Eti ihracatta hedef büyüttü

Toplamda 50’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren ve önümüzdeki dönemde ihracatta elde ettiği başarıyı sürdürmeyi planlayan Eti, büyümek istediği alanı üç bölgeye ayırdı.

Eti ihracatta hedef büyüttü
Birinci bölgenin Ortadoğu ve Kuzey Afrika, ikinci bölgenin Türki cumhuriyetler ve çevresi, üçüncü bölgenin ise Balkanlar olduğunu kaydeden Eti Pazarlama Yurtdışı Grup Satış Müdürü Koray Tetiker, “Eti, bu bölgeleri Türkiye’nin hinterlandı olarak görüyor” diye konuştu.

Tetiker, “İlk ihracatını 1974 yılında Kıbrıs’a gerçekleştirmiş bir kurum olan Eti’nin ürünleri, bugün başta Ortadoğu, Kuzey Afrika, Türki cumhuriyetler, Avrupa ve deniz aşırı ülkeler olmak üzere 50’den fazla ülkeye ihraç ediliyor. Eti’nin dış pazarlarda, özellikle yakın ülkelerdeki imajı ve ürünlerdeki kalite seviyesi, bu piyasalarda çok önemli bir oyuncu olacağının sinyallerini veriyor” dedi. Yurtdışını çok önemli bir odak noktası olarak gören Eti’nin, dış pazarlarda güçlü bir duruşu olduğunun altını çizen Koray Tetiker, Ortadoğu, Balkanlar, Kuzey Afrika ve Azerbaycan’da oldukça güçlü olduklarını kaydetti. Tetiker, “Önümüzdeki dönemde, yurtdışında yıllar itibariyle güçlenen marka algısını pekiştirmeye devam edecek çalışmaların içinde yer alacak Eti, mevcut potansiyelini hızla büyütmeyi hedeflerken, büyümek istediği alanı üç bölgeye ayırıyor. Birinci bölge, Ortadoğu ve Kuzey Afrika, ikinci bölge Türki cumhuriyetler ve çevresi, üçüncü bölge ise Balkanlar. Balkanlar özellikle Avrupa’ya yakınlığı nedeniyle cazibesini koruyor. Eti, bu bölgeleri Türkiye’nin hinterlandı olarak görüyor” diye konuştu.

Tetiker, “Gerek yurtiçi gerekse yurtdışı pazarlardaki faaliyetleriyle çeşitli başarılara imza atmış, uluslararası ölçekte bir kurum olan Eti, önümüzdeki dönemde yurtdışında yıllar itibari ile güçlenen marka algısını pekiştirmeye devam etmeyi hedefliyor” dedi. Eti’nin öne çıkan pazar paylarından örnekler veren Koray Tetiker, şunları söyledi: “Irak’ta Popkek, bilinirliği en yüksek olan kek markası. Lübnan pazarında Adicto (Browni) markası sayesinde kek kategorisinde Eti pazar lideri. Azerbeycan’da bisküvi (Tutku), kek (Popkek ve Paykek) ve kraker (Crax) kategorilerinde pazar lideri. Bulgaristan’da kraker kategorisinde ilk üç marka arasında. Yemen’de özelikle Popkek markasıyla yakaladığı başarı sayesinde pazar lideriyiz.”

Altı üretim fabrikası ve 45 marka ile faaliyet gösteriyor

Eti’nin temellerinin 1961 yılında atıldığını, Eskişehirli bir işadamı olan Firuz Kanatlı’nın projesini çizdiği Eti Bisküvileri’nin, toplam 22 çalışan ve günlük 3 tonluk üretim kapasitesi ile 1962 yılında üretimine başladığını anlatan Koray Tetiker, sözlerini şöyle sürdürdü: “Her zaman Türk halkına en iyisini sunmak amacıyla yatırım yapan bir şirket olan Eti, büyüyen ihracat ağı, yerli ve yabancı pazarlarda beğenilerek tüketilen yenilikçi ürünleri, Ar- Ge gücü, inovatif bakış açısı, yarattığı markalar ve farklı kategorilerde yaptığı yatırımlarla dünya pazarlarında rekabet etme gücüne sahip bir şirkettir. Eti, bugün altı üretim fabrikası, 45 marka altındaki 300'e yakın ürünü ve dünyanın dört bir yanına gerçekleştirdiği ihracatı ile dev bir şirket haline geldi. Eti Şirketler Grubu, Eti Gıda, Tam Gıda, Eti Makine ve Eti Pazarlama olmak üzere dört ana şirket ile hizmet veriyor.”

