Türkiye kruvasan üssü oluyor

Elvan Grubu, tek hat üzerine dünyadaki en büyük kruvasan tesisini Eskişehir’de kurdu. Firma, hedeflerinin Türkiye’yi kruvasan üssü yapmak olduğunu açıkladı.

Türkiye kruvasan üssü oluyor
Türk gıda sektöründe ilk Ar-Ge merkezini kuran ve yeni geliştirdiği ürünlerle iç pazarın yanında ihracatla Türk ekonomisine katkıda bulunan Elvan Grubu, şimdi de dünya çapında bir ilke imza attı. Tek hat üzerine dünyadaki en büyük kruvasan tesisini Eskişehir’de kuran Elvan Grubu,  hem Türkiye’de hem de ihraç pazarlarında kruvasan kategorisini geliştirmeyi planlıyor.

DÜNYADAKİLERDEN YÜZDE 50 DAHA UZUN
Elvan’ın dünyada ve Türkiye’de sıralamalara giren bir şirket olduğunu hatırlatan Elvan Grubu Başkanı Hidayet Kadiroğlu, şöyle devam etti:
“Son bir yılda  İLKLERİ ve ENLERİ de gerçekleştiren bir kuruluş olduk. Dünyada ve Türkiye’de ilk olan girişimlerimizin başında şüphesiz kruvasan yatırımı geliyor. Tek hat üzerine dünyanın en büyük kruvasan tesisini Eskişehir’de kurmayı başardık. Dünyadaki standart yatırımlardan eni yüzde 30, boyu ise yüzde 50 daha büyük olan bu tesisle sektöre yeni açılımlar yapmayı planlıyoruz. Çünkü söz konusu tesis, gerek ürün çeşitliliği ve gerekse üretim kapasitesi ile sadece Türkiye’de değil, ihraç pazarımız olan komşu ve çevre ülkelerde de adından söz ettirecek.”

HEDEF SEKTÖR ORTALAMASINDA BÜYÜME
Kruvasan kategorisinin şu anda çok küçük olduğunu belirten Hidayet Kadiroğlu, söz konusu yatırımla hedefledikleri konusunda da şunları kaydetti:
“Kruvasan yatırımı ile özellikle Türkiye’deki öncelikle amacımız pastayı büyütmek…  Çünkü bu kategorinin Türkiye’deki Pazar büyüklüğü 13 milyon dolar (2013) seviyesinde… Büyüme hızı ise yüzde 1 bile değil… Oysa bu kategorinin de içinde yer aldığı Şekerli Mamuller sektörünün büyüme oranı, yüzde 15’i buluyor. Elvan Grubu’nun büyümesi ise 10 puan daha fazla, yüzde 25… Dolayısıyla biz kruvasan kategorisindeki büyümeyi de en azından sektör gerçeklerine yaklaştırmayı, pastayı büyütmeyi planlıyoruz. Öte yandan ihracatçı bir grup olarak bunu yurt dışına ihraç edeceğiz, özellikle komşu ve çevre ülkelerde de alanı genişleteceğiz. Böylelikle tüm Türkiye kazanacak.”

YILLIK KAPASİTE 220 MİLYONLUK ADET
Today çatı markası altındaki kruvasanların Eskişehir tesislerinde üretildiği bilgisini veren Eskişehir Genel Müdürü Nevzat Çelik, tesislerin standart makine ile değil projelendirilmiş özel tasarımlarla kurulduğunu söyledi. Nevzat Çelik, yıllık 220 milyon adet kapasiteli tesisler hakkında şu bilgileri verdi: “Kruvasan tesisi toplam 4000 m2 alanda tamamen hijyenik koşullarda el değmeden üretim yapmaktadır. Ameliyathane hijyen özelliklerini taşımaktadır. Kruvasan Tesisimiz Toplam 300 metre uzunluğunda 360 cm genişliğindedir. Dünyadaki mevcut Kruvasan Tesisleri en büyüğü 200 metre uzunluğunda 240 cm genişliğindedir. %50 daha büyük üretim kapasitesine sahiptir. Size rakamsal olarak ifade etmek istiyorum: Tesisin toplam kapasitesi; 700 bin adet/1 gün = 220 milyon adet / yıl  Tesisimizde 8 gr-200 gr arasında istenilen gramajda ve istenilen çeşitlerde de (Dolgulu, çift  dolgulu ve sade ) üretim yapılabilmektedir.”

KENDİ MAYASI İLE ÜRETİYOR
Eskişehir Genel Müdürü Nevzat Çelik, Today kruvasanların hazır değil Elvan tarafından geliştirilen özel maya ile üretildiğini vurgulayarak şöyle devam etti: “Kruvasan ürünümüzün diğer kruvasanlardan en büyük farkı Ürünlerimizde uzun süren Arge çalışmaları sonucunda elde edilen tamamen kendine has özellikteki mayanın kullanılmış olmasıdır. Bu maya sayesinde ürünümüz  kendine has lezzet ve raf ömrü süresince ilk günkü tazeliğini korumasını sağlamaktır.”

Elvan Grubu Pazarlama Müdürü Tarık Muhaffel ise, kruvasanı Fatih Sultan Mehmet’in Şahi topuna benzetti.  Tarık Muhaffel açıklamasını şöyle sürdürdü: Test-deneme üretimini bir kenara bırakırsak seri üretime geçeli henüz 3 ay oldu. Hattan çıkan ürünler iç piyasa yanında yurtdışına da gönderildi. İlk 3 ayda Türkiye’den Avrupa’ya ihraç edilen kruvasanın yüzde 80’ini gerçekleştirir olduk. Bu bizim için tetikleyici bir motivasyon kaynağı oldu.

İÇ PAZAR'DA 15 KAT BÜYÜYECEK
Türkiye kruvasan pazarıyla ilgili bir araştırma yaptıklarını dile getiren Pazarlama Müdürü Tarık Muhaffel,“Türkiye’de kişi başına ortalama tüketim ayda 2 adet seviyesinde. Bu oran Avrupa’da günde 1 adet düzeyinde. Dolayısıyla Türkiye’de gidilecek çok yol var. Biz Türkiye’de bu kategorinin kısa sürede 15 kat büyüyeceğini bekliyoruz ve buna göre hazırlıklarımızı yapıyoruz” diye konuştu.

Güncelleme Tarihi: 11 Eylül 2014, 15:56

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52