İngiltere’nin 2012 hedefi büyük

İngiltere'de 2011 yılı gıda ve alkolsüz içecek ihracatı beklentilerin üzerine çıkarak 12 milyar Sterlini aştı.

İngiltere’nin 2012 hedefi büyük
İngiltere'de 2011 yılı gıda ve alkolsüz içecek ihracatı beklentilerin üzerine çıkarak 12 milyar Sterlini aştı. Önceki yıl 10 milyar sterlin düzeyinde olan ihracat rakamları 2011'de %11.4 oranında artış gösterdi. 2020'ye kadar %20 artış hedefleyen gıda ve içecek endüstrisi açısından 12 milyar sterlin rakamı beklentilerin çok üzerine çıkmış oldu. İngiltere ihracatındaki bu büyüme, Doğu Avrupa ve Uzakdoğu gibi yeni ve gelişmekte olan pazarlarda gösterilen güçlü performans ile sağlandı. Çin, 2010'a göre %55 artışla ihracat yapılan ilk 20 ülke arasına ilk kez girdi. Güney Kore için artış % 41, Hong Kong % 37 olarak gerçekleşti.
İngiltere'nin geleneksel AB müşterilerinin başında gelen İrlanda'yı, Fransa ve Hollanda takip etti. Hollanda'ya ihracat %30 artarken Belçika'ya % 29.9 ve Almanya'ya % 15 artış oldu.
Gıdahattı

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52