Godiva’ya marka tescil şoku!

Ülker tarafından 2007 yılında satın alınan dünya lüks çikolata devi Godiva'nın adını restoran hizmetleri konusunda tescil etmek için yaptığı başvuru, Türk Patent Enstitüsü (TPE) tarafından reddedildi.

Godiva’ya marka tescil şoku!
Paris sözleşmesindeki sınıflamaya göre restoran hizmetlerinin de dahil olduğu 43. sınıfta markanın kullanım hakkı İzmir'de faaliyet gösteren Akkuş Restorant İşletmeciliği Ticaret Limited Şirketi'ne ait.

Merkezi Belçika'da bulunan Godiva, çikolata dışında kahve, bisküvi, sıcak çikolata, dondurma ve sıcak kakao tozu ve çikolata likörleri de üretiyor. Godiva'nın sütlü çikolatalı, orijinal çikolatalı, beyaz çikolatalı ve Mocha olmak üzere alkollü likörleri bulunuyor. 80 ülkede butikleri bulunan Godiva, dünya genelinde yüzlerce butik ve satış noktasıyla tüketiciye ulaşıyor. 1926'dan bu yana üretim yapan Godiva, 85 yıllık geçmişe sahip.

Türkiye'nin de taraf olduğu, uluslararası alanda markaları düzenleyen marka tescillerini 45 sınıfa ayırıyor. Kişi ya da kuruluşlar markalarını bu sınıflardan herhangi biri, birkaçı ya da tamamı için tescil ettirebiliyorlar. Ülker tarafından satın alınmadan önce 3, 4, 5, 29, 30, 33 ve 35 gibi ana faaliyet konularını kapsayan çeşitli sınıflarda TPE'ye başvurarak markasını tescil ettiren Godiva, 43. sınıftaki tescil başvurusunu ise 18 Ağustos 2010 tarihinde yaptı. 43. sınıf, yiyecek ve içecek sağlanması hizmetleri başlığıyla restoran, self-servis restoran, lokanta, kafeterya, pastanecilik, cafe, kantin, kokteyl salonu, snack bar, bar, ikram (catering), yiyecek ve içecek hizmet araçlarının kiralanması, geçici konaklama, otel, motel, tatil köyü, pansiyon ve benzerleri, çadır kiralanması, gençlik kampı, yer ayırtma, gündüz bakımı (kreş), huzurevleri, hayvan bakım evleri hizmetlerini kapsıyor.

Godiva Belgium tarafından geçtiğimiz yıl ağustos ayında 43. sınıf için yapılan başvuru TPE tarafından 2 Mart 2011 tarihinde reddedildi. Ret açıklamasında "Başvurunuzun incelenmesi sonucunda reddedilmesine karar verilmiş olup, bu karara ilişkin yazımız tarafınıza gönderilmiştir/gönderilecektir. KHK'nin 51. Maddesi hükmünce ilgili ret kararına, ilgili kararın tarafınıza tebliğ edildiği tarihten itibaren 2 aylık süre içerisinde itiraz etme hakkınız mevcuttur. 2 aylık süre içerisinde karara itiraz gelmemesi halinde başvurunuzun reddedilmesi kesinlik kazanacak ve başvurunuz işlemden kaldırılacaktır" ibareleri yer aldı. Şirket, 2 Mayıs 2011 itibariyle karara itirazda bulundu. TPE'nin itirazı 6 ay içinde değerlendirmesi gerekiyor.

Tabelamızı 2 ay önce astık

43. sınıfta Godiva markasının tescilini ise İzmir'de faaliyet gösteren Akkuş Restorant İşletmeciliği Ticaret Limited Şirketi elinde bulunduruyor, ve restoranlarda kullanıyor Akkuş Restorant'ın Sahibi Sami Güner, "Bu marka Türkiye'de restoranlar için 2009 yılında bir şahıs tarafından tescil ettirilmiş. Kullanacağı bir işletmesi olmadığından devretmek istedi. Biz tescili bu yıl üzerimize aldık. Tabelamızı da 2 ay önce astık. Mevcut restoranımızın adı Malanie idi. Bir süre her iki ismi bir arada kullanacağız. Bir yandan da tanıtım ve yeni bir konsept, yeni bir dizayn için çalışmalar yürütüyoruz. İzmir'de 4 restoranımız var. Marka oturduktan sonra yeni işletmelerle büyümemizi sürdürebiliriz" dedi.

İtirazla ilgili bizle bağlantı kuran yok

Godiva'nın çikolatalarda bilinen marka olduğunu ve yurtdışında bu alanda tanındığını dile getiren Güner, biz markayı Türkiye'de ve dünyada Godiva firmasının olmadığı sektörde restoranlarda yani hizmet sektöründe kullanıyoruz "Böyle bir markanın bir Türk şirketi tarafından alınması sevindirici. Godiva'nın İstanbul'daki satış yeriyle ilgili daha önce markaya sahip olan şahıs yasal yoldan itirazlarını yapmış. Biz, markayı yeni aldığımız için şu ana kadar bununla ilgili herhangi çalışmamız olmadı. İtirazla ilgili bizimle bağlantı kuran kimse de yok. Marka ile ilgili asıl çalışmalarımızı önümüzdeki dönemde yapacağız" diye konuştu.

850 milyon dolara almıştı

1926 yılında Brüksel'de kurulan Godiva, şık ve el yapımı özel çikolatalar üretmesiyle tanındı. Bu çikolataların satışı için lüks butikler tasarlandı. 2007 yılında Ülker Godiva'yı 850 milyon dolara satın aldığında şirketin değeri 7 milyar dolardı. Bu satın alım Ülker'in stratejilerinde yeni bir açılımı simgeledi.80 ülkede 450'den fazla butikte satışı sürüyor. Yıllık cirosu yaklaşık 500 milyon dolar.

Ahmet Usman - Kobiden

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52