Türk çikolatası dünya pazarında

54 milyar dolarlık dünya çikolata pazarında Türk markaları atağa kalktı. Cocoas Chocola, bu kapsamda ilk mağazasını Londra'da açacak.

 Türk çikolatası dünya pazarında
İstanbul’da doğan el yapımı çikolata markası Cocoas Chocolat, yakın zamanda dünyaya açılacak. Markanın kurucusu ve Genel Müdürü Burça Yılmaz Mercan, franchise görüşmelerinin sürdüğünü, ilk mağazayı da Londra’da açmayı planladıklarını söyledi. Doğal ve katkısız, el yapımı ürünleriyle öne çıkan Cocoas Chocolat, İstanbul, Fildişi Sahilleri'ndeki kakao çekirdeklerini çikolata hammaddesine dönüştüren Belçikalı Callebaut firmasının ürünlerini tasarlıyor ve koleksiyonlar oluşturuyor. Mercan, katkı maddesi içermeyen ürünleri ile firmalara özel çikolata üretimleri yapantıklarını ve konsept çalışmaları gerçekleştirdklerini belirterek, ürün çeşitleri arasında, dolgu çikolatalar, çikolata barları, truffle ve roches gibi çeşitlerin yer aldığını söyledi.

Dünya ve Türkiye çikolata pazarı son yıllarda hızla büyüyor. Dünyada yıllık çikolata tüketimi 6 milyon tona ulaşmış durumda. Dünya çikolata pazarının cirosu ise 54 milyar dolar... Bugün en çok üretim yapan ülkelerin başında Belçika, İsviçre, İtalya, Fransa ve Almanya’nın geldiğini belirten Mercan’a göre, Türkiye’deki tüketim hızında bir artış ve pazarda büyüme görülse de halen istenilen seviyelere gelinmiş değil... 

Türkiye’nin pazarda gidecek yolu var
Belçika’da, yaklaşık 13 adet çikolata fabrikası, 16 adet çikolata müzesi ve 3 bin adete yakın çikolata satan mağaza bulunuyor. Mercan, bu rakamlara ek olarak, dünyada kişi başı tüketim oranlarına değinerek, “Avrupa’da çikolata tüketimi, 10 kg düzeyinde iken bu rakam Türkiye’de 2.5 kilogram. Üretim ve tüketimde lider olan İsviçre’de kişi başı tüketim 11.5 kilogram, İngiltere ve Almanya’da 10 kilogram” bilgisini verdi. 

"El yapımı çikolatalarımızda Türk tatlarını da kullanıyoruz"
Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu, 2023 yılı için gıda ve içerecek kategorilerinde ihracat hedefini 40 milyar dolar olarak açıklamıştı. Bunun içinde şekerli mamuller kategorisinin hedefi ise 13.7 milyar dolar.

Bütün bu gelişmelerin el yapımı çikolata gibi ürünlere olan ilginin de artmasını sağladığını dile getiren Burça Yılmaz Mercan, bu noktada kendilerini diğer markalardan ayıran özellikeleri şöyle sıralıyor: “Cocoas Chocolat İstanbul’un marka olarak sunduğu en önemli değer hammaddesinde gizli. 150 yıllık çikolata firmasının hammaddelerini kullanıyoruz. Bu da ürünlerimize eşsiz bir lezzet veriyor. Ayrıca el yapımı olarak hazırladığımız çikolatalarımızda Türk tatlarını da kullanıyoruz. Hızlı ve kaliteli servisimiz de diğer sunduğumuz avantajlar.”

Gelecek hedefleri arasında, el yapımı özel koleksiyonlar, sınırlı sayıda ürünler ve İstanbul kültürel temalı el yapımı lezzetler ve tasarımlar sunmak bulunuyor. Şirketin planları arasında dünyaca ünlü bir şef ile çalışmak da var. Bunun için görüşmelerin sürdüğünü belirten Mercan, yakın zamanda görüşmeleri sonuçlandırmayı ve ilgili isim ya da isimleri kamuoyuyla paylaşmayı hedeflediğini belirtti.
sabah.com.tr

Güncelleme Tarihi: 18 Şubat 2014, 14:06

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52