Marketlerin maaş uyanıklığı deşifre oldu

Zincir marketler kâr marjlarını artırmak için, ürünlerin fiyatını müşterinin maaş aldığı güne göre ayarlamaya başladı.

Marketlerin maaş uyanıklığı deşifre oldu

Zincir marketler ürünlerin fiyatını müşterilerin maaş gününe göre ayarlamaya başladı. Aybaşında fiyatları yüksek tutan zincirler, ayın 15'inden sonra indirim ve promosyon yaparak fiyatı düşürüyor.

Zincir marketler kâr marjlarını artırmak için, ürünlerin fiyatını müşterinin maaş aldığı güne göre ayarlamaya başladı.

Aybaşlarında fiyatları normalden yüksek tutan bazı marketlerin, ay ortasından itibaren fiyatları yüzde 5-10 oranında indirdiği ileri sürüldü.

"AYIN 15'İNİ BEKLİYORUM"
Sabah'ın haberine göre; İsminin açıklanmasını istemeyen bir tüketici, "Her aybaşında maaşım yatar yatmaz toplu alışveriş yapıyorum. Fiyatları son 3 aydır takip ediyorum. Ürünlerin fiyatı ayın 1'inden itibaren yükseliyor" dedi. Bu nedenle toplu alışveriş için ayın 15'inden sonrasını tercih ettiğini belirten tüketici, aynı ürünlerde fiyatın yüzde 5-10 arasında düştüğünü iddia etti.

PROMOSYON ETKİSİ
Perakende danışmanı Nurullah Öztürk, marketlerin özellikle ayın 15'inden sonra promosyonlar yaptığını söyledi. Tüketicinin harcama hızının ayın son günlerinde iyice düştüğünü belirten Öztürk, "Market yönetimleri ciroyu dengede tutmak için indirimler ve kampanyalar yapıyor. Tüketiciye fiyatların düşük gelmesi bundan kaynaklanıyor" dedi.

FİYAT FARKINA DİKKAT!
Öztürk, sektörün kârlılık oranlarının son dönemde iyice düştüğünü belirterek, tüketiciyi birçok market zincirinin rafta ve kasada farklı fiyat uygulamasına karşı uyardı. Öztürk şöyle konuştu: "Fiyat farkının iki sebebi var. Birincisi bilinçli yapılanlar. İkincisi de tamamen personel hatası. Personel genel merkezde belirlenen fiyatları etiketlere hemen geçirmiyor. Ancak müşteri fark ederse parası iade ediliyor."

GRAMAJA BAKMAK ŞART
Uzmanlar, tüketicileri ürünlerin gramajı konusunda da uyardı. Ürünlerin gramajını düşürürken, fiyatını aynı oranda indirmeyen zincir marketler, tüketiciyi mağdur ediyor. Gramaj oyunu yapılan ürünlerin başında yoğurt, peynir, küp şeker, gofret, salça ve konserve geliyor. Bir ay önce 1 kiloluk ürüne 1 TL veren tüketici, bugün aynı fiyata satılan ürünün 900 grama düştüğünü fark edemiyor. Bu nedenle alışverişte daha dikkatli olmak gerekiyor.

'TÜKETİCİLER PİYASAYI İYİ ARAŞTIRMALI'
Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Başkanı Şükran Eroğlu, tüketicilerin her birinin iyi birer piyasa araştırmacısı olduğunu söyledi. Ev ekonomisini idare edenlerin fiyatları yakından takip etmesi gerektiğini belirten Eroğlu, "Benim de gözlemlediğim fiyatların marketlerde ayın ortasından itibaren düştüğü yönünde. Ancak dikkat ediyorum, bu dönemde promosyonları devreye alıyorlar. Asıl önemlisi rafta ve kasada farklı fiyat uygulaması. Burada her türlü gelişme tüketici lehine. Tüketici itiraz edip parasını geri alabilir" dedi.

NORMALE DÖNÜŞ BAŞLADI
Perakende uzmanları, 17 Aralık'tan sonra durgunlaşan piyasanın son günlerde yeniden normale döndüğünü söyledi. Market alışverişlerindeki harcama oranının aralık başı seviyesini yakaladığını belirten Nurullah Öztürk, "Elbette satışlar henüz beklenen oranda değil ancak tüketicilerin hiçbiri standardından vaçgeçmiyor. Herkes eski alışkanlığını devam ettirmek istiyor. Özellikle gıda bu tür dönemlerden en az etkilenen alanlardan biri" dedi.
sabah.com.tr

Güncelleme Tarihi: 10 Şubat 2014, 14:36

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52