Firmanın ilklere imza attığını da vurgulayan Tetiker, “Türkiye'nin ilk digestive/lifli bisküvisi Burçak, ilk hazır kızarmış ekmeği Etimek, ilk sanayi tipi keki olan Üzümlü, Meyveli ve Kakaolu Dilim Kek, ilk paketlenmiş turtası Turti, ilk glutensiz bisküvisi Pronot ve ilk ıslak keki Browni gibi ürünlerle ilklere imza attı” diye konuştu. Eti’nin çeşitli kalite belgelerine sahip olduğunu ve kalitesini çeşitli ödüller ile kanıtladığını anlatan Tetiker, şu bilgileri verdi: “1974 yılında ilk TSE Kalite Ödülü’nü kazanan Eti, 1996’da Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde kurduğu yeni ve modern tesisiyle üretime başladığı yıl, bisküvi sektöründe ilk ISO-9002 Kalite Sistem Belgesi alan fabrika oldu. Aynı zamanda ISO:9000 Kalite Sistem Belgesi’ne de sahip. Planlı, titiz ve azimle görevlerini yerine getiren profesyonel bir kadroya sahip olan Eti, çalışanları sayesinde 2000 yılında Osmangazi Üniversitesi Teknoloji Araştırma Merkezi ‘İş Dünyası Marka Takdir Belgesi’ ve 2003 yılında Tüketici Kalite Zirvesi Kurulu ‘Tüketicinin En Çok Hatırladığı Markalar Belgesi’ gibi pek çok ödül ve belgeye hak kazandı. Eti, 2005 yılına gelindiğinde ise, HACCP Gıda Güvenliği Yönetimi Sistemi Belgesi’ni aldı.”

Japonya’da yedi ödül

“Üretim sürecinin son derece önemli olduğu Eti fabrikalarında, 2003 yılında Firuz Kanatlı’nın ‘Bir uygarlık savaşı’ olarak nitelendirdiği Toplam Verimlilik Yönetimi (TPM) benimsendi”  diyen Tetiker, şöyle devam etti: “Kaliteden ve tüketiciye sunulan değerden ödün vermeden sürekli iyileştirme ile kayıpları ortadan kaldırmayı, verimlilikle birlikte iş güvenliğini artırmayı amaçlayan TPM sistemi sayesinde önemli bir kazanım elde edildi. Bu başarı Japonya’da yedi ödül ile taçlandırıldı. Eti Bisküvi Fabrikası 2005 Mükemmellik Ödülü ve 2007 Mükemmellikte Devamlılık Ödülü, 2009 Özel Ödülü; Eti Kek Fabrikası 2009 TPM Mükemmellik Ödülü; Tam Gıda Fabrikası 2007 Mükemmellik Ödülü, Eti Çikolata Fabrikası 2008 Mükemmellik Ödülü ve Eti Bozüyük Fabrikası 2007 TPM Mükemmellik Ödülü aldı. Aynı zamanda, Eti’nin daha önce TPM Mükemmellik Ödülleri’ni alan Bozüyük, Tam Gıda Bisküvi ve Çikolata üretim tesisleri, TPM’in ikinci aşamasını da geçerek ‘Mükemmellikte Devamlılık’ ödüllerine layık görüldü. Eti Gıda Kek Fabrikası, TPM Özel Ödülü 2010-1. Seviye; ETİ Gıda Bisküvi Fabrikası ise TPM Özel Ödülü 2010-3. seviye ödüllerinin sahibi oldu.”

Yakın çevrede pazar lideri

Koray Tetiker, “Irak’ta Popkek, bilinirliği en yüksek olan kek markası. Lübnan pazarında Adicto (Browni) ile kek kategorisinde Eti pazar lideri. Azerbeycan’da bisküvi (Tutku), kek (Popkek ve Paykek) ve kraker (Crax) kategorilerinde pazar lideri. Bulgaristan’da kraker kategorisinde ilk üç marka arasında” diye konuştu.

Kobiden

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52