Ev dışı tüketimin en az kahvaltıda gerçekleşiyor

Euromonitor tarafından 15 ülkede gerçekleştirilen bir araştırma, tüketicilerin ev dışında tüketme eğilimleri en az olan öğünün kahvaltı olduğunu ortaya koydu.

Ev dışı tüketimin en az kahvaltıda gerçekleşiyor
Euromonitor’un araştırmasına katılanların kişilerin %60’ı haftada en az iki kez akşam yemeklerini dışarıda yediklerini belirtirken, bu oran öğle yemeği için %40 olarak belirlendi. Haftada en az iki kez dışarıda kahvaltı eden katılımcı oranı ise sadece %30. Ancak bu durum tüketicilerin alışkanlıkları ve yaşam standartları değiştikçe kahvaltı sektörünün de büyümek için çok büyük bir alan olduğunu gösterdi.

Dışarıda kahvaltı yapmayı tercih edenler arasında ilk sırada, evde kendileri için kahvaltı hazırlamaktan kaçınan erkekler yer alıyor. Araştırmaya katılan erkeklerin %40’dan fazlası haftada en az iki kere dışarıda kahvaltı yaparken, bu oran kadınlarda %30’a düşüyor. Yaş grupları itibariyle ise dışarda kahvaltı yapanların ilk sırasında %50’lik bir oranla 30-44 yaş arası kişiler ve hemen ardından 15-29 yaş arası kişiler geliyor.

Araştırma verileri, kişilerin dışarıda kahvaltıyı tercih etmelerinde öne çıkan iki faktörün zaman ve kolaylık olduğu gösterdi. Öğrenciler ve tam zamanlı iş sahibi gençler için çabuk ve doyurucu kahvaltı son derece cazip.

Kişilerin kahvaltı zamanlamalarında ülkelere özgü kültürel faktörler, büyük rol oynuyor. Rusya’da kahvaltı satışının %96’dan fazlası 07.00-13.00 saatleri arasında gerçekleşirken, Almanya’da kahvaltı satışı genellikle 07.00-11.00 gibi daha dar bir zaman aralığında gerçekleşiyor. Kahvaltı satışlarının daha çok standart saatlerde gerçekleştiği Türkiye, Kolombiya ve Endonezya’da ise 19.00- 20.00 saatleri arasında da diğer ülkelerde görülmeyen bir kahvaltı satışı gerçekleşiyor.

Kahvaltılık tercihleri ve kahvaltıları satın alma noktaları da ülkeden ülkeye büyük farklılıklar gösteriyor. Brezilya’da katılımcıların %80’i kahvaltılarını fırın ve pastaneden almayı tercih ederken, İspanya’da kahvaltı için genelde kahve dükkanları, Amerika’da ise fast food tercih ediliyor. Kültürel faktörler kişilerin ev dışında kahvaltı tercihlerini etkilese de, dışarıda kahvaltı eden kişilerin ortak noktaları; kısa sürede servis edilen, ayaküstü yenilebilen ve ucuz seçenekleri tercih etmeleri.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52