Tüketici hakkını bunun için arayamıyor!

Tüketicinin hakkını aramak için resmi makamlara başvuru yapmamasının, mahkeme harç ve ücretlerinden kaynaklandığı öne sürüldü.

Tüketici hakkını bunun için arayamıyor!
Tüketici Yararına Araştırma Derneğince (TÜYADER), tüketiciyle işletmeler arasında kanunlar çerçevesinde çabuk sorun çözecek bir mekanizma ve sistem gerektiği bildirildi.

TÜYADER'den yapılan yazılı açıklamada, Mecliste görüşülen tüketici kanunu tasarısında yer alan yeni maddelerin tüketiciler lehine olduğu belirtilerek, tüketicinin korunmasının kaliteli ürün ve hizmet sunanların da korunması olduğu ifade edildi.

Tüketicinin korunması hakkında kanunun yenilenmesiyle tüketicinin mağduriyetinin giderilmeye çalışıldığı kaydedilen açıklamada, yürürlükteki tüketici kanununda tüketicinin yaşadığı sorunlarda tüketici hakem heyeti ya da tüketici mahkemelerine başvurmada sıkıntılar yaşandığı ve tüketicinin işletmelerle sorunları kendisinin çözmeye çalıştığının altı çizildi.

Açıklamada, tüketicinin resmi makamlara başvuru yapmamasının mahkeme harç ve ücretlerinden kaynaklandığı öne sürülerek, şu değerlendirmelere yer verildi:
"Kanunlar çok güzel ve yerinde yaklaşımlar ancak tüketici ile ürün ya da hizmet sunan işletmenin yerinde, kanunlar çerçevesinde çabuk sorun çözecek bir mekanizma ve sistemi getirmezseniz bu kanunlar ve yönetmeliklerin tüketici için bir anlam ifade etmesi açıkçası zor görünüyor."

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52