Bayilik veren büyük markalar

Fast food, temalı eğlence, kafe alanı yatırımcıları cezbediyor. İşte bu alanlardaki öncü markaların franchising ve bayilik şartları.

Bayilik veren büyük markalar
Girişim uzmanlarına göre fast food, temalı eğlence, kafe alanları bu yıl da yatırım cazibesini koruyacak. İşte bu alanlardaki öncü markaların franchising ve bayilik şartları… ULUSAL Franchise Derneği (UFRAD) verilerine göre, halen Türkiye’de 1.876 zincir mağaza ve bunlara ait 50 bin civarında şube franchising sistemini kullanıyor. Franchise ya da bayilik veren marka sayısı bin 471. Bu marka ve temsilcilerinin oluşturduğu pazarın yıllık hacmi ise 35 milyar dolara ulaşmış durumda.

İşte franchising sisteminin bu muazzam gelişimi ve gelecek için içerdiği yüksek potansiyelden yola çıkarak, 2012’de büyüme potansiyeli yüksek ve girişimcilere cazip bir iş imkanı yaratacak alanları araştırdık...

BU SEKTÖRLER YATIRIMCI ÇEKİYOR
Franchising sisteminin lokomotifi olan fast food, her dönem cazibesini koruyor. Bu alandaki franchise sayısı 9 bine ulaşmış durumda. Yeni alışveriş merkezleri ise en çok hazır giyim markalarının yaygınlaşmasına katkı sağlıyor.
Özellikle markanın, tabelanın gücünü fark eden Anadolu’daki girişimciler, bayilik ya da franchise yoluyla bir marka şemsiyesi altında çalışmaktan oldukça memnun görünüyor.
Gelir düzeyi yükseldikçe kişisel ve hediyelik ürünlere yönelik harcama eğilimi artıyor. Kişisel aksesuar, hediyelik eşya, tasarımlı dekoratif ürünler, duvar süsleri, bijuteri, yarı kıymetli taşlar, gümüş takılar, büyüklere oyuncaklar gibi ürün çeşitlerini bir arada sunan mağazalar ilgi çekiyor.
Alışveriş merkezlerinin eğlence-dinlence alanları yoğun ilgi görüyor. Bu ilgi de beraberinde birçok yatırım fırsatı getiriyor. Kafelerde hala iş var. Gençler, yaşlılar, çiftler, kadınlar, erkekler, arkadaş grupları, iş insanları... Artık herkes kafelerde buluşuyor. Marka olarak algılanmayı başaran mekanlar buluşma noktası oluyor.
İşte markaların yatırım şartları...

GIDA-RESTORAN-KAFE

LITTLE CAESARS
Franchise giriş bedelinde kampanya var
Pizzacı Little Caesars’ın halen İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa ve Kocaeli’nde toplam 83 şubesi bulunuyor. Bunların 12’si subfranchise şeklinde hizmet veriyor. Yani franchisee’ye (franchise alan) kendi bölgesinde franchise açma hakkı tanınmış. Little Caesars, 2012 yılı sonuna kadar 22 subfranchise şubesi açacak. Yeni açılacak şubeler için Kayseri, Konya, Eskişehir, Tekirdağ, Edirne, Bolu, Sakarya, Denizli, Manisa, İstanbul, İzmir, Ankara, Kocaeli ve Bursa’ya öncelik verilecek. Franchise giriş bedeli 40 bin dolar + KDV. Ancak 2012 yılına özel İstanbul, Ankara ve İzmir için 32 bin, diğer şehirler için 15 bin dolar + KDV şeklinde belirlenmiş. Franchise giriş bereli dahil bir restoranın anahtar teslimi toplam yatırım tutarı 205 ile 220 bin dolar arasında değişiyor. Ortama işletme sermayesi içinse 50 bin TL civarı bir rakam öneriliyor. Reklam katılım payı net ciro üzerinden yüzde 6, sürekli franchise ödemesi ise yüzde 6.
Little Caesars, franchise alanlara inşaat, dekorasyon, ekipman temini, eğitim, malzeme ve pazarlama konularında yardımcı oluyor. Little Caesars pizza restoranlarında kullanılan malzemeler Türkiye’nin önde gelen üreticileri tarafından Little Caesars’a özel reçetelerle üretiliyor.
Telefon: 0216 666 67 52
Web: littlecaesars.com.tr

