Kanatlı sektörü 2023'e hazırlanıyor

Avrupa'da siyasi engellerle pazar kaybı yaşayan su ürünleri ve kanatlı sektörü Asya'ya yöneldi. 2023 ortak ihracat hedefi 2,5 milyardan 5 milyar dolara yükseldi.

 Kanatlı sektörü 2023'e hazırlanıyor
Türkiye; su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatında yeni pazarlara girerek atak yaptı. Sektör, 2,5 milyar dolar olan 2023 ihracat hedefini 5 milyar dolara yükseltti.

İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Sagun, “2023 ihracat hedefi  olan 2,5 milyar dolara, bu yıl sonunda ulaşacağız. 2023’ü 5 milyar dolara yükselttik” dedi.

Yeni pazar çalışmalarını hızlandırdıklarını belirten Sagun, Japonya’ya balıktan sonra kanatlı ihracatı için de anlaşma noktasında olduklarını açıkladı.

İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tuncay Sagun, “Su Ürünleri” ve “Kanatlı” tanıtım grupları ile birlikte yürütülen yeni pazar çalışmaların sonuçlarını almaya başladıklarını açıkladı. Sagun, yaklaşık son 10 yıldır ihracatta ortalama yüzde 17’lik artış hızını yakaladıklarını belirterek, “bu başarı 2023 hedefini revize etmemizi gerektirdi” dedi. 
Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Şahin Aydemir de  gıda da dünyanın en zor pazarı Japonya’ya ihracatın mayıs ayında başlayacağını bildirdi.

Sagun, TİM’in Ekonomi Bakanlığı ile belirlediği 2023’te 2,5 milyar dolar olan sektör ihracat hedefine bu yıl ulaşacaklarını belirterek, 2023 hedefini 5 milyar dolara yükselttiklerini açıkladı.

Düzenlenen basın toplantısında sektörün ihracatı ve hedeflerini anlatan Sagun, su ürünleri ve kanatlı sektörünün net ihracatçı bir sektör olduğunu, üretilen katma değerin bütünüyle ülkede kaldığını belirterek, “yüzde 100 dış ticaret fazlası veren bir sektörüz. Cari açığın oluşmasına hiçbir olumsuz katkımız yok” dedi.

Japon pazarının kapısı aralandı
Kalitesi ve tazeliği ile öne çıkan Türk ürünlerinin dünya pazarlarında aranır hale geldiğini anlatan Sagun, yeni pazar arayışlarını hızlandırdıklarını söyledi. Tuncay Sagun, “Çevre ve GDO gibi yaklaşımlara duyarlıyız. Ürettiğimiz her ürünün arkasandıyız. Bu yaklaşımımız uluslararası piyasalarda da karşılığını buluyor. Son olarak kanatlı sektörü açısından bugüne kadar girilmemiş Japonya pazarının kapısını da araladık” diye konuştu.

Sagun, Japonya’nın en buyuk merket zincirinin CEO’sunun Türkiye’ye davet edildiğini ve olumlu bir görüşme yaptıklarını bildirdi. Sagun, “Japonya çok büyük bir pazar. Bu pazara balık ihracatına başlamıştık. Şimdi de kanatlı ihracatı için anlaşma noktasına geldik” dedi.

Benzer şekilde girilen Singapur pazarında önemli bir başarı gösterdiklerini anlatan Sagun şöyle konuştu:
“Japon pazarı çok zor bir pazardır. Buraya İspanya ve Malta hakimdi. Kararlı olmamız gerek orkinosta İspanya ve Malta’yı geçmiş durumdayız. Burada başarılı olmak zorundayız çünkü gelir düzeyi yüksek bir ülke.”

AB pazarı siyaseten kapalı
İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Şahin Aydemir de, sektörün 2012 yılında Gayri Safi Milli Hasıla’ya 6 milyar dolardan fazla katkı yaptığını belirterek, ihracatta önemli bir atak yaptıklarını söyledi. Aydemir, “2023 hedefini eliyle tutmuş tek sektörüz” dedi. Başlatılan girişimler sonucunda Japonya’dan gelen heyetlerle görüştüklerini belirterek “bu ülkeye ilk kanatlı ürün ihracatını Mayıs ayında gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu. AB ülkelerine “siyasi nedenlerle” kanatlı ihracatı yapılamadığını belirten Aydemir, “yumurta ihracatına başladık. İşletmelerimiz AB normlarından geçti. Ancak siyasi engelleri geçemedik” dedi.

Şahin Aydemir, sektör ürünlerinin uluslararası piyasalardaki fiyatlar genel seviyesinin giderek düştüğünü, ancak Türk ürünlerinin kalitesi ile öne çıkarak birim fiyatlarını artırmayı başardığını söyledi.

Güncelleme Tarihi: 19 Şubat 2014, 12:10

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52