Tüketici Güven Endeksindeki artış, tüketicilerin mevcut ve gelecek dönem satın alma gücü, gelecek dönem genel ekonomik durum, gelecek dönem iş bulma olanakları ile mevcut dönemin dayanıklı tüketim malı satın almak için uygunluğu durumlarına ait değerlendirmelerin iyileşmesinden kaynaklanıyor.
Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen Aylık Tüketici Eğilim Anketi’nin Eylül ayı sonuçları açıklandı.
Anket ile tüketicilerin kişisel mali durumlarına ve genel ekonomiye ilişkin mevcut dönem değerlendirmeleri ile gelecek dönem beklentileri ölçülüyor ve yakın gelecekte yapılması planlanan harcamalarına ilişkin eğilimleri saptanıyor.
Anket sonuçlarından hesaplanan Tüketici Güven Endeksi 0-200 aralığında değer alabiliyor. Tüketici Güven Endeksi’nin 100’den büyük olması tüketici güveninde iyimser durum, 100’den küçük olması tüketici güveninde kötümser durum olduğunu gösteriyor.
Tüketici güveni Eylül'de arttı
Tüketici Güven Endeksi, Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 2,1 oranında arttı. Ağustos’ta 91,7 olan endeks, Eylül ayında 93,7 değerine yükseldi.

YORUM EKLE
1
Kuzu kaburga altın şefi seçtirdi
2
500 bin marka yeniden başvuracak
3
Avea alışverişte indirim dönemini başlattı
4
Yılda 8 kilogram balık tüketiyoruz!
5
Raftaki balın kovanını gösterecek
6
Buzdolabındaki tehlikeye dikkat!
7
Coca Cola’nın içinde ne var?
8
Çay üreticilerinin adresi belli oldu
9
Dr. Oetker’den yepyeni iki lezzet daha
10
Ucuz et projesi hedefine ulaştı mı?
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ

İMSAK
06:49

GÜNEŞ
08:21

ÖĞLE
13:10

İKİNDİ
15:29

AKŞAM
17:49

YATSI
19:16
SIRADAKİ HABER