Dimes'in satışıyla ilgili konuştu

Türkiye'de meyve suyu sektörünün önemli markalarından Dimes'e teklif yağıyor. Ozan Diren, Dimes’e gelen teklifler hakkında konuştu...

Dimes'in satışıyla ilgili konuştu

Türkiye’nin içime hazır meyvesuyu ihracatının yüzde 60’ını tek başına gerçekleştiren Dimes satılıyor mu? Dimes Genel Müdürü Ozan Diren bu soruya net cevap veriyor.
Dünya gazetesinden Özlem Ermiş Beyhan'a konuşan Dimes'in genel müdürü Ozan Diren, şirkete çok sayıda ortaklık teklifi geldiğini ancak reddettiklerini söyledi.

Ozan Diren, 1958 yılında Dimes’i kuran Vasfi Diren’in torunu. “Dedemle birlikte çok vakit geçirdim. Liseye kadar fabrikaya onunla giderdim. Yokluk zamanlarında kurulmuş bir şirket Dimes ve o günlerin şekillendirdiği misyonu, dedemden öğrenme fırsatım oldu” diyor. Ozan Diren, 2011 yılından beri de Dimes’in genel müdürlüğünü üstleniyor.
 
Afrika'da üretim yakın
Uzakdoğu, Amerika, Avrupa’nın tamamı, Afrika dahil 107 ülkeye ihracat yapıyor Dimes. Yakın zamanda portakalın ülkesi Brezilya’ya nar suyu ihracatına başlamışlar. Ozan Diren, ihracatta Dimes markasını kullandıklarını, bu yıl 25 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini açıklıyor. Türkiye’nin içime hazır meyvesuyu ihracatının yüzde 60’ını Dimes yapıyor. Dövizdeki artış da Dimes’e yaramış. Ozan Diren, “Bizim sektörümüzde yaptığımız ihracat ihracattır, tamamı bu topraklardan çıkıyor. Böyle olunca dolardaki artışın kısa vadede ihracatımıza katkısı olacak. Hepimiz Merkez Bankası başkanı olursak bu işi devam ettiremeyiz, bizim yapmamız gereken işimizi en iyi şekilde yapmak” diyor. Bu yıl ihracatın da katkısı ile yüzde 25’in üzerinde bir büyüme hedefi var Dimes’in. Afrika, Uzakdoğu ve Avrupa’da üretime geçebilmek için çalışmalar yapılıyor. Hedef bölgesel bir meyvesuyu markası haline gelebilmek. Son dönemde yoğun ortaklık ve satın alma teklifleri alıyor Dimes. Ozan Diren yabancılardan gelen ortaklık tekliflerine kapalı: “Çok önemli teklifler geliyor hem şirketlerden hem de fonlardan. Ama detaylarına baktığımızı da söyleyemem. Biz daha çok gidecek yolumuz olduğunu düşünüyoruz. Bazı değerlerin de burada kalması gerektiğini düşünüyoruz” diyor.
 
Ozan Diren, artık tüketici talebinin pazarı yönlendirdiğini, tüketicinin ne istediğini bilip onu istenen fiyata tüketiciye sunup kar edebilmenin yollarını aradıklarını anlatıyor. Dimes bu strateji içinde müşteriyi tanımak için çok sayıda araştırma yapıyor. Diren, tüketici talebini açıklarken, “Bizim müşterimiz sitrik asite takıntılı, istemiyor meyve suyunda olmasını. Sitrik asit zararlı bir madde değil ama biz istenmiyor diye limon suyu koyuyoruz yerine. Bize yıllık birkaç milyon euroya mal oluyor ama tüketicinin isteğidir asıl olan.” örneğini veriyor.

Güncelleme Tarihi: 11 Şubat 2014, 13:30

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52