KOMAGENE
130 şube daha açacak
Çiğ köfte, içli köfte, Erzurum kadayıf dolması, meze ve zeytinyağlı çeşitleri, sütlü tatlı çeşitleri, bardakta mısır, künefe, baklava, soğuk sandviç ve sıcak-soğuk içecekler... Ürün çeşitlerini artırdıktan sonra hızlı bir şekilde şube sayılarını artıran Komagene’nin faaliyet gösterdiği il 58’e, şube sayısı 288 ulaştı. Şirket, 2012’de franchising sistemiyle 130 şube daha açacak.
Komagene yurtdışındaki ilk şubesini ise Nisan 2012’de Almanya Hamburg’da açacak. Yıl sonuna kadar en az 2 ülkede 10 şube açılması hedefleniyor.
Komagene’nin franchise giriş bedeli 10 bin TL. Bir şubenin yatırım tutarı ise 15 bin ile 30 bin TL arasında değişiyor. Komagene, şubelerinden sürekli franchise ödemesi talep etmiyor. Personel ve bayi eğitimi de ücretsiz. Şubenin açılış aşamasında 300 kg çiğ köfte, 5 bin adet broşür ve bin adet magnet bedelsiz olarak veriliyor. Franchise alan kişide istenen özellikler şu şekilde sıralanıyor:
İşinin başında durması, kurallara uyması, ödemelerini aksatmaması ve sistemle rekabet etmemesi...
Telefon: 0541 357 30 04

KÖFTECİ RAMİZ
Sahil şeridinde büyüyecek
Köfteci Ramiz’in halen 23 ilde 106 restorana var. Bu restoranların büyük bir bölümü franchising sistemiyle açılmış. Köfteci Ramiz Franchising Direktörü Bülent Taşkınlar, “2012 ilk yarısında sözleşmeleri imzalanmış 16 yeni şube daha açacağız. Bunların bir kısmı alışveriş merkezleri, bir kısmı da cadde üstlerinde açılacak” diyor. Köfteci Ramiz, bu yıl ilk kez sahil şeridinde de restoranlar açacak. Bunun ilk örnekleri Çeşme Marina ve Kuşadası Setur Marina’da olacak. Ardından Marmaris ve Bodrum şubeleri açılacak. Karadeniz Bölgesi’nde Samsun, Ordu, Giresun ve Trabzon’da şubeler açılacak.
Köfteci Ramiz’in büyüme planları sadece yurtiçi ile sınırlı kalmayacak. 2012’de asıl hamleyi yurtdışında yapacaklarını vurgulayan Taşkınlar, “Almanya’nın birçok şehrinden franchise talepleri geliyor. İlk etapta Berlin’de iki şube açacağız. Almanya ile birlikte Fransa’nın Lyon kentiyle de başlayarak diğer Avrupa ülkelerine restoran açmayı hedefliyoruz” diyor.
Bir Köfteci Ramiz restoranı açmak için gerekli yatırım tutarı 280 ile 320 bin TL arasında değişiyor. Bu rakamlara yapılacak tüm masraflar dahil.
Telefon: 0236 414 33 33
Web: kofteciramiz.com

