banner50

banner52

27 Mayıs 2020 Çarşamba

Gıdalardan koronavirüs bulaşır mı?

Düşük rekolte Çin pazarını kayganlaştırdı

Zeytinyağı ihracatçıları rekoltenin düşmesi nedeniyle "hedef pazar" seçilen Çin pazarında kayıp endişesi taşıyor.

banner46
14 Aralık 2013 Cumartesi 11:19
Düşük rekolte Çin pazarını kayganlaştırdı

Zeytinyağı ihracatında hedef pazar olarak belirlenen Çin Halk Cumhuriyeti’ne zeytinyağı ihracatı, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin kurulduğu ve tanıtım çalışmalarına hız verdiği 2007 yılından bu yana yüzde 259’luk artışla 3 milyon 100 bin dolara çıktı. Çin’in Şanghay kentinde gerçekleşen Food Hospitality China (FHC 2013)Fuarı’nda 5.defa yer alan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Çin pazarında yoğun ilgi ile karşılaştı. Türkiye’den 10 Türk zeytinyağı firması da fuarda yer alarak Türk zeytinyağını tanıttı.

ZZTK olarak, Hospitality China (FHC 2013) Fuarı’na 2009 yılından beri katıldıklarını anlatan ZZTK Yönetim Kurulu Başkanı Metin Ölken, fuara ilk gittikleri yıllarda 1-2 olan Türk firma sayısının bu yıl 10’a ulaşmasından dolayı mutlu olduklarını, sektörün önde gelen ihracatçılarının orada boy göstermesinin çok sevindirici olduğunu kaydetti.

Türkiye’de bu sezon rekoltedeki azlık sebebiyle zeytinyağı fiyatlarındaki yükselmenin Çin pazarına zarar vereceğini endişesini taşıdıklarını belirten Ölken, “Fuarda gördüğümüz üzere özellikle İspanyol firmalar oldukça agresif fiyatlarla hareket ediyorlar ve de bizim için ciddi tehlike 3-4 senelik uğraşlarla belli bir artış ivmesi yakalayan ihracatımızın bu sene düşüşe geçecek olmasıdır. Bunun önlenmesi ve en azından pazar kaybına uğratmayacak yegane çözümün DİR olduğunu bir kez daha başta Başbakanlık ve Ekonomi Bakanlığı olmak üzere herkese bu konuda duyarlı olmaya ve gereğini yapmaya davet ediyoruz. İspanya’da yaşanan ciddi fiyat artışlarına rağmen, İspanyolların farklı ülkelerden tedarik yaparak Çin pazarında pazar kaybetmemesi, Türkiye açısından DİR’in önemini ortaya koymaktadır” diye konuştu.

Çin’de zeytin ve zeytinyağının kullanım alanlarını geliştirmek üzere yapılan çalışmalar neticesinde raflarda, atıştırmalık, soslu kurutulmuş zeytinler yer almaya başladığını gözlemlediklerini vurgulayan Ölken, Çin’de öbür taraftan zeytinyağlı kozmetik ürünlerine olan ilgide de artış yaşandığını ifade etti. FHC fuar etkinlikleri çerçevesinde ilk gün yaklaşık 80 kişilik bir distribütör/toptancı/tüketici topluluğuna Türk zeytinciliğini anlattıklarını ve sonrasında zeytinyağı tadımı yaptırdıklarını kaydeden Ölken şöyle devam etti:
"İkinci gün etkinlikte ise 2 Çinli şef ile beraber yaklaşık 250 kişiye Türk zeytinyağı ve zeytini ile hazırlanan değişik Çin motifleri içeren yemekler sunduk. Yemeklerde Türk makarnası kullanılırken Türk meyve suları da ikram edilerek Türkiye’nin bir gıda ülkesi olduğunu tüm katılımcılara anlattık. Ayrıca önümüzdeki yıldan itibaren ülke zeytinciliğinin tanıtımı için kullanılmak üzere önemi yerel dergi ve web siteleri ile temaslarda bulunuldu. Yeni yıldan itibaren artık ZZTK direkt Çinli tüketiciyi hedef alacak çalışmalar yapmaya başlayacak. Bugüne kadar uğraşılan ticari network kurulması konusunda yeterli yol alındığını düşünen komitemiz artık direk tüketiciye yönelik organizasyonlar yapacak. Bunların detayları zamanı gelince önce sektörle sonra da kamuoyu ile paylaşılacak. Şanghay ve çevresi dışında Pekin ve Guanghzou gibi şehirlerde de çalışma yapılması için araştırmalar yapılacak."

Çin’in zeytinyağı tüketiminin 40 bin ton civarında olduğunu kısa vadede bu rakamın 65 bin tonlara çıkmasının beklendiğine dikkati çeken ZZTK Başkanı Ölken, “Çin, gerek sektörümüz gerekse de gıda sanayimiz ve ihracatımız için en öncelikli hedef pazardır. Çin’in 1.4 milyarlık nüfusu ve yüksek alım gücüne sahip 200 milyonluk nüfusunun yanı sıra Türkiye'ye ve Türklere tarihsel bağlarla oluşan yakın ilgiyi mutlak surette iyi değerlendirmeliyiz. Eşit şartlar altında Çin'in her zaman Türk firmalarını ve Türk ürünlerini tercih edeceğine inanıyorum. Bize bu şartlar sağlandığı takdirde yakın gelecekte 650 bin tona ulaşması beklenen rekoltemizin katma değere dönüşmesi için Çin öncelikli pazarımız olacaktır” diyerek sözlerini sonlandırdı.
iha.com.tr

banner21

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    Kırmızı et fiyatlarının artışı hangisi ile ilgilidir?

    NAMAZ VAKİTLERİ
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    EN ÇOK YORUMLANANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    SAYFALAR
    KARİKATÜR
    SENDE YAZ
    Ziyaretçi Defteri
    Ziyaretçi Defteri

    Siz de yazmak istemez misiniz?

    Ziyaretçi Defteri
    ARŞİV
    banner20