Global ligde Elvan farkı

Candy Industry Global Top 100 listesine 2012’de 93 sıradan giren Elvan, geçen yıl 12 basamak birden çıkarak 81. oldu.

Global ligde Elvan farkı
GIDAVİTRİNİ - Dünyanın en büyük şekerleme firmalarını sıralayan Candy Industry Global Top 100 listesine 2012’de 93 sıradan giren Elvan, geçen yıl 12 basamak birden çıkarak 81. oldu. Türkiye’den 3 firmanın yer aldığı listede yükseliş kaydeden tek Türk firması olan Elvan, 2014’e de iddialı giriyor. Elvan Grubu, yenileme ve yeni yatırımlarla bu yıl kapasiteyi yüzde 50 artırmayı ve yaklaşık 1000 kişiye ilave istihdam sağlamayı planlıyor.

Elvan Grubu markalarından Cici, geçen yıl Türkiye’nin en hızlı büyüyen 3. firması ödülünü alırken grubun lokomotif markası Elvan da global ligdeki performansıyla dikkat çekiyor. Dünyanın en büyük şekerleme firmalarını sıralayan Candy Industry Global Top 100 listesine 2012’de 93 sıradan giren Elvan, geçen yıl 12 basamak birden çıkarak 81. oldu. Dünya markalarının sıralandığı listede Elvan, sırasını yükselten tek Türk şirketi olmayı başardı, hem de 12 basamak.

2014’TE DE İNDDİALI: YAKLAŞIK 1000 KİŞİYE İSTİHDAM
Elvan Grubu, 2014’e de iddialı başladı. Türkiye’nin farklı illerindeki ve Mısır’daki yeni tesis kurulumu ve yenileme yatırımlarıyla kapasiteyi yüzde 50 oranında yükseltecek. İstanbul, Eskişehir ve Manisa’daki tesislerinde üretim yapan Elvan Grubu, Balıkesir OSB’de aldığı arsaya da yatırımı gündeme aldı. İstanbul, Eskişehir ve Manisa’da ise ilave ve yenileme yatırımları yapacak. Mısır yatırımı da üretime başlayacak. Söz konusu yatırımlarla toplamdaki üretim kapasitesini yüzde 50 oranında artırırken ilave 1000 kişiye istihdam  sağlayacak. Böylelikle toplam  istihdam 2500 kişiyi bulacak. 2014’te 38 milyon avro bütçeli yatırımlarla günlük üretim kapasitesi 600 tona çıkacak.

 “DUYGUSAL İSTİKRAR”LA
Elvan Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, son dönemde etkisini hissettiren siyasi dalgalanmaya rağmen dikkat çekici büyüme sırlarını “Duygusal İstikrar” kavramıyla açıklıyor. Bu yılki Dünya Ekonomik Forumu'nda CEO'ların finansal krizde en kötü dönemin artık geride kaldığına yönelik bildirimde bulunmalarının da doğru yolda olduklarını teyit ettiğini bildiren Hidayet Kadiroğlu, şöyle devam etti: “Biz genel davranış biçimi olarak piyasa iyi olduğunda haddinden fazla açılmadık, kötü olduğunda ise karamsarlığa kapılıp içe kapanmadık. Genel ekonomi iyi olduğunda işlerin bir süre sonra kötüye gideceği temkinini, kriz anlarında ise ilerleyen süreçte durumun düzeleceği iyimserliğini daima koruduk. Bu yaklaşım, ailemizde ve şirketimizde Duygusal İstikrarı sağladı. Duygusal İstikrarla firmamız sanal büyümeden korunda, öz sermayesini güçlendirdi. Bunun ödülünü de özellikle kriz dönemlerinde aldı. Kriz anlarında rakipler küçülürken firmamız öz sermayeli yapısıyla yüzde 35’lere varan oranda büyüme kaydetti. Kapısı kapalı olarak bünyemize dahil olan Cici’nin 3 yılda ilk 3’e girmesi de bunun eseri… Hızlı kararlar alındı, güçlü öz sermaye ile kısa sürede yatırımlar tamamlandı ve üretime geçildi. Hem de hiç dış kaynak kullanmadan.

Öz sermayeli büyümeyle aslında başlı başına bir model olduğumuzu düşünüyoruz. Çünkü yakın bir geçmişe kadar dış kaynak kullanmadan büyümenin sağlanamayacağına inanılıyordu. Fakat global kriz, aşırı dış kaynak kullanımının zararlarını gösterdi ve yeniden dikkatleri öz kaynakla büyümeye çekti. 62 yıldır biz sadece öz kaynak kullanarak sanal büyümeden korunduk ve sonuçta 130 ülkeye ihracat yapabilecek bir yapıya ulaştık. Cici de bu deneyimle kısa sürede sıçrama yapabildi.

Güncelleme Tarihi: 31 Ocak 2014, 15:16

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52