Tüketici kararını nasıl veriyor?

Taylor Nelson Sofres (TNS) Türkiye’nin pazar araştırmasına göre, satın alma eğiliminde diğer tüketicilerin kararı etkili oluyor.

Tüketici kararını nasıl veriyor?
"Yılın Seçilmiş Ürünü 2011" kapsamında gerçekleştirilen araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 46’sı Türkiye pazarında yeterli yeni ürün bulunmadığını, yüzde 64’ü de yeni ürünlerin piyasadaki ürünlerden pek farkı olmadığını belirtti. Araştırmada, tüketicinin yüzde 78’inin yeni ürünleri denemekten hoşlandığı, yüzde 63’ünün ise memnun kalması durumunda yeni ürünlere daha fazla ödeyebileceği ortaya çıktı.

"Bir ürünü satın alma anınızda ürünün markası satın alma kararınızda ne derece önemlidir?" sorusuna tüketicilerin yüzde 32’si bunun "son derece önemli", yüzde 29’u "çok önemli", yüzde 24’ü ise "önemli" olduğunu kaydetti.

Araştırmada, "Bir ürününün diğer tüketiciler tarafından tercih edilmiş olması, sizi o ürünü satın almaya teşvik eder mi?" sorusuna katılımcıların yüzde 80’i olumlu yanıt verdi.

YILIN SEÇİLMİŞ ÜRÜNÜ

Türkiye’de ilk kez bu yıl verilen "Yılın Seçilmiş Ürünü"nü kazanan markalar gazsız içecekler kategorisinde Doğadan Buzlu Bitki ve Meyve Çayı, ev tüketim ürünleri kategorisinde Selpak 1-Yaprak, çikolata&cips kategorisinde Patos Rolls, haşere kovucu kategorisinde Detan Portatif Sinekkovan, şampuan kategorisinde L’oreal İpek Koparak Dökülmelere Karşı Keratin İçerikli ve bebek beslenmesi kategorisinde Bebelac Junior Devam Sütü oldu.

"Yılın Seçilmiş Ürünü"nün 2012 etabı için de başvurular başladı. 1 Ocak 2010-30 Haziran 2011 tarihleri arasında piyasaya sürülmüş bütün yenilikçi ürünler, Yılın Seçilmiş Ürünü 2012’ye başvurabilecek.

Yılın Seçilmiş Ürünü Türkiye Müdürü Tijen Tunaman, yaptığı değerlendirmede, "Yılın Seçilmiş Ürünü" logosunun bilinirliğinin başta Avrupa olmak üzere birçok ülkede çok yüksek olduğunu belirterek, "Uluslararası markalar birçok fayda sağladıkları bu prestijli ödül için yüzde 90’lara varan tekrar oranlarıyla katılımcı olarak yenilikçi ürünlerini yarıştırmayı sürdürüyorlar.

Diğer yandan ürünlerin üzerinde kullanılan logolar, tüketicinin güvenini artırırken, markanın da satışlarını artırıyor" ifadesini kullandı.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52