ÇITIR USTA
15 yeni şube açacak
Çıtır Usta, ilk restoranını 2003 yılında İstanbul’daki Galeria AVM’de açmıştı. İstikrarlı bir şekilde büyüyen şirket, ilk 4 yılında şube sayısını 10’a çıkardı. 2007’de franchising sistemiyle şubeler açmaya başlayan Çıtır Usta’nın bugün 35 restoranı var. Şirketin sağladığı istihdam sayısı ise bine yaklaştı.
Çıtır Usta Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Külekçioğlu, “Pide, kebap, döner ve lahmacunda kullandığımız tüm etler Bandırma ve Edirne’deki çiftliklerde bize özel hazırlanıyor. Et seçiminde çok titiz davranıyoruz. Markamızın ön plana çıkmasında bunun etkisi çok fazla oldu” diyor.
Çıtır Usta restoranlarında Gaziantep ve Kilis mutfağı ağırlı olmak üzere birçok farklı yöreden yemek seçenekleri bulunuyor. Külekçioğlu, genellikle AVM’lerde şube açtıkları için fast food restoranlarıyla karıştırıldıklarını söylüyor. Ardından da farklarını şöyle anlatıyor: “Şubelerimizin hizmet ve dekorasyon konumlandırması alakart sistemine yönelik. Başlangıçlar, salatalar, lahmacun, pide, kebap çeşitleri, beyaz et çeşitleri, dürüm, döner ve yan ürünler dahil olmak üzere müşterilerimize 60 çeşit lezzet sunuyoruz.”
Çıtır Usta, bu yıl şube sayısını 50’ye çıkarmayı hedefliyor. Bu şubelerin 45’i franchise şeklinde, 5’i şirkete ait olacak. Yeni açılacak şubeler için İstanbul (Anadolu Yakası) İzmir, Bursa, Diyarbakır, Samsun, Denizli, Kütahya, Mardin ve Diyarbakır’a öncelik verilecek. Şirket, yatırımcılara “paket servis”, “fast-food” ve “alakart” olmak üzere üç farklı franchise modeli sunuyor. Bu restoranlar girişimcilere anahtar teslimi devrediliyor. Franchise giriş bedeli 20 bin dolar.
Telefon: 0212 494 31 00
www.citirusta.com

HOTSTOP
Mobil kafe tuttu
Dev bir kupayı andıran özgün konseptiyle dikkat çeken Hotstop kafeleri, 12 ilde 30 şubeye ulaştı. Bu mobil kafeler, sahip olduğu teknoloji ve standart donanımlarıyla bilinen kiosk kategorisindeki mobil yapılardan biraz farklı. Örneğin, Hotstop’ların içinde uzaktan görüntüleme ve alarm sistemleri, tüm satış verilerinin ve stok durumlarının online izlenebildiği sipariş yönetim sistemleri var. Bir mobil kafenin tüm standart donanım ve ekipmanlar dahil toplam yatırım tutarı 35 bin euro.
Telefon: 0216 456 98 78
www.hotstop.com.tr

BIG CHEFS
Franchise bedeli 100 bin dolar
Big Chefs restoran zinciri 2007 yılında Ankara’da, Gamze Cizreli tarafından kuruldu. 2009’da YKM Yönetim Kurulu Üyesi Saruhan Tan'ın ortak olmasıyla birlikte hızlı bir büyüme sürecine girdi ve şube sayısını 12’e çıkardı. Bu şubelerin 6’sı franchise, 6’sı da şirket tarafından işletiliyor. Halen İstanbul’da 6, Ankara ve Mersin’de 3, Gaziantep ve Antalya’da da 1’er Big Chefs restoranı hizmet veriyor. İnşaatı devam eden Kemerburgaz Göktürk şubesi de 1-2 ay içinde açılacak. Bir Big Chefs restoranının kapısını müşteriye açacak şekilde hazır hale gelebilmesi için gereken yatırım tutarı metrekare başına bin 200 dolar olarak belirlenmiş. Franchise giriş bedeli ise 100 bin dolar. Restoran büyüklüğü 350 ile bin metrekare arasında değişiyor.
Telefon: 0212 352 75 47
Web: bigchefs.com.tr

THE HUNGER
Steak house’ın cazibesini kullanıyor
The Hunger, son dönemin yükselen trendi steak house’ların gözde mekanlarından biri. Mönüsünde et çeşitlerinin yanı sıra dünya ve Türk mutfaklarından farklı lezzetleri de bulunduruyor. The Hunger’ın ilk şubesi İstanbul Gayrettepe’de açılmıştı. Bunu kısa sürede Ataköy Galleria ve Atakent ArenaPark şubeleri izledi. Bu yıl üç restoran daha açılacak. Şirket, yatırımcılara mini, midi ve maksi olmak üzere üç farklı franchise seçeneği sunuyor.
Telefon: 0212 288 32 27
Web: thehunger.com.tr

MIDDLE KITCHEN
Mönüsünde 120 çeşit var
Dünya mutfakları konseptine sahip Middle Kitchen, ilk şubesini Eylül 2011’de İstanbul Yeşilköy Marina’da açtı. Mönüsünde pizza, makarna, hamburger, et ve balık çeşitleri bulunduran Middle Kitchen, bu yıl İstanbul’un merkezi lokasyonlarında şubeler açacak. İlk etapta açılacak şubeler şirket tarafından işletilecek. Daha sonra yurtdışında şubeler açılması hedefleniyor.
Telefon: 0212 663 44 60
Web: middlekitchen.com

