeceğiz. 2014’de organizasyonda adımızı ve markalarımızı daha fazla duyuracağız. Yerel zincirlerle yerel markalar birbirlerine kuvvet veriyor ve bu süreç Türkiye’nin ekonomik gelişimine olumlu katkıda bulunuyor.”

Güncelleme Tarihi: 21 Mart 2014, 11:32

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52