Unilever Vakıf kurdu

Aralarında dondurma kategorisinde önde gelen markalardan Algida’nın da yer aldığı hızlı tüketim ürünlerinin üreticisi Unilever, sürdürülebilir bir değişim yaratmak için dünya çapında 5 sivil toplum oluşumu ile birlikte Unilever Vakfı’nı kurdu.

Unilever Vakıf kurdu
Unilever Vakfı, tüm dünyada sürdürülebilir bir değişim yaratma kararlılığı ile dünyanın önde gelen sivil toplum oluşumları Oxfam, PSI, Save the Children, UNICEF ve Dünya Gıda Programı (WFP-World Food Programme) ile tüm dünyada bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliğini geliştirmek ve sürdürülebilir bir gelecek yaratmak hedefine ulaşmak için harekete geçti. Unilever Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Dünya Başkanı Keith Weed, Unilever Vakfı’nın kuruluşunu ve misyonunu şu sözlerle değerlendirdi: “Hızla değişen bir dünyada yaşıyoruz. Nüfus artıyor, su kaynakları giderek azalıyor ve gıda güvenliği de giderek büyüyen bir soruna dönüşüyor. Günümüzde 1 milyardan fazla insanın güvenli içme suyuna, 2,6 milyar insanın ise gelişmiş temizlik hizmetlerine erişimi bulunmuyor. 5 yaşın altındaki 3,5 milyon çocuk ishal ve akut solunum yolu enfeksiyonlarından, her dört saniyede bir çocuk ise önlenebilir ve tedavi edilebilir hastalıklardan hayatını kaybediyor ve tahmini 925 milyon kişi kronik açlık çekiyor. Böyle bir dünyada Unilever olarak, çevre üzerindeki etkilerimizi azaltıp sosyal değerleri geliştirirken, şirketimizi de iki kat büyütmeyi hedefliyoruz. Birileri, bir yerlerde günde iki milyar defa bir Unilever markası kullanıyor. Global erişimimiz ve ölçeğimiz, bizi sürdürülebilir bir geleceğe taşıyabilecek tüketici davranışlarını neyin tetiklediği konusundaki anlayışımızla birleşerek, bize benzersiz bir uzun vadeli ölçeklendirilebilir ve sistemik değişiklik fırsatı sunuyor. Unilever Vakfı çatısı altında, ortaklarımızla birlikte, bu iddialı hedeflerimize ulaşmaya çalışırken hayat kurtaran çözümler sunacağız.”

Unilever Vakfı’nın Oxfam ortaklığı, bireyleri güçlendirmek ve iyi beslenme, temiz ve güvenli içme suyu sağlamak için tasarlanmış programlar doğrultusunda dünyanın her yerindeki insanların yaşamını iyileştirmeyi hedefliyor. Oxfam Başkanı Barbara Stocking bu ortaklığı, “Unilever ve Oxfam aslında yıllardır dünyanın çeşitli yerlerinde birlikte çalışıyordu, bu yeni vakıf aracılığıyla da Unilever ile birlikte çalışmaktan memnuniyet duyuyoruz. Unilever Vakfı çatısı altında yapacağımız ilk çalışma İngiltere’de gerçekleşecek. Çok yoksul insanlara gıda paketleri dağıtarak onların ‘hayatta kalmak’ yerine ‘gelişmek’ için çabalayan kişiler olmalarına yardımcı olacağız. Bu çalışmalarımızı tüm dünyaya yaymayı ve Oxfam’ın çalışmalarının iki temel başlığı olan yoksulluk ve eşitsizlikle mücadele ile kadın hakları ve temiz içme suyuna erişim üzerine odaklanmayı sabırsızlıkla bekliyoruz.” şeklinde yorumladı.

Unilever Vakfı aynı zamanda, Vakfın misyonuyla temel bir paralellik gösteren ve yerel ihtiyaçların karşılanmasına yardımcı olmak üzere, doğrudan finansman, uzmanlık, ürün ve çalışan desteği sağlayarak dünya çapında diğer organizasyonlarla da birlikte çalışacak.

Unilever Türkiye, Unilever Vakfı’nın güçlenmesi için gereken desteği vermenin yanı sıra Türkiye’de birlikte çalıştığı stratejik ortakları; WWF, ÇEVKO, TOÇEV, TEGV, TEMA, KA-MER, TGDF, TKD, TDD, TDB, TİV ile çalışmaya devam edecek.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52