İglo rotayı Türkiye'ye çeviriyor

Amerikan dondurulmuş gıda devi İglo, Türkiye'de 30 milyon TL ciroya ulaştı. Başkan Caner Tunaman, Rusya'da planlanan yatırımların da üç yılda 25 milyon Euro yatırdıkları Türkiye'ye kaydırılabileceğini söyledi.

İglo rotayı Türkiye'ye çeviriyor
ABD ve Avrupa'da 90'ar milyar dolarlık bir pazara dönüşen dondurulmuş gıda sektörü Türkiye'de turizmin ve iş hayatının gelişmesiyle birlikte büyümeye başladı. Pazarın yüzde 10'una sahip olan ABD'li İglo'nun Türkiye Başkanı Caner Tunaman, pazarın daha bakir bile olmadığını belirterek, "Çünkü daha 1 milyar dolar bile değil." dedi. 2010 yılında dondurulmuş gıda sektörünün dünya büyüklüğü 218 milyar dolar olarak ölçülmüştü. Pazarın geçen yıl sonunda yüzde 4 büyüdüğü tahmin ediliyor. 2015'te ise 261 milyar doları aşacak. Bu yükselişte, gelişmekte olan ülkelerdeki 'artan refahın' etkisinin büyük olacağı tahmin ediliyor. Nitekim Caner Tunaman'a göre Türkiye'de tohumları 25 yıl önce atılan dondurulmuş gıda pazarının ancak 300 milyon TL'lik bir ciroya ulaşmasında bugüne kadar yaşanan 'elektrik kesintileri', 'süpermarket eksikliği' ve 'önyargının' büyük etkisi bulunuyor. "Fakat bu etki giderek anlamını yitiriyor. Çünkü insanlar hem zengin hem de bilinçli hale geliyor." diyen Tunaman, bu potansiyel sebebiyle yıllık 12 milyar dolar ciro yapan İglo'nun 2009'da Türkiye'ye girdiğine dikkat çekiyor. Türkiye'ye 3 yılda 25 milyon Euro yatırdıklarını aktaran Tunaman, "Bunun yanında İglo, Rusya'da planladığı birçok yatırımı da Türkiye'ye kaydırabilir. Çünkü Rusya, dondurulmuş gıdaya Türkiye kadar iyi niyetli yaklaşamadı şu ana kadar." diye konuştu. İglo, Türkiye'de 4 çeşit tavuk ürünü, bezelye, ıspanak, taze fasulye, 3 çeşit biber, bebek havuç, parmak patates ve balık çeşitlerini donduruyor. Bu yıl Türkiye'ye 6 milyon Euro daha yatırım yaparak daha fazla patates, havuç ve balık donduracaklarını ifade eden Tunaman, "Her sene en az 6 milyon Euro yatırım planladık." dedi. 2009'da 2 bin ton olan dondurulmuş gıda büyüklüğünün 2011 sonu itibarıyla 3 bin tonu aştığını bildiren Tunaman, sektörün şu an için en büyük müşterisinin turizm sektörü olduğunu ve bu sektörün de ciddi geliştiğini söyledi. 400 direkt, bayilerle birlikte 1.000 çalışan istihdam eden İglo Türkiye, geçen yıl 30 milyon lira ciro elde etti. Türkiye'de yeni gelişen dondurulmuş gıda pazarına çiftçinin soğuk baktığını söyleyen İglo Türkiye Müdürü Tunaman, "Bizim sektör hakkında çok fazla yanlış bilgi söz konusu. Fakat bu konuda Tarım Bakanı bizim yanımızda yer alıp, çiftçiye karşı bir duruş sergileyemez doğal olarak." dedi. Bir taze meyvenin tarladan manava gelinceye kadar 6 gün eskittiğini dile getiren Tunaman, "Dondurulmuş gıdada ise geçen zaman en az 3 saat ile sınırlı. Bu sebeple dondurulmuş gıda aslında daha besin değeri yüksek bir tüketim ürünü." diye konuştu. Tunaman, ıspanağı, balığı, tavuğu 3 saatte, bezelye ve bamya gibi ürünleri 1 saatte dondurabildiklerini kaydetti.

Arif Bayraktar - Zaman

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52