Oğuz Gıda meyve suyu satışlarını iki kat artıracak

İçecek sektöründe istikrarlı büyüme yakalayan Oğuz Gıda, yeni dönemde meyve suyu pazarında etkinliğini artırmaya odaklandı.

Oğuz Gıda meyve suyu satışlarını iki kat artıracak
Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde (AOSB) kurulu tesisinde, 12 bin metrekarelik yeni kapalı alan inşaatını tamamlayarak, gazlı hat üretim makinelerini geçtiğimiz yılın Haziran ayında devreye alan Oğuz Gıda, yeni dönemde meyve suyu pazarında etkinliğini artırmaya odaklandı. Gerçekleştirilen yatırımlarla gazlı içecek kapasitesinde yüzde 40’lık bir artış sağladıklarını ifade eden Oğuz Gıda Genel Müdürü Osman Nuri Oğuz, “Önümüzdeki günlerde bir litrelik Tetrapak meyve suyu makinemizi kuruyoruz. Bununla birlikte ‘Daren’ markamızla ürettiğimiz meyve suyunda yeni ambalajla piyasaya çıkmaya hazırlanıyoruz. Meyve suyu satışlarını iki katına çıkarmayı ve Daren’i ulusal bir marka yapmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Tetrapak karton kutuda meyve suyu üretimiyle sektöre adım attıklarını hatırlatan Oğuz, Adana ve Sakarya’da bulunan fabrikalarında meyve suyu, süt ve gazlı içecek; Bolu Abant’ta bulunan fabrikalarında ise meyveli ve sade maden suyu ürettiklerini belirtti. Çalışmalarını Daren markası altında toplayarak, sektördeki bilinirliklerini artırmayı amaçladıklarını dile getiren Oğuz, en büyük hedeflerinin Daren’i ulusal bir marka haline getirmek olduğunu aktardı. Oğuz, şu açıklamalarda bulundu:

“Daren’in, pazardaki gücümüzü artıracağına inanıyoruz. Şu an üç ayrı fabrikamızda üretimlerimizi sürdürüyoruz. Daren markasıyla Tetrapak ambalajda Daren meyve nektarı, limonata ve süt, pet şişede meyveli içecek ve cam şişede meyve aromalı maden suyu üretiyoruz. Bunun yanında; Sodabant markasıyla maden suyu, Fresso markasıyla da gazlı içecek üretimimize devam ediyoruz. Oğuzgold ve Meyvit markalarımızla da meyve aromalı içecek üretiyoruz.”

“Her yıl ciromuzu artırıyoruz”

Ciroda her yıl yüzde 15 oranında artış sağladıklarını kaydeden Oğuz, ihracat paylarında da önemli mesafeler kat ettiklerini aktardı. Libya’nın, iç savaş sonrası en çok ürün gönderdikleri ülke olduğunu söyleyen Oğuz, Irak ve Afrika ülkeleri pazarında da satışlarını her geçen gün artırdıklarını dile getirdi.

“Üretimlerimizi hem Adana hem de Sakarya fabrikalarında yapıyor olmak bize lojistik maliyetlerimizi düşürerek, avantaj sağlıyor” diyen Oğuz, Adana fabrikasından Akdeniz ve Doğu Anadolu Bölgesi’ne, Sakarya fabrikalarından da Marmara, Ege ve Karadeniz Bölgesi’ne ürün sevkiyatı gerçekleştirdiklerini ifade etti. Fason üretimde de ciro artışı sağladıklarına değinen Oğuz, “BİM’in gazlı içecek, Şok marketin meyve suyu ve maden suyu üretimi ile DiaSa’nın limonata ve buzlu çay üretimini yapıyoruz. Bununla birlikte Abant’ta bulunan maden suyu fabrikamızda kapasitemizi artırıyoruz. Buradaki 4 bin metrekarelik inşaatımız devam ediyor” dedi.

Meyve suyu sektörüne ilişkin değerlendirmelerini aktaran Oğuz, sanayi tipi meyve üretiminin en kısa sürede başlaması gerektiğine işaret etti. Meyve suyu sektörünün hammadde sıkıntısı çekeceğine ilişkin öngörüsünü paylaşan Oğuz, geçtiğimiz yıl artan elma ve vişne fiyatlarının meyve suyu fiyatlarına da yansıdığını belirtti. Meyve suyu pazarının her yıl yüzde 10 oranında büyüme sağladığını sözlerine ekleyen Oğuz, bu artışa uyum sağlar nitelikte kapasite artışı gerçekleştirdiklerini aktardı.

Kobiden

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52