Coca Cola İçecek büyümede istikrarı yakaladı

Türkiye, Pakistan, Orta Asya ve Orta Doğu’da 10 ülkede 20 fabrikası ile faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek (CCİ), 2011’in 3. çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı.

Coca Cola İçecek büyümede istikrarı yakaladı
Yılın ilk iki çeyreğinde olduğu gibi, hem Türkiye hem de uluslararası operasyonlarda çift haneli büyümesini devam ettiren CCİ’nin satış hacmi %14 artış gösterdi. 2010 yılının 3. çeyreğindeki yüksek büyüme oranından kaynaklanan baz etkisine rağmen Türkiye satış hacmi bu çeyrekte %10 büyüdü. Uluslararası operasyonların satış hacmi ise %26 artış gösterdi. 9 aylık dönemde net satış geliri ise bir önceki yılın aynı dönemine göre %23 artışla 2,7 milyar TL olan CCİ’nin aynı dönemde %7 artan faiz, amortisman ve vergi öncesi karı da (FAVÖK) 429 milyon TL oldu. 2011’in 9 aylık finansal sonuçlarını açıklayan Coca-Cola İçecek (CCİ) CEO’su Michael A. O’Neill, CCİ’nin istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü ve konsolide satış hacminin hem Türkiye hem de uluslararası operasyonlarda çift haneli büyüyerek %16 artışla 621 milyon ünite kasaya yükseldiğini söyledi. Konsolide satış hacminin yılın 3. çeyreğinde de hem Türkiye hem de uluslararası operasyonlarda çift haneli büyüme göstermesinden memnuniyet duyduğunu belirtenO’Neill, sözlerine şöyle devam etti:

“Satış ve dağıtım sistemimizi sürekli olarak iyileştirmenin ve özellikle Kazakistan’daki tüketici eğiliminin pozitif etkisi ile uluslararası operasyonlarımızda yüzde 26’lık bir büyüme kaydettik. Üçüncü çeyrekteki satış gelirleri büyümesi beklentilerimiz dahilinde olmasına rağmen yüksek girdi maliyetleri brüt marjları etkilemeye devam ederken, kurlardaki dalgalanmalar karlılığı kısmen etkiledi.”

2011’in genelinde, güçlü satış hacmi ve satış geliri artışı kaydetmeye devam edeceklerine inandığını söyleyen O’Neill, Türkiye’deki satış hacmi büyümesinin, yüksek tek haneli ve düşük çift haneli seviyeler arasında gerçekleşmesini beklediklerini sözlerine ekledi. Uluslararası operasyonlarda ise orta ve yüksek 10’lu seviyelerde büyüme beklentilerini aşacaklarını söyleyen O’Neill, kurlardaki dalgalanma ve ham madde maliyetlerine dikkat çekti:

“Net satış artışının satış hacmi artışının üzerinde olmaya devam etmesini bekliyoruz. Ham madde maliyetlerindeki artış nedeniyle FAVÖK’teki büyümenin satış geliri büyümesinin üzerinde olmayacağı tahminimizi daha evvel paylaşmıştık. Mutlak FAVÖK büyümesi beklentimizi sürdürmemize rağmen, ham madde maliyetlerindeki artış seviyesine bakıldığında, FAVÖK marjında tüm yıl için 150- 200 puanla sınırlı olmak üzere bir daralma bekliyoruz.”

2020 için rotalarını belirlediklerini ifade eden O’Neill, bu süreçte zorluklar ve dalgalanmalar olsa bile güçlü büyüme ivmesini sürdürecek istek ve kapasiteleri olduğunu söyledi.

Gıdahattı

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52