Sırmagrup'un hedefi 50 ülkeye ihracat

Sırmagrup 2012'yi ihracat yılı ilan etti. İhracat yapılan ülke sayısını 25'ten 50'ye çıkaracak. Öncelikli hedefi ise Çin.

Sırmagrup'un hedefi 50 ülkeye ihracat
Türkiye iç pazarında su ve madensuyu segmentinde önemli bir paya sahip olan Sırmagrup, gözünü yurtdışı pazarlarda büyümeye dikti. Dünya genelinde 25 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Sırmagrup Yönetim Kurulu Başkanı Davut Dişli, 2012 yılında ihracat yaptıkları ülke sayısını 50'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Dişli, "Şu anda ihracat payımız yüzde 5. 2012 yılı hedefimiz ise satışın yüzde 10'unu ihracattan gerçekleştirmek. Dış pazardan ciddi anlamda ilgi ve talep var. Çin, en sıcak hedeflerimiz arasında yer alıyor" dedi. Son dönemde küresel yatırımcıların Türkiye'de en fazla ilgilendiği sektörler arasında gıda, içecek, enerji ve bankacılığın yer aldığını kaydeden Dişli, "Türkiye'de dinamik bir yapı var. Oluşan güven ortamı ile istikrarlı yapıya paralel olarak genç tüketici nüfus ve konumu itibariyle Türkiye'ye yatırım ilgisi her geçen gün daha çok artıyor. Bu anlamda bizim sektörümüz de çok hareketli. Bize de zaman zaman teklifler geliyor ama biz stratejik bir büyümeden yanayız" dedi. 2011'in ilk altı ayında Sırmagrup'un maden suyu ihracatının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 103 arttığını dile getiren Dişli, 2011 yılını 210 milyon lira ciro ile kapatmayı planlarken, 2012 yılı ciro hedeflerinin ise 250 milyon lira olduğunu söyledi.

'DÜNYA DÜŞÜNÜRKEN BİZ YENİ PAZARLARA ODAKLANDIK'

Küresel ekonomide yaşanan belirsizliğin uluslararası şirketleri yatırım ve büyüme açısından daha çekimser hale getirdiğini ifade eden Davut Dişli, "2011'de dünyanın farklı ülkelerindeki şirketler ve iş adamları ne yapacağız diye düşünürken, Türk işadamlarının bu sıkıntıyı düşünce olarak az yaşamasında sağlanan güven ortamı ve istikrarın önemi çok büyük. Onların ayakta kalma mücadelesi verdiği bir ortamda biz yeni yatırım ve pazarlara odaklandık" dedi.

HEDEF, BİR DÜNYA MARKASI YARATMAK

Türkiye'nin farklı alanlarda marka yaratma fırsatı bulunduğunu ifade eden Dişli, Sırmagrup'un Batı Avrupa'dan körfez ülkelerine, ABD'den Uzak Doğu'ya kadar uzanan bir ihracat ağı bulunduğuna dikkat çekerek, marka bilinirliliğinin her geçen gün arttığını söyledi. Her ülkenin damak zevkine uygun olarak Ar-Ge desteğiyle ürün geliştirdiklerini belirten Dişli, "2012 yılı yatırım hedefi marka yatırımı üzerine kurgulanıyor. Kapasite anlamında 2 yıl boyunca yeni bir yatırım planlamıyoruz. Sırmagrup'un bundan sonraki hedeflerinin arasında bir dünya markası olmak var" dedi.

SU FABRİKASINA 20 MİLYON EUROLUK YATIRIM

2010 yılının sonunda yapımına başlanan Burdur'daki yeni su fabrikasına, 2011 yılının ilk 6 ayında 10 milyon euro yatırım yaptıklarını kaydeden Dişli, toplam 20 milyon euro yatırımla fabrikanın bu yıl sonuna kadar tamamlanacağını belirtti. Dişli, 2011'in ilk 6 ayında, Bursa'daki maden suyu fabrikasına 10 milyon euroluk ilave yatırım yapılarak mevcut kapasitenin yüzde 80 artırıldığını kaydetti.

