banner50

banner52

18 Aralık 2018 Salı

Yemek kartı komisyon oranı şaşırttı

Doruk Group hedef büyütüyor

Türkiye’nin yarattığı bir markayı dünya markası yapma misyonuyla hareket eden ve yatırımlarını hızlandıran Doruk Group, 10 yıllık planlarını şekillendirdi.

banner46
18 Kasım 2011 Cuma 02:23
Doruk Group hedef büyütüyor

Rusya’da un fabrikası kuracak olan grup, 100 milyon doları yurtdışına olmak üzere toplam 400 milyon dolarlık yatırım yapacak, Komşu Fırın’ı yurtdışına taşıyacak. Dondurulmuş ekmek ihracatını artırmayı da hedefleyen grup, 5 yıl içinde Doğu Avrupa, Rusya ve Ortadoğu’da Komşu Fırın açacak. İstanbul’dan sonra Ankara’ya açılacak olan Komşu Fırın sayısı bu yıl sonuna kadar 75’e çıkarılacak. 10 yıllık hedef ise 1.000’in üzerine çıkmak. Halen Uno bünyesinde İngiltere, Fransa gibi ülkelere az miktarda ‘donuk ekmek’ satışı gerçekleştiren şirket, bu alandaki kapasitesini bu yıl sonunda İstanbul’da inşa edilecek yeni bir fabrika ile artıracak. Bu alanda önemli bir deneyime sahip olan İspanyol Euro Pastry şirketi ile ortaklık kuran grup, buradan tüm dünyaya donuk ekmek ürünlerini ihraç edecek.

Vatan Gazetesi’ne konuşan Doruk Group Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, Türkiye ve Karadeniz havzasında üretimin arttırılabileceğini, buna öncülük etmek istediklerini belirterek, dünyanın en önemli buğday değer zincirini oluşturmayı hedeflediklerini söyledi. Gençer, “Önümüzdeki 10 yılda faaliyet alanımız, Karadeniz merkezli Doğu Avrupa, Ortadoğu, Asya ve Afrika’yı kapsayacak. Rusya, Ukrayna, Kazakistan’da tesis kurmayı planlıyoruz. Rusya’nın Krasnodar bölgesinde bir un ve maya fabrikası kuracağız. 2011 yılında 1 milyar lira ciro hedefliyorduk, 1.1 milyar TL’ye doğru gidiyoruz. İhracatımız bu yıl 125 milyon doları bulacak. Giderek büyüyoruz ve grup ciromuzu 2020 yılında 5 milyar dolara ulaştırmak istiyoruz” diye konuştu.

Türkiye’de 15 milyar dolarlık unlu mamuller, 7-8 milyar dolarlık buğday ve 5-6 milyar dolarlık bir un sektörü oluştuğunu, bunda kendi şirketlerinin çok büyük katkısı olduğunu kaydeden Gençer, “Maalesef köklü geçmişine rağmen Türkiye’de bu sektörler geri kalmış, hakettiği tarihsel önemi kazanamamış. Biz grup olarak bu misyonu edindik. Buğdayın tohumdan başlayan hikayesini sofraya gelene kadar örnek olacak kadar iyi yapmaya addettik kendimizi... 30-35 milyar dolarlık pazarda lider pozisyonu alırken verimli tohum üretiminden, köylüyü mutlu etmekten başlayarak doğru ekmeği yapmayı hedefledik. Bunda da başarılı olduk, topyekün sektörü kalkındırıyoruz” dedi.

İlkokul çağlarından itibaren un fabrikasında büyüdüğünü, bütün hayatını bu işe verdiğini vurgulayan Gençer, “Ben sadece ve sadece ekmekle işini yapan, geçimini bu işle sağlayan biriyim. Grubumuz 35-40 yıldır tek konuya odaklandı. Biz sadece buğdayın izi olan bir iş yapıyoruz. Onu da çok iyi yapmaya çalışıyoruz. Türk insanı, dünyadaki insan doğru ekmek yiyebilsin, buğdayın sunduğu nimetlerden faydalanabilsin istiyoruz. Çok mütevazı olamayacağım, bu alanda dünyadaki en iyi şirketlerden biriyiz.”

banner21

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    Kırmızı et fiyatlarının artışı hangisi ile ilgilidir?

    NAMAZ VAKİTLERİ
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    EN ÇOK OKUNANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    KARİKATÜR
    SENDE YAZ
    Ziyaretçi Defteri
    Ziyaretçi Defteri

    Siz de yazmak istemez misiniz?

    Ziyaretçi Defteri
    ARŞİV
    banner20