Uyum Gıda’ya uluslararası talip

Uluslararası yatırım fonu Permira, Uyum Gıda’ya ortak olmak istiyor. Şirket bu konuda bir gizlilik sözleşmesi imzaladığını KAP’a duyurdu.

Uyum Gıda’ya uluslararası talip
Uyum Gıda, hisselerinin yüzde 30’unun halka arzının üzerinden henüz sekiz ay geçmişken, uluslararası bir yatırım fonunun ilgisini çekti. Şirket, “yabancı bir yatırım fonu ile çeşitli potansiyel opsiyonların analiz edilebilmesi amacıyla on iki ay süreli gizlilik sözleşmesi imzaladığını” Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) duyurdu.

Uyum Gıda’ya ortak olmak isteyen yabancı yatırım fonu Permira’nın 12 ülkede bürosu, aralarında Hugo Boss-Valentino, dondurulmuş gıda markası İglo ve Alman SAT 1 televizyonunun da bulunduğu 23 şirkette yatırımı var. Avrupa’nın ilk özel yatırım fonu olan şirket, 1985’te Schroder Ventures adı ile kuruldu, 2001’de Permira adını aldı.

Uyum Gıda Genel Müdürü Sait Koç, ortaklık arzusunda olan Permira ile Uyum’un halka açılarak hız verdiği büyüme sürecine ivme kazandıracağı, finansal ve operasyonel konumuna katkı sağlayacağına inandıkları için görüşmeye karar verdiklerini, şimdi önlerinde 12 aylık bir süre bulunduğunu, bu süreyi iyi değerlendirmeye çalışacaklarını söyledi.

Sekiz mağaza yolda

Permira ya da bir başkası Uyum’a ortak olsun olmasın, halka arz sürecinde ifade ettikleri gibi, önlerinde “2011’de yüzde 100 büyüme” hedefi bulunduğunu hatırlatan Sait Koç şunları söyledi: “Hisselerimizi halka arz ettiğimiz Kasım 2010’da 33 mağazamızdaki satış alanı büyüklüğümüz 23 bin metrekareydi. Bugün itibarıyla 42 mağazada 28 bin metrekareyi aşmış durumdayız. Şimdi önümüzde sekiz yeni mağaza açılışı var. Eylül ve Ekim aylarında gerçekleştireceğimiz bu açılışların ardından mağaza sayımız 50’ye, metrekare büyüklüğümüz ise 39 bin metrekareye yükselecek. Bu mağazalarımız da Uyum’un büyüme stratejisine uygun olarak yeni ve büyüyen İstanbul’un uydu kentlerinde yer alacak.” 

Yeni sekiz mağazanın sahip olacağı toplam 11 bin metrekare satış alanının, bugün Türkiye’de faaliyet gösteren pek çok yerel market zincirinin sahip olduğu toplam satış alanından daha büyük olduğuna dikkat çeken Sait Koç, bu sekiz mağaza içinde bulunan Çorlu mağazası ile birlikte Uyum’un da ilk kez İstanbul dışına çıkacağını belirtti.

“2011’i yüzde 100 büyümüş olarak kapatacağız”

Uyum’un Kasım ve Aralık aylarında bir büyüme dalgası daha gerçekleştireceğini ifade eden Sait Koç, “Bu aylarda açmayı hedeflediğimiz mağazalar da toplam 9 bin metrekare satış alanına sahip olacak. Dolayısıyla 2011 yılına 23 bin metrekare satış aylanı ile başlamış olan Uyum, yılı 48 bin metrekare satış alanı, yani yüzde 100 üzerinde bir büyüme ile kapatmış olacak” diye konuştu.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52