Yavaş hukuk tüketiciyi mağdur ediyor!

Tüketici Hakem Heyetleri bünyesinde görevlendirilen raportörlerin, iş yoğunluğu nedeniyle vatandaşa bir yıl sonrası için gün verdiği iddia edildi.

Yavaş hukuk tüketiciyi mağdur ediyor!

Tüketici Hakem Heyetleri'nin kararlarına esas olacak hazırlıkların yapılması için görevlendirilen raportörlerin, iş yoğunluğu nedeniyle vatandaşa bir yıl sonrası için gün verdiği belirtildi.

Uygulama ile tüketicilerin mağdur edildiğini belirten Tüketici Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, raportörlerin çalışma koşullarını iyileştirilmesini istedi.

Sıtkı Yılmaz, yaptığı yazılı açıklamada, hakem heyetlerine gelen tüm şikayetlerle raportörlerin ilgilendiğini dile getirdi. Raportörlerin bazen düzenleyecekleri rapor nedeniyle tüketici evlerine dahi gittiğini ifade eden Yılmaz, şunları ifade etti: "Her ay onlarca dilekçe kabul etmekte ve gelen tüketici şikâyetlerine yanıt vermekte ve şikayetleri gündeme almaktadırlar. Aslında bu raportörler devlet memuru olup ayrıca sorumluluklarını yerine getirmekte, hakem heyeti raportörlüğünü de angarya olarak yapmaktadır. Devletin kendi memurunu bu şekilde çalıştırmaya hakkı yoktur. Ve bu çalışma şekli sosyal devlet anlayışı ile de bağdaşmaz. Raportör, çok ağır iş yükü altında ezilmektedir."

Türkiye'de il ve ilçelerde 975 tüketici sorunları hakem heyetinin görev yaptığını dile getiren Yılmaz, raportörlerin yılda ortalama 500 - 600 dosyayı gündeme aldığını kaydetti. Bu çalışma şeklinin anayasaya aykırı olduğunu öne süren Yılmaz, raportörlerin kimi zaman şikâyete gelen insanlara bir yıl sonraya gün vermek durumunda kaldığını savundu.

"TÜKETİCİ ZARAR GÖRÜYOR"
Uygulamanın tüketicini hak arama heyecanını ve kararlılığını olumsuz etkilediğine vurgu yapan Yılmaz, yönetmeliğe göre, hakem heyetlerinde anlaşmazlıkların karara bağlanma süresinin 3 ay olarak belirlendiğine dikkat çekti.

Sorunun, her yıl toplanan Tüketici Konseyi'nde tüketici örgütleri tarafından dile getirilerek çözülmesinin istendiğini kaydeden Yılmaz, "Taleplerimizin, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı-Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından Maliye Bakanlığı'na iletildiğini ve ayrıca Bakanlığın da bunu talep ettiğini biliyoruz. Sistemin bel kemiğini oluşturan ve çilesini çeken raportörlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve en kısa sürede kadroya bağlanması gerektiğine inanıyoruz. Bu sorun nedeniyle sistem iyi işlememekte, dolayısıyla tüketici zarar görmektedir." ifadelerini kullandı.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52