Perakendeci acil düzenleme istiyor

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Selamet Aygün organize perakendenin 200 milyar ciroya sahip olduğunu ve düzenlemeye ihtiyacı olduğunu söyledi.

Perakendeci acil düzenleme istiyor
Gıdavitrini - Türkiye Perakandeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Selamet Aygün, ''Bugün 200 milyon liraya yaklaşan ciroya sahip sektörümüzün en kısa zamanda kapsamlı bir düzenlemeye ihtiyacı olduğu aşikardır'' dedi. Türkiye Perakendeciler Federasyonu tarafından düzenlenen ve Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleşen ''Yerel Zincirler Buluşuyor'' etkinliğinin açılışında konuşan Selamet Aygün, perakende piyasasının düzenlenmesi talebinde bulundu.
Sektörün en önemli çatı örgütü ve ağabeyi olarak derneklerinin bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da sorumluluk almaya hazır olduklarını belirten Aygün, ''Siyasi erke de buradan bir çağrı yapmak istiyoruz.
Bugün gıda ve tekstili de içeren organize perakendenin bütün kollarıyla 200 milyar lira toplam ciroya sahip sektörümüzün en kısa zamanda en kapsamlı bir düzenlemeye ihtiyacı olduğu aşikardır. Bu noktada önerilerimizi sunduk, kapsamlı olarak sunmaya da hazırız'' dedi.
Federasyonun hızla büyüdüğünü belirten Aygün, Derneğin toplam 14 bölge derneği, 330 şirkete ait 3 bin 282 perakende satış noktasında 65 bin 200 çalışanı ile Türkiye perakende sektörünün en güçlü örgütü konumunda olduğunu vurguladı.



PERAKENDE ÜST KURULU KURULMALI
''Temel önerimiz tıpkı enerji, bankacılık, finans vb. düzenleme kurulları gibi bir üst kurul oluşturulması ve sektöre komple çeki düzen verilmesidir'' diyen Aygün sözlerine şöyle devam etti:
''Birçok şirket, ciro mekan ve coğrafya olarak ciddi büyümelerle göz kamaştırıcı bir yıldız algısı yaratmasına karşın, bilançolarında kırmızı çizgiler kalın ve silinmez kalemle çizilmektedir. Hal böyle olunca da büyüme de büyük ölçüde anlamsızlaşmaktadır.
Aslına bakarsanız; önce finans sektöründe patlayan balonlar, hem finans etkisi hem de benzer bir modeli uyguladıkları için er geç diğer sektörlerde de domino etkisi yaşanacaktır.
Ancak erken davranıp önlem alıp, kendi yapısını sağlamlaştıranlar etkiyi az hissederken gecekonduvari yapıların birçoğu bu etkiye dayanamayacaktır. Biz de erken uyarıcı vazifemizi yaparak bir olalım, kuralları beraber belirleyelim, büyümeyi sürekli kılalım.''
Aygün perakende sektöründeki rekabete de değinerek, ''Alt alta, yan yana birbirine 500 metreden daha yakın mesafelerle market ve AVM'lerin açılmasının önüne geçilmesi gerekiyor'' dedi.
TPF'nin 2023 hedeflerine ilişkin olarak da Aygün, federasyonun üyesi olan perakendecilerin ortalama yıllık yüzde 15 büyüme yoluyla yaklaşık 70 milyar lira üzerinde bir ciroya ulaşma hedefi olduğunu belirtti.

YAKIN MESAFE İTİRAZI
Perakende yasasından sektörün beklentilerini sıralayan Selamet Aygün, "Haksız rekabetin engellenmesi, zararına satışların önüne geçilmesi, çalışma saatlerinin düzenlenmesi, imar durumlarının sektörün tüm oyuncularına aynı uygulanması, alt alta, yan yana birbirine 500 metreden daha yakın mesafelerle açılan market ve AVM'lerin önüne geçilmesi gerekiyor. Bunların her biri Türkiye gibi sermaye ihtiyacı üst noktada olan bir ülke için büyük israf ve kayıptır." dedi.
Aygün, pazarda her geçen gün azalan alternatif üretici, tedarikçi ve perakendeciler nedeniyle sektörün de, müşterilerin de 4-5 firmanın oyuncağı haline gelmesi tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu söyledi.

HEM ZİRVE HEM FUAR
Coca Cola, Eczacıbaşı, Evyap, Unilever, Ülker ve Sütaş'ın ana sponsorluğu, Hayat'ın 'Perakendenin Hayatı' sponsorluğunda düzenlenen organizasyonun açılışına Gümrük ve Ticaret Bakan Yardımcısı Fatih Metin de katıldı. Fuar ve konferans olarak iki bölümden oluşan etkinliğin ana konuşmacısı Thinkers 50 listelerinde dünyanın en etkili ilk 10 iş düşünürü arasında yer alan Uluslararası Yönetim Stratejisi Profesörü W. Chan Kim oldu. INSEAD'da Boston Consulting Group Bruce D. Henderson Kürsüsü Strateji ve Uluslararası Yönetim Profesörü, Davos'taki Dünya Ekonomik Forumu üyesi, Avrupa Birliği'nin de danışmanı olan W. Chan Kim rekabete bakış açısını değiştiren 'Mavi Okyanus Stratejisi'ni anlattı.

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52