Şeker Piliç yarım milyar ciro bekliyor

Şeker Piliç, 2011 yılında 85 bin ton üretimle beraber elde ettiği 335 milyon TL’lik cirosunu 2012 yılında artırmayı hedefliyor. Hedeflenen rakam ise yarım milyara yakın...

Şeker Piliç yarım milyar ciro bekliyor

Şeker Piliç Genel Müdürü Emre Bor, “Yıl sonu hedefimiz 95 bin ton ürün satışı gerçekleştirerek 420-430 milyon TL ciroya ulaşmak” dedi. Türkiye’nin önde gelen beyaz et üreticilerinden Şeker Piliç, 2011 yılında 85 bin ton üretimle beraber elde ettiği 335 milyon TL’lik cirosunu 2012 yılında artırma hedefinde. 2012 yılında 95 bin ton üretim ile 420 milyon TL ciro hedefleyen firma, yılın ilk çeyreğinde yüzde 10 büyüme gerçekleştirdi.

Şeker Piliç Genel Müdürü Emre Bor, entegre bir firma olduklarını ifade ederek damızlık ve sofralık yumurta üretiminden yem üretimine, civciv üretiminden piliç etine kadar bir çok alanda faaliyet gösterdiklerini söyledi. Bin 500 personel ve 400 yetiştirici ile çalıştıklarını ifade eden Bor, “Firmamız adına çalışan diğer taşeronlarla birlikte 2 bin- 2 bin 100 kişiye istihdam sağlanmaktadır. Kurulduğumuz bölge açısından yarattığımız bu istihdam ve yine bölgenin ekonomik kalkınmışlığının gelişmesinde firmamızın önemli bir aktör oluşuyla gurur duyuyoruz. 2011 yılında şirketimiz 85 bin ton piliç eti ürünü üreterek 335 milyon TL ciro elde etti. 2010 yılına göre yüzde 15 büyüyen şirketimiz ihracatta da satış cirosunu yüzde 38 artırarak 25 milyon TL’lik ihracat rakamına ulaştı. İstanbul Sanayi Odası’nın (İSO) yaptığı Türkiye’nin En Büyük 500 Büyük Sanayi Kuruluşu araştırmasında 2010 yılında 207’nci sırada yer alan firmamız bu büyüme rakamlarıyla 2011 yılında çok daha üst sıralara çıkacaktır” dedi.

Geçen yıl kapasite artışı, ürün geliştirme ve ileri işlem tesislerinin geliştirilmesi gibi çalışmalar gerçekleştirdiklerini kaydeden Emre Bor, şöyle devam etti:

“Kesim tesisleri saatte 20 bin adet piliç işleme, ileri işlem tesisleri ise yıllık 21 bin tonluk kapasiteye ulaştı. 2012 yılının ilk çeyreği 2011 yılının aynı dönemine göre yüzde 10 büyüme gerçekleştirdik. Piliç eti satışından elde ettiğimiz ciro 90-95 milyon TL civarında. İhracatımız ise yine bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 140 artarak 9 milyon TL civarına ulaştı. Yıl sonu hedefimiz ise 95 bin ton ürün satışı gerçekleştirerek 420-430 milyon TL ciroya ulaşmak. Yılın ilk çeyreğinde şirketimizin gösterdiği bu performans yıl sonu hedefine ulaşılması konusunda oldukça kararlı adımlar atıldığını göstermektedir.”

“Uluslararası rekabet için devlet desteği lazım”
Beyaz et sektöründe Türkiye’nin dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer aldığını belirten Emre Bor, uluslar arası rekabet için devlet desteğine dikkat çekti. Türkiye’de tarım ve hayvancılığın eski kalıplarını kırarak artık birer sanayi kolu haline geldiğini vurgulayan Emre Bor, “Özellikle beyaz et üretiminde, üretim hacminde olmasa da üretim yöntemleri değerlendirildiğinde dünyanın önde gelen ülkelerindeniz. Sektör yeterli kamusal destek ile de çok daha ciddi bir büyüme içine girebilir. Bu anlamda içinde büyük bir sinerji barındıran sektörün özellikle Ortadoğu pazarının potansiyelini değerlendirmesinin önemli olduğunu söyleyebiliriz. Bu alanda şirketimiz dahil birkaç firma tarafından öncü adımlar atılmaya çalışılsa da devlet desteği olmadan uluslararası rekabet gücüne ulaşmamız pek mümkün görünmemektedir.

2011 yılında 1milyon 600 bin ton et üretimi yapan sektörün, 2012 yılında bu üretim miktarında ciddi bir artışa gideceğini tahmin etmiyoruz. Gerek mevcut arz miktarının yüksekliği gerekse de ihracat politikalarındaki devlet desteğinin yeterince sağlanamaması 2012 yılı sektör üretimini 1 milyon 700-750 bin tonla sınırlayacağı düşüncesindeyiz. Üretimde olacağını tahmin ettiğimiz bu yüzde 8-9’luk büyümenin yanı sıra ciro artışının yüzde 15’in üzerine çıkacağını tahmin ediyoruz” dedi.

Özel sektörün elinden gelenin en iyisini ortaya koyduğunu söyleyen Emre Bor, gelişim için global düşünmenin ve her zaman büyümeyi hedeflemenin gerekli olduğunu söyledi. Bor, “Devletin üzerine düşen görev ise özel sektör temsilcilerinin uluslararası arenada ortaya çıkmasını sağlayacak eşit koşulları yaratmaktır. Örneğin bir Türk üretici ton başına 50-60 dolar ihracat desteği alırken Brezilyalı bir üretici bu rakamın 5-6 katı daha yüksek ihracat desteği almaktadır. Aleyhimize gerçekleşen bu durum karşısında rekabet gücümüzü kaybetmekte ve mevcut pazar potansiyellerini değerlendirememekteyiz” şeklinde sözlerini tamamladı.
Kobiden

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52