HEN COOPS
20 şubeye ulaşacak
Tavuk restoranı Hen Coops, ilk şubesini geçen yıl İstanbul Ataşehir’de açtı. Bu yıl yeni şubeler açmayı planlayan şirket, franchise giriş bedelini 25 bin euro olarak belirlemiş. Ortalama işletme sermayesi 200 bin TL. Sürekli franchise ödemesi ise cironun yüzde 6’sı olarak belirlenmiş.
Telefon: 0216 688 44 48
Web: hencoops.com.tr

FORNETTI
45 şube açacak
Macaristan menşeli unlu mamuller üreticisi Fornetti, 2010 yılında Çam Gıda distribütörlüğünde Türkiye pazarına girmişti. Şirket, 2012’de 45 şube daha açmayı hedefliyor. Yeni açılacak şubeler için öncelik İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara, Adana ve Eskişehir’e verilmiş. Franchise giriş bedeli 11 bin euro. Ortalama işletme sermayesi 30 bin ile 90 bin TL arasında değişiyor. Sürekli franchise ödemesi ise yüzde 2.5 olarak belirlenmiş.
Telefon: 0212 671 19 64
Web: fornetti.com.tr

FRATELLI LA BUFALA
El yapımı makarnalar
İtalya menşeli Fratelli La Bufala’da Napoli usulü el yapımı makarnalar, salata çeşitleri ve manda etinden hazırlanan ızgara çeşitleri bulunuyor. Halen biri franchise olmak üzere 2 şubesiyle hizmet veren restoran, bu yıl franchising sistemiyle şube sayısını artıracak. İlk etapta açılacak şubelerin İstanbul Anadolu Yakası’nda olması hedefleniyor. Daha sonra diğer semtlerde de şubeler açılacak. Franchise giriş bedeli ve diğer yatırım tutarları karşılıklı görüşmelerle belirleniyor.
Telefon: 0212 325 54 11
E-posta: [email protected]
Web: fratellilabufalaistanbul.com

PİDE DE SAMSUN
İstanbul’da şubeler açıyor
Şafak Gedikoğlu tarafından 2003 yılında İstanbul Acıbadem’de kurulan Pide de Samsun’un biri franchise olmak üzere 3 şubesi var. Pide de Samsun Koordinatörü Şafak Gedikoğlu, bu yıl franchising sistemiyle yeni şubeler açacaklarını söylüyor. İlk etapta İstanbul’da 15 şube açmayı hedefleyen şirket, daha sonra Anadolu’ya ağırlık verecek. Bir şubenin franchise giriş bedeli dahil toplam yatırım tutarı 150 bin TL.
Telefon: 0216 326 51 55
Web: pidedesamsun.com.tr

ARİFOĞLU
15 mağazası var
Aktar-baharatçı zinciri Arifoğlu; İstanbul, Ankara, İzmir, Eskişehir, Antalya ve Kayseri’de 15 şubeye ulaşmış durumda. Arifoğlu Mağazalar Koordinatörü Ümit Kerpiçci, yıl sonuna kadar 10 yeni şube açacaklarını söylüyor. Yeni açılacak şubeler için öncelik İstanbul, İzmir, Ankara ve Antalya’ya veriliyor. Bir Arifoğlu dükkanı açmak için gerekli yatırım tutarı 180-200 bin TL arasında değişiyor. Kerpiçci, mekan büyüklüğününse 35-50 metrekare arasında değiştiğini söylüyor.
Telefon: 0212 676 75 75
Web: arifoglu.com

