banner50

banner52

03 Haziran 2020 Çarşamba

Gıdalardan koronavirüs bulaşır mı?

Reçelin tadına tat ekledi

Bahçeden Reçel, siyah frenk üzümü, karadut ve blueberry gibi tatlardan ürettiği reçellerle fark yaratıyor.

banner46
03 Kasım 2011 Perşembe 02:26
Reçelin tadına tat ekledi
1975 yılında reçel üreticiliğine başlayan ve son dönemde sektörünün önde gelen firmaları arasına giren Bahçeden Reçel, kendi markasının yanı sıra Türkiye'nin büyük ulusal hipermarket zincirlerinin private label tedarikçisi olarak faaliyetlerine devam ediyor. Günlük 10 tonluk üretim kapasitene sahip olan ve Türkiye'de ilk kez yaban mersini reçelini tanıtan firma, sağlıklı ve doğal ürünleriyle pazarda yer alıyor. Ürün çeşidini artırarak raflarda daha çok yer almayı hedefleyen firma, kendi markasıyla daha çok yerde pazar bulabilmek adına helva-tahin-pekmez grubu üretimine yönelik 750 bin liralık yatırım yapmayı planlıyor. 35 yıllık tecrübeyle reçel üreticiliği alanında faaliyet gösteren firmalarının 1999 yılında yeni teknolojik yatırımlar yaptığını belirten Bahçeden Reçelleri Genel Müdürü Özen Yezer, "Farkı içinde saklı" sloganıyla çalışmalarına devam ettiklerini söyledi. Ağırlıklı olarak Türkiye'nin önde gelen ulusal hipermarket zincirlerine private label tedarikçi olarak hizmet verdiklerini aktaran Yezer, "ISO 22000 Gıda Güvenliği ve PAS 220 Kalite Belgesi ile üretim yapıyoruz. Türkiye'de wild blueberry yani yaban mersini reçelini ve meyvesini tanıtan ilk firmayız. Wild blueberry ile piyasada iddialıyız" diye konuştu. Siyah frenk üzümü ve karadut gibi reçel çeşitleri olduğunu da vurgulayan Yezer şöyle devam etti: "İki bin metre kare kapalı alanda 25 personelle çalışıyoruz. Günlük ortalama 10 ton reçel üretim kapasitemiz var. Yazın da kışın da aynı oranda satış yapıyoruz. Ortalamada yüzde 70 kapasite ile çalışıyoruz. Ramazana yaklaştığımız dönemlerde ise kapasitemiz yüzde 100'e çıkıyor. Geçtiğimiz yıl sağlıklı ve doğal yeni ürünleri pazara sunmayı hedefledik. Bu yıl bunu başardık. Yeni ürünlerimizden yaptığımız üçlü paketler 'Bahçeden' markasıyla A101 Marketleri'nde tüketicilere ulaşıyor. Bunun yanında Carrefour, Real, Metro gibi marketlere private label tedarikçisi olarak hizmet sunuyoruz. Sadece lezzet anlamında değil, ambalajına kadar her detayı özenle inceliyoruz. Reçel konusunda başarımızı gösterdik; yeni hedefimiz ürün çeşidimizi artırarak raflarda daha çok yer almak."

Yeni ürünlerle ilgili yaptıkları yatırımların karşılığını bu yıl almaya başladıklarını söyleyen Özen Yezer, Türkiye'de tanınmayan bunun yanında önemli yararları bulunan meyvelere ürün gamlarında daha çok yer vereceklerini belirtti. Örnek olarak blueberry'nin antioksidan içeren en iyi meyve özelliğine sahip olduğuna dikkat çeken Yezer, "Bu ürünü Türkiye'ye tanıttığımız için gurur duyuyoruz. Amerika ve Avrupa'da yaban mersini preparatları gece körlüğünü ve diyabetik retinopatiyi önlemek ve zayıf kan dolaşımını artırmak için kullanılıyor. Almanya'da ise ayrıca ishal durdurucu olarak da kullanılıyor. Meyve aynı zamanda kansere karşı vücudu koruyan enzimleri çalıştırıyor, kan şekeri ve kolesterolü de düşürüyor. Bu ürünün hammaddesini yurtdışından tedarik ediyoruz. Kanada'dan meyve olarak alıp işliyoruz" şeklinde konuştu.

"Helva-tahin-pekmez grubunda da çalışmalarımız var"

Türkiye'de raflarda ciddi rekabetin yaşandığını ifade eden Özen Yezer, kendi markalarıyla yer bulabilmek için reçelin yanında tahin pekmez ve helva gibi ürünleri de üretmeleri gerektiğini belirtti. Perakende sektöründe farklı firmalardan tek tek ürün tedarikinin çok fazla yapılmadığını, bu nedenle fazla çeşide sahip firmaların daha avantajlı olduğunu kaydeden Yezer, bu konuyla ilgili olarak yeni yatırım planları olduğunu açıkladı. Yezer, sözlerini şöyle sürdürdü: "İlerleyen dönemde helva-tahin-pekmez grubunda da bir projemiz var. Bu ürünlerin de üretimini kendimiz yapmak istiyoruz. Bunun için 2012 yılında mevcut üretim tesisimizde yaklaşık 750 bin liralık bir yatırım öngörümüz var. Bu yatırımın ardından ürünlerimizi daha çok yerde kendi markalarımızla tüketiciye ulaştırabileceğiz."

İhracatla ilgili de bilgi veren Yezer, Avrupalının reçel tüketmediğini daha çok marmelat talep ettiğini aktardı. Amerika, Ürdün, İngiltere ve Almanya gibi ülkelere zaman zaman ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Yezer, "Ulusal zincir mağazalarının yurt dışındaki mağazalarına ürün üretmek için çalışmalar yapıyoruz" diye konuştu.

Birgül Telli Uysal - Kobiden

banner21

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    Kırmızı et fiyatlarının artışı hangisi ile ilgilidir?

    NAMAZ VAKİTLERİ
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    KARİKATÜR
    SENDE YAZ
    Ziyaretçi Defteri
    Ziyaretçi Defteri

    Siz de yazmak istemez misiniz?

    Ziyaretçi Defteri
    ARŞİV
    banner20