İrfan Donat - Sabah

 

Sırmagrup 2012'yi ihracat yılı ilan etti. İhracat yapılan ülke sayısını 25'ten 50'ye çıkaracak. Öncelikli hedefi ise Çin.

 

Türkiye iç pazarında su ve madensuyu segmentinde önemli bir paya sahip olan Sırmagrup, gözünü yurtdışı pazarlarda büyümeye dikti. Dünya genelinde 25 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Sırmagrup Yönetim Kurulu Başkanı Davut Dişli, 2012 yılında ihracat yaptıkları ülke sayısını 50'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Dişli, "Şu anda ihracat payımız yüzde 5. 2012 yılı hedefimiz ise satışın yüzde 10'unu ihracattan gerçekleştirmek. Dış pazardan ciddi anlamda ilgi ve talep var. Çin, en sıcak hedeflerimiz arasında yer alıyor" dedi. Son dönemde küresel yatırımcıların Türkiye'de en fazla ilgilendiği sektörler arasında gıda, içecek, enerji ve bankacılığın yer aldığını kaydeden Dişli, "Türkiye'de dinamik bir yapı var. Oluşan güven ortamı ile istikrarlı yapıya paralel olarak genç tüketici nüfus ve konumu itibariyle Türkiye'ye yatırım ilgisi her geçen gün daha çok artıyor. Bu anlamda bizim sektörümüz de çok hareketli. Bize de zaman zaman teklifler geliyor ama biz stratejik bir büyümeden yanayız" dedi. 2011'in ilk altı ayında Sırmagrup'un maden suyu ihracatının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 103 arttığını dile getiren Dişli, 2011 yılını 210 milyon lira ciro ile kapatmayı planlarken, 2012 yılı ciro hedeflerinin ise 250 milyon lira olduğunu söyledi.

'DÜNYA DÜŞÜNÜRKEN BİZ YENİ PAZARLARA ODAKLANDIK'

Küresel ekonomide yaşanan belirsizliğin uluslararası şirketleri yatırım ve büyüme açısından daha çekimser hale getirdiğini ifade eden Davut Dişli, "2011'de dünyanın farklı ülkelerindeki şirketler ve iş adamları ne yapacağız diye düşünürken, Türk işadamlarının bu sıkıntıyı düşünce olarak az yaşamasında sağlanan güven ortamı ve istikrarın önemi çok büyük. Onların ayakta kalma mücadelesi verdiği bir ortamda biz yeni yatırım ve pazarlara odaklandık" dedi.

HEDEF, BİR DÜNYA MARKASI YARATMAK

Türkiye'nin farklı alanlarda marka yaratma fırsatı bulunduğunu ifade eden Dişli, Sırmagrup'un Batı Avrupa'dan körfez ülkelerine, ABD'den Uzak Doğu'ya kadar uzanan bir ihracat ağı bulunduğuna dikkat çekerek, marka bilinirliliğinin her geçen gün arttığını söyledi. Her ülkenin damak zevkine uygun olarak Ar-Ge desteğiyle ürün geliştirdiklerini belirten Dişli, "2012 yılı yatırım hedefi marka yatırımı üzerine kurgulanıyor. Kapasite anlamında 2 yıl boyunca yeni bir yatırım planlamıyoruz. Sırmagrup'un bundan sonraki hedeflerinin arasında bir dünya markası olmak var" dedi.

SU FABRİKASINA 20 MİLYON EUROLUK YATIRIM

2010 yılının sonunda yapımına başlanan Burdur'daki yeni su fabrikasına, 2011 yılının ilk 6 ayında 10 milyon euro yatırım yaptıklarını kaydeden Dişli, toplam 20 milyon euro yatırımla fabrikanın bu yıl sonuna kadar tamamlanacağını belirtti. Dişli, 2011'in ilk 6 ayında, Bursa'daki maden suyu fabrikasına 10 milyon euroluk ilave yatırım yapılarak mevcut kapasitenin yüzde 80 artırıldığını kaydetti.

İrfan Donat - Sabah

 

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52