MERU DÖNER
Antalya’da steak house açacak
Meru Döner, 2007 yılında Ebru Dikbaş ve Mehmet Dikbaş tarafından Antalya’da kuruldu. İlk şubesini Laura Alışveriş Merkezi’nde açan şirket, kısa sürede hızlı büyüme ve markalaşmasıyla dikkat çekiyor. Meru Döner’in ürünleri Antalya Organize Sanayi Bölgesi’ndeki entegre tesislerde hazırlanıyor. Ardından da tüm şubelere sevk ediliyor. Mehmet Dikbaş, “Kaliteli ürünleri uygun fiyatla sunmayı prensip edindik. Bir yandan da fast food pazarındaki yenilikleri müşterilerimize yansıtıyoruz. Özellikle kalite ve hijyen konularına çok önem veriyoruz. Ürünlerimizde yüzde 100 dana eti kullanıyoruz” diyor.
Meru Döner’in franchise giriş bedelini 20 bin TL. Ortalama işletme sermayesi 90 bin TL. Franchising sistemiyle açılacak şubeler için öncelik İzmir, İstanbul ve Ankara’ya verilmiş. Daha sonra Ege Bölgesi’ndeki diğer illerde şubeler açılması planlanıyor. Bu arada şirket, önümüzdeki birkaç ay içinde Antalya’da steak house açmaya hazırlanıyor.
Telefon: 0242 323 03 28
Web: merudoner.com

PAPA JOHN’S
Girişimciler için yeni bir fırsat
ABD’li Papa John’s Pizza’nın halen 32 ülkede 3 bin 800’ü aşkın restoranı bulunuyor. Papa John’s Pizza, Türkiye’ye pazarına 2008’de girmişti. Şirketin halen İstanbul’da 10 şubesi bulunuyor. Şube sayısını 2014’e kadar 50’ye çıkarmayı hedefliyor.
Papa John’s Pizza, franchise almak isteyenlere profesyonel danışmanlık hizmeti sunuyor. Franchise adaylarına anahtar teslim konsept, tek merkezden tedarik, eğitim, reklam ve tanıtım, işletme konusunda servis ve destek garantisi veriyor. Franchise giriş bedeli 40 bin dolar. Toplam yatırım bedeli ise 200 bin dolar.
Telefon: 0216 478 01 77
Web: papajohns.com.tr

KÖŞEBAŞI
Yeni şubeler açıyor
1995’te ilk şubesini İstanbul Levent’te açan Köşebaşı’nın şimdi 15’i yurtiçi, 7’si de yurtdışında (Atina, Amsterdam, Sao Paulo, Bahreyn, JBR Dubai, Mirdif Dubai ve Riyad) olmak üzere 22 şubesi bulunuyor. Bu şubelerin 10’u franchisee’lar tarafından işletiliyor. Franchising sistemiyle yeni şubeler açmaya devam eden Köşebaşı, artık önceliği yurtdışına veriyor. Bu doğrultuda Suudi Arabistan, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde yeni şubeler açılacak. Ayrıca Hollanda'da ikinci, Almanya’da ise yeni bir şube daha açılacak.
Köşebaşı restoranı açmak için 300 metrekarelik bir alana ihtiyaç var. Mekanın park problemi olmayacak. İşyeri seçiminde giriş katlar tercih ediliyor. Yatırım tutarı ise metrekare başına bin euro civarında.
Telefon: 0212 268 05 28
Web: kosebasi.com.tr

DEĞİRMEN PASTANELERİ
Franchise giriş bedeli istemiyor
Franchise giriş bedeli istemeyen Değirmen Pastaneleri, ciro üzerinden herhangi bir katkı payı da almıyor. Ancak her şubeden ortak reklam, broşür, katalog ve diğer harcamalar için ayda 300 TL talep ediliyor. Ortalama 100 metrekarelik Değirmen şubesinin toplam yatırım tutarı 250 bin TL. Bu rakama mağaza dekorasyonu ve gerekli tüm ekipmanlar dahil.
Değirmen Pastaneleri’nin üretim tesisi İstanbul Altunizade’de bulunuyor. Yaklaşık 2 bin metrekarelik bir alana sahip olan bu tesiste pasta, tatlı ve tuzlu kurabiye, sütlü tatlı çeşitleri, kek, ekmek, baklava ve börek grupları altında 450 çeşit ürün üretiliyor.
Telefon: 0216 422 41 01
Web: degirmenpastaneleri.com

