Algida’dan Konya’ya çevreci yatırım

Konya’da 100 milyon dolarlık fabrika yapımı için düğmeye basan Algida, ihracat için rotasını Avrupa’ya çeviriyor.

Algida’dan Konya’ya çevreci yatırım
Türkiye’den Avrupa’ya süt ve sütlü ürünleri ihracatında sona yaklaşıldığını belirten Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, “Konya fabrikası Unilever’in diğer yatırımlarına örnek olacak. İhracat artacak” dedi. Son yıllarda Türkiye’ye yaptığı yatırımlarla öne çıkan Algida, en büyük yatırımı Konya’ya yapıyor. 100 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilecek fabrikanın model olacağını anlatan Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, “Bu fabrika Unilever için örnek olacak. Avrupa’ya ihracatta sona gelindi. Bu fabrikadan ihracatı artıracağız” dedi.
295 kişilik istihdam
Son yatırımla dondurma pazarındaki rollerini güçlendireceklerini anlatan Mustafa Seçkin, şöyle konuştu: “Tüm dünyada bundan sonra inşa edilecek Algida fabrikalarına da modellik edecek şekilde tasarlanan yapı, dünyadaki LEED sertifikalı çevre dostu dondurma fabrikası olacak. Türkiye’nin dondurmacısı olarak planlı yatırımlar sayesinde bugünlere geldik. Kriz dönemlerinde bile 1990’dan beri Ar-Ge, pazarlama, satış, alt yapı gibi alanların tümünde hedeflerimiz doğrultusunda yatırım yaparak ilerliyoruz. 2012 yılını da yine önemli bir yatırımla karşıladık. Ülke ekonomisine duyulan güven öne çıktı. 295 kişi istihdam edilecek. Fabrikanın büyüklüğü ise 46 tane futbol sahasına eşit 300 bin metrekare alanda olacak.”
Hedef Avrupa pazarı
Algida’nın, hem Türkiye pazarını daha da büyütmeyi hem de 16 ülkeye yaptığı ihracatın yanı sıra Ortadoğu ve Afrika ve Avrupa’yı hedeflediğini söyleyen Seçkin, şu bilgileri verdi: “Türkiye’nin Avrupa’ya süt ve sütlü ürün ihracatı yasak. Bunun için 4 yıldır çalışıyoruz. Sadece biz değil sektörün önde gelen yabancı markaları da bu konuda önemli çalışmalar yaptı. Bu işin artık olumlu sonuçlanacağını düşünüyorum. 1 yıl içerisinde Avrupa’ya dondurma ihracatı yapabiliriz.”
Çevreci fabrika olacak
Türkiye pazarına girdiği 1990 yılından itibaren kişi başı dondurma tüketimini 13’e katladıklarını anlatan Mustafa Seçkin, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’de Çorlu’dan sonra ikinci, tüm dünyada 35’inci Algida üretim tesisi olacak Konya fabrikasının önümüzdeki yılın mayıs ayında üretime başlayacağını tahmin ediyoruz. Dondurma fabrikası olması planlanan tesiste, yağmur ve yüzey suyunun yeniden kullanımı, ısı geri kazanımı, yerinde atık ayrıştırma gibi ileri çevre kriterleri uygulanacak.”
Kişi başı tüketimi 5.6 litreye çıkarırız
Algida’nın 1990’dan bu yana Türkiye’de kişi başı dondurma tüketimini 13 kat artırdıklarını dile getiren Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, “Bir kişinin yılda 8.6 litre dondurma tüketebildiği İngiltere gibi güneşe hasret birçok ülkede yılın yarısından fazlası yağmurlu ve ülkemize göre çok daha soğuk geçiyor. Buna rağmen Türkiye’deki kişi başı tüketimi 2’ye katlıyor. Bazıları burada sorun görebilir, biz bunu fırsat olarak görüyoruz. Hedefimiz 2015 yılında kişi başı dondurma tüketimini mevsimselliği de azaltarak 5.6 litreye çıkarmak. Son dönemde bu yönde gayretlerimizi artırdık. Özellikle bu sene çok güçlü somut projelerlerimiz var.”
Konya fabrikasının bazı özellikleri
Yaklaşık 300 bin metrekarelik alana kurulacak fabrika, dünya genelinde inşa edilecek tüm Algida fabrikalarında ‘örnek tasarım’ olarak kabul edilecek. Yapı tescil edilerek, yeni standartlara kavuşacak.
Çorlu’daki Algida fabrikasından çok farklı bir tasarım ve sistemle inşa edilen Konya Fabrikası, her biriminin ayrı ayrı büyüyebilmesine olanak verecek.
Üretime 295 kişiyle başlanacak ve istihdamda öncelikli olarak Konya bölgesi tercih edilecek.

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Algida, Dondurma, Konya, Çevre, Unilever, Unipro, Özgür Kölükfakı, Mustafa Seçkin

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52