Reklam pastası gıda ile büyüdü

Reklamcılar Derneği, üye ajanslarının verileriyle hazırladığı raporda 2012 yılının ilk 6 ayında reklam harcamalarının %5 büyüdüğünü açıkladı.

Reklam pastası gıda ile büyüdü

Reklamcılar Derneği (RD), üye ajanslarının verileriyle hazırladığı raporda 2012 yılının ilk 6 ayında reklam harcamalarının %5 büyüdüğünü açıkladı. Rapora göre, reklam harcamaları 2012’nin ilk yarısında toplam 2 milyar 396 milyon TL olarak gerçekleşti.

Yılın ilk 6 aylık döneminde en fazla reklam veren ilk 10 firmanın Unilever, Arçelik, Turkcell, Vodafone, Benckiser, DTV, Avea, Vestel, P&G, TTNet olarak sıralandığı raporda şu bilgilere yer verildi:

“İlk yarıda piyasalarda görülen durgunluğun reklam sektörüne de yansımaları olduğu ve son yıllarda görülen hızlı büyümenin yavaşladığı görüldü. İkinci yarıda büyümenin artacağı ve yıl sonu itibarıyla toplamda yüzde 8’lik bir büyüme yaşanacağı öngörülüyor.

Reklam yatırımlarının yüzde 56.74’ünü televizyon, yüzde 23.95’ini basın, yüzde 6.78’ini açık hava, yüzde 8,65’ini dijital, yüzde 2.70’ini radyo, yüzde 1.18’ini sinema reklamları oluşturdu. Tüm mecralarda dönem itibarıyla büyümenin itici gücünü oluşturan sektörler sırasıyla Gıda, Yayıncılık, İletişim, Finans, Kozmetik ve Kişisel Bakım, Elektronik Ev Eşyaları, İnşaat ve Dekorasyon Hizmetleri, Otomotiv, Ulaşım Araçları ve Yan Sanayi, Eğlence Kültür Sanat ve Sporla İlgili Faaliyetler ve Perakendecilik oldu.”

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52