Tüketici memnuniyeti ödülleri dağıtıldı

Müşteri memnuniyetinde öne çıkan markalar ödüllendirildi. Tüketiciler Türk Havayolları(THY), Turkcell, Ülker’i ödüllendirdi.

Tüketici memnuniyeti ödülleri dağıtıldı
KalDer (Türkiye Kalite Derneği) tarafından hazırlanan Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME)’nin galası Ritz Carlton’da gerçekleştirildi. 6 yılda 81 ilde 240 binden fazla kişiye ulaşılarak yapılan araştırma sonucunda ödüle layık görülen firmalar ödüllendirildi. Geceye, Ekonomist ve Capital Dergileri Yayın Koordinatörü Rauf Ateş, Opet Genel Müdürü Cüneyt Avcı, THY Genel Müdürü Yardımcısı Asaf Bora, Ülker Yağ Grubu Genel Müdürü Şükrü Çin, Türkiye Bankalar Birliği Başkanı Hüseyin Aydın, Yapı Kredi Bankası Genel Müdürü Faik Açıkalın, Toyota Genel Müdürü Ali Haydar Bozkurt ve iş dünyasından birçok üst düzey yönetici katıldı.
Ödül töreninde söz alan KALDER Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Doğan, 6 senede Türkiye’nin 81 ilinde 25 sektörde, 120 marka için 240 bini aşkın müşteri görüşmesi yapıldığını belirterek, “Ulusal endeks faaliyetimizle tüketicilere, tarafsız bir ölçüm ile taleplerini, memnuniyetlerini ve şikâyetlerini duyurma imkânı; kurumlara ise kendisinin ve rakiplerinin durumunu görme ve hedef belirleme olanağı tanıdık.” dedi.
Ulusal müşteri memnuniyeti endekslerinin dünyada, Amerika dâhil 20’den fazla ülkede yürütüldüğünü aktaran Hamdi Doğan, şunları kaydetti:
”Türkiye’de 2011 dördüncü çeyreğinde TMME Ulusal müşteri memnuniyet oranı kuruluşundan bu yana en büyük değeri bulup yüzde 76,3 oldu. Aynı dönemde Amerika ulusal endeksi yüzde 75,8 oldu. Bu başarı son senelerde dünyayı sarsan bunalımlara karşı Türkiye’de ekonomik büyümeye paralel başarı ortaya koyan firmaların eseridir.”
Müşteri memnuniyetinin, entelektüel sermayenin dolayısı ile piyasa değerinin en önemli parametrelerden biri olduğunu dile getiren Doğan, "Bu önümüzdeki dönemde TMME ile daha da net bir görünüme kavuşacaktır. ABD'de olduğu gibi TMME puanını arttıran kuruluşlar aynı artışın borsa pazar değerlerine de yansıdığını göreceklerdir." ifadelerini kullandı.
En büyük arzularından birinin Türkiye Vatandaş Memnuniyeti Endeksi (TVME)’ni ölçmek olduğunu vurgulayan Doğan, özel sektörün yanında kamu sektöründe de tüketici memnuniyetini değerlendirmeyi, gönüllü devlet ve yerel yönetim kurumlarına yön vermeyi temel aldıklarına işaret etti.
ÖDÜL ALAN ŞİRKETLER
Ölçümün yapıldığı 6 yıldan bu yana alanlarında birinci olan Türk Havayolları(THY), Turkcell, Ülker, Nokia ve Opet’e siyah heykelcik ödülü verildi. Türk Havayolları’nın "Havayolları" alanındaki ödülünü THY Uçuş İşletmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Asaf Ahmet Bora, Turkcell’in "GSM Hizmetleri" alanındaki ödülünü Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın, Ülker’in "Margarin" alanındaki ödülünü Şükrü Çin, Nokia’nın "Cep telefonları"alanındaki ödülünü Türkiye İletişim Müdürü Eda Mutluer, Opet’in "Akaryakıt istasyonları" ödülünü Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca aldı. "Et ve Tavuk Ürünleri"nde Banvit’e, "Beyaz eşya"da Bosch’a, "Dondurma"da Golf’e, "Bireysel Bankacılık - Özel"de İş Bankası, "Zincir Market"te BİM’e, "Konserve, sos, salça"da Tamek’e, "Binek Otomobil"de Toyota’ya, "Tüp Gaz"da BP’ye, "Ambalajlı Su"da Erikli, "Bireysel Bankacılık-Kamu"da Ziraat Bankasına altın heykelcik, kendi sektörlerinde birinci olan firmalara da gümüş heykelcik ödülü verildi.

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52