Ekici Peynir büyümeye odaklandı

2011 yılında 74 bayisiyle yüzde 20 oranında büyüyen Ekici Peynir, bu yıl ise 79 bayiyle, yüzde 25 oranında büyümeyi hedefliyor.

Ekici Peynir büyümeye odaklandı
Günlük 400 ton süt işleme kapasite ile 12 bin metrekaresi kapalı, toplam 20 bin metrekare alanda faaliyet gösteren Ekici Peynir, beyaz, kaşar, krem, örgü, lor, çeçilin yanı sıra eriyen peynir mozzarella ve ilk Türk tipi küflü peynir olan Mai Keyf ile İtalyanların meşhur Ricotta'sını sofralara sunuyor. Antalya Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB) 1995 yılında temeli atılan ve 1997 yılında üretime geçen tesisleri ile halen faaliyetini sürdüren Ekici Peynir, bu yıl hedef büyüttü. 2011 yılında 74 ilde bayiliği bulunan firma, 2012 yılında 79 bayisi ile yüzde 25 oranında büyüme hedefliyor.
Bu yıl yüzde 25’lik büyüme hedeflerinin bulunduğuna dikkat çeken Ekici Peynir Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Ekici, 2011 yılında ciro ve satışta yüzde 20 büyüme sağladıklarını kaydetti. Sektörde 54 yıllık bir tecrübeye sahip olduklarını ifade eden Ekici, “Sürekli yenilik ve gelişim sanayicinin artık ayakta kalması için bir zorunluluk. Bu anlayışla baktığımızdan önümüzde her daim yeni projeler ve ürünlerde yenilikler var. Ekici Peynir olarak her geçen yıl büyümeye devam ediyoruz ve büyümemize paralel olarak tüm sistemimizi otomatiğe çevirmek istiyoruz. Bu hedef doğrultusunda, bitmek üzere olan ilk projemiz, süt alım sistemimizin otomasyonunu sağlamaktır. Ayrıca ürün ve ambalaj çeşitlerindeki çeşitlendirme çalışmalarımız da devam ediyor” diye konuştu.
79 ilde bayisi bulunuyor
Ekici, kurumsallaşma ve teknolojiye yatırımın gelişme ve kalıcılığın tek yolu olduğu belirterek, “Müşterilerimize daima sağlıklı ürünler sunmak için deneyimli ve eğitimli personelimizle hammaddenin temin edildiği noktadan başlayarak, son ürüne kadar bütün aşamalar kalite kontrol laboratuvarı ile denetim altında tutuluyor. Ürünlerimizi kaliteden ödün vermeden, müşteri taleplerini fazlasıyla karşılayacak şekilde Türk Gıda Kodeksi şartlarına uygun olarak imal ediyoruz” dedi.
Üretimin zor, gıda üretiminin daha zor olduğu bilinci ile uluslararası standartlara uygun üretim yapmak için uzman kadro ile büyük gayret içinde olduklarını belirten Mustafa Ekici “2001 yılında ISO 9001, 2004 yılında HACCP ve 2009 yılında yüksek gıda güvenliği belgesi olan BRC’i aldık. Kalite kontrol laboratuvarından onay almış olan ürünlerimiz, soğuk zincir kırılmadan ülkemizin belli başlı 79 ilindeki bayilerimiz aracılığıyla tüketicilerimize ulaştırılıyor” değerlendirmesini yaptı. Mustafa Ekici, iç piyasanın yanı sıra ihracat rakamlarını yukarı çekmek için sektörün hareketli olduğu Ortadoğu’ya daha fazla ağırlık vereceklerini söyledi. Ekici, buradaki pazarı artırmak için çalışma yaptıklarını anlattı.
“Hızlı gelişmeye açık bir sektörüz”
Sektörün sorunlarına yönelik de değerlendirmelerde bulunan Ekici, sıkıntının hammadde fiyatlarındaki istikrarsızlıktan kaynaklandığını savundu. “Süt fiyatlarındaki istikrarsızlık hem üretimin artmasını önlüyor hem de organize olup bir düzen getiremediğimiz için tartışmaların sürmesine sebep oluyor” diyen Ekici, herkesin kazanacağı bir yapının oluşturulması önerisinde bulundu. Bu sayede sektörün hızla büyüyeceğini ileri süren Ekici, sektörün kayıt altına alınmasının bir zorunluluk olduğunu söyledi. Özellikle büyükbaş süt üreticiliğinin desteklenmesini olumlu bulan Ekici, “Bu destekler sürdüğü sürece iyi bir piyasa, yapıcı organizasyon oluşturulabilir. Söz konusu desteklerle ülkemiz hayvancılık alanında bölgesel bir güç olabilir. Bu desteklerin küçükbaş hayvancılığın da uzun dönemde önünü açacaktır” değerlendirmesini yaptı.
Sektörde merdivenlatı üretimin de halen devam etmesini eleştiren Ekici, bu alanda satılan ambalajsız ürünlerin insan sağlığını tehdit ettiğini sözlerine ekledi.
Kobiden

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52