Ülker Golf Ortadoğu’da liderliğe oynuyor

Ortadoğu’da yeni yatırım olanakları araştıran Ülker Golf, büyümeye yurtdışı yatırımları ve pazara kazandırdığı inovatif ürünlerle devam ediyor.

Ülker Golf Ortadoğu’da liderliğe oynuyor
Gıdavitrini - Ülker Golf, Türkiye’de yakaladığı başarılı büyüme ivmesini yurtdışına taşıyor. Golf Muller markası ile Suriye pazarının da lideri olan Ülker Golf, 2011 yılında gerçekleştirdiği Suudi Arabistan yatırımıyla Ortadoğu da 60 milyon litrelik üretim kapasitesine ulaştı.  2011 yılı sonunda ihracatı 20 milyon lirayı bulan Ülker Golf’ün Türkiye pazarındaki payı ise inovatif ürünlerle yüzde 30’a yaklaştı. Ülker Golf’ün 2012 yılı sonunda yurtdışı yatırımlarının tutarının 72 milyon lirayı aşması bekleniyor.

Türk damak tadına uygun ürünleriyle 2003 yılında girdiği Türkiye pazarında kısa sürede en çok tercih edilen yerli dondurma markası olan Ülker Golf, yurtdışı yatırımlarına ağırlık verdi. Özellikle Ortadoğu bölgesinde gerçekleştirdiği yatırımlarla dikkat çeken Ülker Golf, 2003 yılında 4 ülke ile başladığı ihracatını bugün 13 ülkeye ulaştırdı. İhracat yapılan ülkelerden elde edilen gelir de 2003 yılına göre 4 kat büyüyerek 20 milyon lirayı buldu. Ülker Golf’ün 2012 yılında yurtdışı yatırımlarının tutarının 72 milyon lirayı aşması bekleniyor.

Golf Muller markası adı altında girdiği Suriye pazarında yüzde 50 pazar payı ile pazarın lideri konumunda olan Ülker Golf, geçtiğimiz yıl 25 milyon lira yatırımla girdiği Suudi Arabistan pazarında yılın ilk 6 ayında 5 bin satış noktasına ulaştı.

‘Pazar liderliğini hedefliyoruz’
Yurtdışı yatırımlarını ve gelecek stratejilerini değerlendiren Ülker Golf Genel Müdürü Ender Buruk, kısa zamanda en çok tercih edilen yerli dondurma markası olmaktan büyük mutluluk duyduklarını, ancak bunun kendileri için yeterli olmadığını, hızlı büyümeyi sürdürmek üzere yatırım yaptıklarını söyledi.

Ülker Golf’ün Türkiye pazarında önemli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra yurtdışı yatırımlarına ağırlık verdiğini belirten Buruk, “Ülker Golf Suriye, Azerbaycan, Libya, Fas ve Ürdün’ün de aralarında olduğu 13 ülkeye dondurma satıyor.  Ülker Golf 13 ülkeye dondurma sattı, 9 yılda ihracatını 4 kat artırdı. Gerek ihracat gerek yurtdışı yatırımları ile Ortadoğu’nun bir numarası olmayı hedefliyoruz” dedi. Suriye’de kısa zamanda pazar lideri olduklarının altını çizen Buruk, ”Pazarın yarısına tek başına sahibiz. 17 bin farklı noktada satıştayız. Suudi Arabistan’da ise henüz 6 ayda 5 bin farklı noktaya ulaştık. Suudi Arabistan dahil olmak üzere Ortadoğu’da 60 milyon litrelik üretim hacmine ulaştık. Yakında hayata geçecek yeni yatırımlarla da Ortadoğudaki en önemli dondurma markalarından biri haline geleceğiz” şeklinde konuştu. İhracat yapılan ülkelerden elde edilen gelirin 2003 yılına göre 4 kat büyüdüğünü ifade eden Buruk, Ülker Golf’ün toplam ihracatının 20 milyon lirayı bulduğunu, 2012 yılında yurtdışı yatırımlarının da 72 milyon lirayı aşmasının beklendiğini kaydetti.

Dondurma pazarı ve Ülker Golf’ün pazardaki payı büyüyor
Türkiye’de kişi başı tüketimin her yıl sürekli olarak arttığını söyleyen Buruk, şöyle devam etti: “Ülker Golf’ün pazara girdiği 2003 yılında Türkiye’de kişi başına tüketim miktarı 1,1 litreyken 2012 yılı sonunda bu rakamın kişi başına 4,5 litreye ulaşması bekleniyor. Ülker Golf, pazara girdiği 2003 yılından itibaren pazarın büyümesine de katkı sağlayarak pazar payını yüzde 30’a yaklaştırdı. Dondurmanın toplam 36.8 milyar liralık gıda pazarındaki oranı ise yüzde 5 olarak yer tutuyor. Dondurma pazarı kişi başı tüketim rakamlarının artmasıyla 2012 yılında 1.6 milyar liraya ulaşacak.”

Türk damak tadına uygun ürünleri pazara sunuyoruz
Ülker Golf’te inovasyonun çok önemli olduğuna dikkat çeken Buruk, 2012 yılı itibarıyla 450 civarında çeşit ürettiklerini kaydetti. Her yıl ortalama 15-20 arasında yeni ürünü piyasaya sunduklarını ifade eden Buruk, “Bu sezon piyasaya sunduğumuz yeni ürünler arasında Bravo Sandwich, Geleneksel Maraş Usulü Keçi sütlü ve Royal Tatlı Keyfi dikkatleri çekiyor” dedi.

Ülker Golf’ün pazarda ilk ve tek olma özelliğiyle dikkat çeken ürünü Geleneksel Maraş Usulü Keçi Sütlü, keçi sütünden yapılan ve keçi sütünün benzersiz kıvam ve lezzetini barındıran yegâne ürün. Taze keçi sütüyle hazırlanan geleneksel Maraş usulu dondurma, keçi sütünün tüm besleyiciliği ve mineral zenginliğini dondurma ile buluşturuyor. Beğenilerek tüketilen dondurmanın besleyiciliğini de arttırıyor.

Yine pazarda tek olma özelliğiyle dikkat çeken Bravo Sandwich ise vanilyalı dondurma lezzetini bir tarafında bisküvi diğer tarafında da bademli çikolata ile buluşturuyor.

Ülker Golf’ün yeni ürünü Royal Tatlı Keyfi ise, Türk damak zevkinin vazgeçilmez tatlıları ekmek kadayıfı, tel kadayıfı ve Kemalpaşa lezzetlerini tek porsiyonluk pratik kaplarla tüketici ile buluşturuyor. Royal Tatli Keyfi’nin ayrıca Supangle ve çikolata soslu muhallebi tatları da bulunuyor. Monoporsiyon Dondurmalı Türk tatlılarıyla pazarda ilk ve tek olan Royal Tatlı Keyfi, canınız tatlı çektiğinde tatlı keyfine kolayca ulaşabilmenizi sağlıyor. Özellikle ansızın gelen misafirler için dolaptan çıkarıp kolayca servis edilebilen Royal Tatlı Keyfi, misafir ağırlamayı keyfe dönüştürüyor.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52