KAHVE DEPOSU
12 şube açacak
Kahve Deposu, Türkiye genelinden gelecek tüm franchise taleplerini değerlendiriyor. Şirket, 12 şube açacak. Bunların 10’u franchising sistemiyle açılacak. Kalanları ise şirket tarafından işletilecek. Bir Kahve Deposu şubesi açmak için 250-300 metrekarelik bir işyeri gerekiyor. Franchise giriş bedeli 7 bin dolar. Sürekli franchise ödemesi ise yüzde 2 olarak belirlenmiş.
Telefon: 0212 486 27 58
Web: kahvedeposu.com.tr

KAHVE DURAĞI
Franchise bedeli 25 bin dolar
Kahve Durağı, yeni açacağı şubeler için en az 80 metrekare kapalı, 25 metrekare de açık alana sahip mekanları tercih ediyor. Franchise giriş bedeli olarak 25 bin dolar talep ediliyor. Yatırım maliyeti ise işyeri büyüklüğüne göre değişiyor. Sokak kafeleri için yatırım tutarı metrekare başına bin 500 TL. Alışveriş merkezlerinde ise bu rakam 2 bin 500 ile 3 bin TL arasında değişiyor. Ortalama işletme sermayesi için 300 bin TL’ye ihtiyaç var. Sürekli franchise ödemesi ise yüzde 3 olarak belirlenmiş.
Telefon: 0232 464 04 96
Web: kahveduragi.com

NEŞVE ÇAY KAHVE EVİ
Tüm illerde şube açacak
Kayseri merkezli Neşve Çay-Kahve Evi’nin çay ve kahve menüsü hayli zengin.
Şirket, potansiyel gördüğü tüm illerde şubeler açacak. Neşve Çay-Kahve Evi açmak için 100-120 metrekarelik kapalı alan, 50-60 metrekarelik de bahçe ya da bir teras gerekiyor. Şimdilik franchise giriş bedeli talep edilmiyor.
Telefon: 0352 223 80 10
Web: nesve.com

KOCATEPE KAHVE EVİ
8 şubesi var
Ankara merkezli Kocatepe Kahve Evi, 2010’da Cenk Kaya tarafından devralındıktan sonra hızlı bir büyüme trendi yakalamış. Halen Ankara’da 3 bölgede hizmet veren şirket, son bir yılda Diyarbakır, Konya, Eskişehir ve İstanbul’dakilerle birlikte şube sayısını 8’e yükseltti. Yakında yine Ankara ve Konya’da yeni şubeler açılacak. Franchise giriş bedeli 25 bin dolar. Ortalama işletme sermayesi 50 bin ile 100 bin dolar arasında değişiyor. Reklam katılım payı yüzde 2, sürekli franchise ödemesi ise yüzde 5.
Telefon: 0312 815 22 87
Web: kariyerkahve.com

