Türkiye ekmek tüketiminde dünya lideri!

Türkiye’nin, insanoğlunun yetiştirdiği ilk ürünü olan buğdayın anavatanı olduğu bildirildi. İşte Uno’nun patronu Hasip Gencer’den ekmeğin lezzet serüveni...

Türkiye ekmek tüketiminde dünya lideri!
Gıdavitrini - Doruk Group Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gencer; Türkiye’de ekmeğin nitelikli beslenme aracı olması için çalıştıklarını vurguladı. Hasip Gencer, ‘Bir buğday tanesinden kocaman dünyalar kurmak’ vizyonuyla 40 yıldan bu yana tohumdan sofraya her aşamada yer alan Doruk Group Holding’in varoluş amacının da Türk tüketicisinin sağlıklı ekmekle doğru beslenerek yaşam kalitesini artırmaya katkı sağlamak olduğunu söyledi. Türkiye Un Sanayicileri Federasyonu (TUSAF) tarafından 29 Mart- 1 Nisan 2012 tarihleri arasında Antalya’da düzenlenen TUSAF 2012 Kongresi; un sanayicileri ve unlu mamuller sektörünün temsilcilerini bir araya getirdi. Alanında şimdiye kadar düzenlenen en büyük organizasyon olan kongre, 600’ü aşkın ulusal ve uluslararası delegeyi ağırladı.
Konuşmacı ve davetlilerinin arasında, Türkiye’den ve dünyadan kamu ve özel sektör temsilcileriyle sivil toplum kuruluşlarının yer aldığı “Buğday, Un ve Ekmek” temalı kongrede; un ve buğday ticareti, devlet ve düzenlemelerin rolü, mesleki eğitim, üniversite ve sanayi işbirliği, sağlıklı beslenme ve ekmek ve fırıncılık sektörünün sorunları ile bu sorunların çözümleri ele alındı.
Kongrede yaptığı konuşmada Türkiye’de ekmek sektörünün gelişimi için Doruk Group Holding’in yapısal yaklaşımını aktaran Doruk Group Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer; Türkiye’de üretilen ekmeğin nitelikli beslenmeye katkı sağlayacak şekilde geliştirilmesi için grup olarak öngördükleri bakış açısını paylaştı. ‘Bir buğday tanesinden kocaman dünyalar kurmak’ vizyonuyla 40 yıldan bu yana unlu mamuller sektöründe yer alan Doruk Group Holding’in varoluş amacının Türk tüketicisinin sağlıklı ekmekle doğru beslenerek yaşam kalitesini artırmaya katkı sağlamak olduğunu vurgulayan Gençer, Doruk Group Holding olarak buğday tohumundan, ekmeğin sofraya gelinceye kadar geçirdiği tüm süreci bir değer zinciri olarak tanımladıklarını ifade etti.
‘Buğday değer zinciri’ ile paylaşılan değer yaratıyor
Hasip Gençer, “Dünya üzerinde buğday değer entegrasyonunu tamamlamış ve sadece bu değer zincirine odaklanmış en kapsamlı yapılanma olan Doruk Group Holding olarak tüm operasyon ve yatırımlarımızı bu değer zincirinin sunduğu kesintisiz iş akışı üzerinden gerçekleştiriyoruz. Her tür ve büyüklükteki unlu mamul üreticisinin girdi ve diğer maddelere olan ihtiyacını tek adresten karşılayacak şekilde toplam çözüm sağlayıcısı olmak da bu değer zincirinde önemli bir halkayı oluşturuyor. Sonuç olarak tüketicinin yaşam kalitesini, nitelikli ekmek ve unlu mamuller sunarak artırmayı hedefleyen şirketlerimizin katılımıyla değer zincirinin tüketiciye dokunan halkası da tamamlanmış oluyor. Holdingimizin yapılanmasının merkezindeki bu buğday değer zinciri, grup şirketlerinin paylaşılan değer yaratma anlayışının da temelini oluşturuyor” diye konuştu.
Türkiye, ekmek tüketiminde dünya lideri
Konferansın ‘ekmek’ ana konulu üçüncü oturumunda ekmeğin tarladan başlayıp sofraya kadar uzanan yolculuğu ele alındı. Türkiye’de ve Dünyada Ekmek Sanayi: Üretim, Tüketim, Sektörün Sorunları, Yenilenen Ekmek ve Ekmek Çeşitleri Tebliği’nin Sektör Açısından Değerlendirilmesi, Ekmeğin Beslenmedeki Yeri, Ekmek İsrafının Önlenmesi konularının işlendiği oturuma konuşmacı olarak katılan Doruk Group Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gencer, Türkiye’nin insanoğlunun yetiştirdiği ilk ürünü, uygarlık tarihinin ateşten sonraki en büyük keşfi olan buğdayın anavatanı olduğunu vurgulayarak başladığı konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Buğday, tüm beslenme kültürlerinde en yüksek paya sahip olan bir besindir. Tüm dünyada insanoğlunun günlük enerji ihtiyacının yüzde 52’sini karşılayan ekmek, sağlıklı beslenmenin yapı taşıdır. Güncel genetik ve arkeolojik bulgulara göre ilk buğdayın MÖ 8800- 8400 yılları arasında Karacadağ Ovası’nda yetiştirildiği Türkiye ise, yılda 150 kilogram ile dünyanın kişi başı en çok ekmek tüketen ülkesidir.
Paketli ekmek pazarı ve 3’üncü nesil fırıncılıkta öncü ve lider marka
Gencer, konuşmasını şöyle tamamladı: “Türk tüketicisini doğru ekmek ile buluşturmak misyonu ile paketlenmiş ekmek pazarının öncüsü olmak grubumuzun dönüm noktalarından biri. Bu sektördeki lider markamız UNO ile 21 yıldır Türk tüketicisinin beğeni ve ihtiyaçlarına cevap veren, besin değeri dengelenmiş ekmeklerle buluşturuyoruz. Türkiye’de ekmek sektörünün en büyük sorunu olan ‘yeterli ve sağlıklı beslenme aracı ekmeği’ tüketiciyle buluşturmak içim tüm üretim süreçlerini evrensel standartlarda güvence altına alıyoruz. Tüm ürünleri ilk ve sadece tüketicinin eli değecek şekilde el değmeden paketleyerek dağıtımını yapıyoruz. 40 yıldan bu yana un ve unlu mamuller sektörüne verdiğimiz emeğin, gösterdiğimiz özenin tüketiciyle buluştuğu son nokta olan Komşufırın ile fırıncılık sektörüne 3’üncü nesil zincir fırıncılık anlayışını kazandırdık. Kendi yetiştirdiğimiz tohumlardan ürettiğimiz buğday ve yüksek kaliteli unlar, ülkemizde nitelikli ekmeğin tüketiciye ulaşması için gösterdiğimiz çabanın göstergesi.”

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52