Aytaç'ın küllerinden Avrasya doğdu

Türkiye'nin gıda devi Ülker ile perakende devi BİM, Aytaç Et'i satın alarak, ortak ‘Avrasya Et ve Et Ürünleri’ şirketini kurdular.

Aytaç'ın küllerinden Avrasya doğdu

Bir tarafta Türkiye’de discount marketçiliğin en büyük şirketlerinden BİM’in patronu, diğer tarafta Aytaç Et’i almak için imza atan Yıldız Holding’in patronları olunca yeni şirket piyasada “Et sektöründe ‘discount’ dönemi mi başlıyor?” algısı yaratsa da Avrasya Et, aslında Aytaç için kuruldu.

Satın alma işlemleri tamamlandığında Aytaç Et’i çatısı altına alacak olan Avrasya Et ve Et Ürünleri şirketi 2013 yılının son günlerinde kuruldu. Yapılan ilk genel kurulunda da Mustafa Latif Topbaş Yönetim Kurulu Başkanlığına, Murat Ülker ise Yönetim Kurulu Başkanvekilliğine getirildi. Ali Ülker ise Yönetim Kurulu Üyesi olarak atandı. Aytaç Et’in satın alma operasyonu Ak Gıda Sanayi bünyesinde gerçekleşiyor.

Yıldız Holding ve Topbaş Ak Gıda Sanayi’de de ortak. Yıldız Holding’den yapılan açıklama Aytaç Et’in ayrı bir şirket olarak konumlandırılmak için Avrasya Et’in kurulduğu yönünde. Yani Avrasya Et ve Et Ürünleri Aytaç’a özel kuruldu.

150 milyon TL’lik satın alma
Yıldız Holding, 2013 yılının Temmuz ayında Aytaç Et’in yüzde 75’inin gayrimenkulleri ile birlikte satın almak için Yimpaş Holding ile ön anlaşma imzaladığını açıklamıştı. Yaklaşık 220 çalışanı olan Aytaç Et’in satın alma bedelinin ise 150 milyon lira olduğu belirtilmişti. Ayta, Et tesisleri Çankırı’da 912 dönüm arazi üzerine kurulu ve toplam 217 bin metrekare alanda faaliyet gösteriyor. Fabrika, günde 750 büyükbaş, 2 bin 500 küçükbaş hayvan kesimi ve yılda 7 bin 500 ton işleme kapasitesine sahip. Aytaç Et ile Yıldız Holding arasında yapılan ön anlaşmanın ardından satın alma işleminin tamamlanması için Rekabet Kurulu’ndan beklenen onay da 24 Ekim 2013 tarihinde geldi.

Rekabet ateşlenecek
Aytaç, beyaz et ve işlenmiş et ü1rünlerinin önemli oyuncularından biri. En aktif olduğu pazarda işlenmiş et ürünleri. İşlenmiş et ürünleri pazarında ikinciliği elinde bulunduruyor. Beyaz et sektöründe ise henüz yolun başında.

Yıldız Holding bu satın alma ile ilk defa et sektörüne adım atmış olacak. Faaliyet gösterdiği sektörlerde liderliği elinden bırakmayan Yıldız Holding’i bu sektörde de büyük bir rekabet bekliyor.
Türkiye’de işlenmiş et ürünleri pazarında her yıl 180 bin tonluk bir üretim söz konusu. Türkiye’nin et ürünleri pazarının büyüklüğünün  ise; resmi olmayan rakamlara göre yaklaşık 2.5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığı tahmin ediliyor. Yüzde 50’nin üzerinde bir pay ile pazardaki başrol oyuncusu sucuk. Onu yüzde 20 ile salam, yüzde 14’lük pay ile de sosis takip ediyor. Pınar, Namet, Şahin, Coşkun, Banvit gibi iddialı markaların yer aldığı pazarda Yıldız Holding’in en büyük gücü Türkiye genelinde büyük bir satış ağına sahip olan Şok marketleri olacak.

Güncelleme Tarihi: 11 Şubat 2014, 13:54

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52