MCDONALD’S
İş ortakları arıyor
Türkiye’de Anadolu Grubu (Anadolu Endüstri Holding) çatısı altında faaliyet gösteren McDonald’s’ın restoran sayısı 177’ye, çalışan sayısı ise 4 bine ulaştı. McDonald’s Türkiye, bu yıl 30 yeni restoran açacak...
25 yıl önce Türkiye’deki ilk şubesini İstanbul Taksim’de açan McDonald’s, istikrarlı büyümesini sürdürüyor. McDonald’s, 2011’de 23 yeni restoran açtı.
Şirket, bu yıl 30 yeni şube daha açarak bin kişilik yeni istihdam yaratmayı planlıyor. Bu şubelerin 15’i franchising sistemiyle açılacak.
2011 CİROSU 365 MİLYON TL
McDonald’s Türkiye Gayrimenkul ve Franchising Direktörü Ayperi Sakızlı, “2011’de satışlarımızı yüzde 25 civarında artırdık. 2011 ciromuz yaklaşık 365 milyon TL. 2012’de yeni yatırımlarla ciromuzu artıracağız. Yüzde 25-30 büyüme hedefliyoruz” diyor.
McDonald’s yönetimi bu hedeflere ulaşmak için Türkiye’nin her bölgesini araştırıyor. Potansiyel gördüğü her il ve ilçelerde şubeler açacak. Franchise giriş bereli olarak 30 bin dolar talep ediliyor. Sakızlı, diğer yatırım şartlarının lokasyonun büyüklüğü, konumu ve özelliklerine göre değiştiğini belirtiyor. Türkiye’de daha fazla işletmeciyle büyümek istediklerinin altını çizen Sakızlı, bu büyümeyi her iki tarafın da kazanacağı bir iş ortaklığı modeliyle sağlayacaklarını vurguluyor.
TÜRK DAMAK TADINA ÖZEL
McDonald’s’tan franchise alanlar çok sıkı bir eğitimden geçiriliyor. Bu eğitim tam 6 ay sürüyor. Ancak bu eğitimi başarıyla tamamlayan girişimciler restoran açmaya hak kazanıyor.
McDonald’s’ta eğitim bitmek bilmeyen bir süreç aslında. Ekip üyesinden genel müdüre kadar herkes sürekli eğitime tabi tutuluyor. Bu süreçte, çalışanın bireysel ve profesyonel gelişimine önemli yatırımlar yapılıyor. Örnek vermek gerekirse, bir ekip üyesi restoran müdürü olana kadar toplam 300 saat eğitim alıyor. McDonald’s CEO’su Jim Skinner da dahil olmak üzere birçok yönetici, bölge ve ülke başkanı kariyerlerine McDonald’s’ta ekip üyesi olarak başlamış...
McDonald’s, ürünlerini müşterilerinin beklentilerini karşılayacak şekilde geliştiriyor. Örneğin menülere salata, ızgara tavuklu ürünler, meyve, süt, portakal suyu ve ayran gibi içecekler eklenmiş. Ayrıca, 2008’den bu yana restoranlarda kahvaltı servis ediliyor.
McDonald’s, 2011’in sonunda Türk damak zevkine uygun McBeefy’yi de mönüsüne ekledi. McBeefy susamlı ekmeğin arasında, tuz, karabiber, baharat ve soğan içeren yüzde 100 dana kıymasından hazırlanmış satır köfte, soğan, salata, domates, peynir ve turşudan oluşuyor.
Eti de sütü de yerli
McDonald’s, ülkemizde sunduğu ürün ve hizmetlerin tamamına yakınını Türkiye’de üretim yapan tedarikçilerden temin ediyor. Örneğin McDonald's restoranlarında tüketilen etlerin tamamı Pınar Et’ten, süt ürünleri Danone’dan sağlanıyor. Eti, sütü, peyniri, ekmeği, salatası, turşusu ve ambalajıyla toplam 450 kalem malzemenin yüzde 98’i yurtiçinde imal ediliyor. Bunların tamamı Türkiye'deki üreticilerden karşılanıyor. McDonald’s Türkiye’de sadece son 5 yılda 70 milyon doların üzerinde yatırım gerçekleştirdi.

MAĞAZA-HİZMET

DiaSa
“Marka garantili güvenli iş sunuyoruz”
DiaSa’nın 39 şehirde 1000’in üzerinde mağazaya ulaştı. Bunların 405’i franchise. Bu yıl da franchising sistemiyle yeni şubeler açacaklarını belirten DiaSa İş Geliştirme Direktörü Cem Diler, “Franchising, yerel marketlerin gelişmesine katkı yapan önemli bir sistem. 1989’da başlayan franchising çalışmaları, kişilere kendi işini kurma olanağı yaratırken diğer yandan da finansal ve ticari risklerden uzak, karlı bir yatırım haline geldi. Türkiye’de kendi alanında franchising veren tek markayız” diyor.
Yeni açılacak mağazalar için öncelik verilecek iller şöyle sıralanıyor: Mersin, Tarsus, Osmaniye, Antakya, Niğde, Nevşehir, Aksaray, Çorum ve Şanlıurfa. DiaSa’nın franchise giriş bedeli 2 bin 500 euro. Ortalama işletme maliyeti 100-150 bin TL arasında değişiyor. Franchisee’den işletme kar payı ya da reklam ücreti alınmıyor.
Diler, DiaSa’nın franchising sisteminin girişimcilere düşük yatırım maliyetiyle kendi işinin sahibi olma fırsatı sunduğunu vurguluyor. DiaSa, franchise adaylarının talepleri doğrultusunda ideal mağaza yerlerinin değerlendirilmesi ve temin edilmesinde destek oluyor.
Telefon 0212 329 38 00
Web: diasa.com.tr

Ersan Çıplak/Para dergisi

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Franchising, Özel Markalı Ürün, Bayilik, DiaSa, UFRAD, Cafe

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52