En çok Rizeliler tüketiyor

Türkiye’de en çok meyve tüketilen il metrekare başına düşen 241 kilo ile Rize oldu. Sinop meyve tüketiminde ikinci olurken, Mardin listede üçüncü sıraya yerleşti. En az meyve satışının olduğu il hangisi?

En çok Rizeliler tüketiyor
2012 yılında sağlıklı ve dengeli beslenme konusunda bilinçlendirme çalışmalarına ağırlık veren CarrefourSA, 2011 yılında Türkiye genelindeki mağazalarının satış verilerinden yola çıkarak ‘meyve haritası’ hazırladı. Türkiye’de meyve tüketiminin artırılması ve sağlıklı beslenme konusunda toplumsal bilincin yerleşmesi amacıyla çalışmalara devam ettiklerini söyleyen CarrefourSA Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay, “Türkiye genelindeki mağazalarımız bazında yaptığımız bir araştırmayla Türkiye’nin ‘meyve haritası’nı hazırladık” dedi.
Sana da Yasak mı?
CarrefourSA olarak destekledikleri ‘Sana da Yasak mı?’ adlı sosyal sorumluluk projesiyle tüm Türkiye’yi meyve tüketimine teşvik etmeyi amaçladıklarını belirten Özay, “Sağlıklı ve iyi beslenme, benimsediğimiz, sorumluluk aldığımız ve üzerinde çalışmalar yürüttüğümüz bir alan” diye konuştu. Özay, şöyle devam etti:
“İyi beslenme politikaları çerçevesinde her bütçeye uygun ürün yelpazemizle sağlıklı beslenme için gerekli ürünlerin herkes için ulaşılabilir olmasını sağlıyoruz. Ayrıca Marmara Forum, İçerenköy ve Ümraniye hipermarketlerimizde yaptığımız çalışmalarla diyabetik, glutensiz ve PKU ürünlerini özel reyonlarda müşterilerilerimizle buluşturuyoruz.”
8 bin Türk çalışıyor
Carrefour, Türkiye’de ilk mağazasını 1993 yılında İçerenköy, İstanbul’da açtıktan sonra 1996 yılında Sabancı Holding ile iş ortaklığı yaparak CarrefourSA ismini aldı. 2005 yılının Mayıs ayında gerçekleştirdiği satın alma operasyonuyla Gima ve Endi’yi bünyesine katan CarrefourSA, bugün 8 bin Türk çalışanı, hipermarket ve süpermarket formatlarında faaliyet gösteren 250’ye yakın mağazası bulunuyor. CarrefourSA’nın hisse dağılımı ise şöyle: Yüzde 58.19 Carrefour Nederland B.V, yüzde 38.79 Sabancı Holding A.Ş, yüzde 0.83 diğer ortaklar, yüzde 2.19 ise halka açık.
Sağlıklı gıda tüketimi
Türkiye’de gıda perakendeciliği sektöründe yaklaşık 20 yıllık bir tecrübeye sahip olduklarını ve Türk tüketicisinin satın alma eğilimlerini çok sıkı takip ettiklerini belirten Özay, “Uluslararası know-how’ımız, yerel deneyimimiz ve 8 bin Türk personelimizle CarrefourSA olarak küresel düşünüp, yerel hareket etme yeteneğine sahibiz” dedi.
Özay, “Türk tüketicisinin alışkanlıkları, beğeni ve talepleri bizim için çok önemli. Bununla beraber sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde tüketiciyi taze ve sağlıklı gıda tüketimine ve iyi beslenmeye teşvik etmek istiyoruz” diye konuştu.
Eskişehir’de ahududu seviliyor
Meyve haritasıyla ilgili bilgiler de veren Merter Özay, “Verilere göre, 2011 yılında Türkiye’de en çok meyve tüketilen il metrekare başına düşen 241 kilo meyve ile Rize oldu. Sinop meyve tüketiminde ikinci olurken, Mardin listede üçüncü sıraya yerleşti. En az meyve satışının olduğu il ise Manisa oldu” dedi.
Meyve çeşitleri içinde armut, elma, greyfurt, limon, mandalina ve muzun, CarrefourSA mağazalarının olduğu illerin hepsinde tüketildiğini kaydeden Özay, şöyle devam etti:
“Ahududu sadece Eskişehir ve İstanbul’da tercih edildi. Türkiye genelinde mango, pepino, pomelo, zencefil gibi tropikal meyvelerin de tercih edildiğini gördük. Son dönemin en popüler meyvelerinden altın çilek ise en çok İstanbul’da satıldı. Tüm meyve çeşitleri içerisinde karpuz, toplamda 8 milyon kiloya yakın satışla birinci sıraya yerleşirken, ülke genelinde muz, portakal ve elma en çok tüketilen meyve oldu. Böğürtlen, dut, kızılcık, papaya gibi meyvelere ise talebin oldukça az olduğu gözlendi.”
Milliyet

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52