Windmade Türk tüketicisine de tanıtıldı

Rüzgar enerjisi kullanan şirketleri ve rüzgar enerjisi ile üretilmiş ürünleri ayırt etmek üzere geliştirilen ilk global tüketici etiketi "WindMade" Türkiye’de tanıtıldı.

Windmade Türk tüketicisine de tanıtıldı
İlk olarak ocak ayında Davos’ta gerçekleştirilen Dünya Ekonomik Forumu’nda duyurulan Windmade’nin Türkiye’deki tanıtımı, 17. Uluslararası Enerji ve Çevre Fuarı ve Konferansı sırasında Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız ve WindMade kurucu ortaklarının katılımıyla gerçekleştirildi.

Vestas Rüzgar Sistemleri’nin öncülük ettiği WindMade girişimi, iklim değişimin önlenmesine ve enerji güvenliğinin artırılmasına katkıda bulunan sürdürülebilir ürünler ve yenilenebilir enerji kullanımına yönelik tüketici talebinin yükseltilmesini amaçlıyor.

Tanıtım toplantısında konuşan Bakan Yıldız, çevre bilincinin oluşmasında yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarına verilen öneme dikkati çekti.

Bunun bir kültür ve bilinç olduğunu ifade eden Yıldız, bu bilincin toplumun her kademesinde benimsenmesi gerektiğini söyledi.

Yerli kaynaklarla ilgili yapılan kanuni çalışmaların sürdüğünü hatırlatan Yıldız, şöyle devam etti: "8,5 yıl önce sembolik bir rüzgar santralı vardı. Şu anda bin 500 megavatlardan bahsediyoruz. Aldığımız izinler, lisans başvuruları ve yürütülen çalışmalarla birlikte, 5-6 bin megavatlara, daha sonra da 13 bin megavatlara çıkacağına inanıyoruz. 2023 yılı hedeflerimiz malum 20 bin megavat civarında rüzgar santralı kurmuş olmak.

Ürünlerin üzerinde böyle bir marka oluşması ilk anlarda yadırganabilir.

Ancak bu değişimin yönetilebilmesi doğru bir iş. Bu marka ilk anda çok az mamul üzerinde yer alabilir ama kesinlikle yılmamak lazım. Bu doğru bir hedef. Bu hedefe doğru, kamu sektör temsilcileri olarak nerede bulunmamız gerekiyorsa orada bulunmaya hazır olduğumuzu, hatta bir reklam filminde dahi oynayabileceğimizi söyleyebilirim. Çünkü faydalı bir iş. Her zaman böyle bir yapınını yanında olduğumuzu söyleyebilirim." WindMade girişimine öncülük eden Vestas Rüzgar Sistemleri Global Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Kıdemli Başkan Yardımcısı Morten Albaek de Vestas olarak tüketiciler ve temiz enerjiye kendini adamış olan şirketler arasında bir köprü kurmak ve tüketicilere daha fazla sürdürülebilir ürünleri seçme şansı vermek istediklerini belirterek, "Bunun, Türkiye’de ve dünyada rüzgar enerjisinin gelişimini hızlandıracak güçlü bir tüketici unsuru olmasını ümit ediyoruz" dedi.

Vestas Türkiye Genel Müdürü Ali Neyzi ise girişimin, tüm rüzgar enerjisi sektörü tarafından desteklendiğini ve etiketin tüketiciler ve kendilerini temiz enerjiye adamış olan şirketler arasında bir köprü kuracağını söyledi.

Halkın geniş katılımını görmeyi beklediklerini ifade eden Neyzi, Türkiye’deki tüm ilgili tarafları standardı incelemeye ve yorum yapmaya davet etti.

GWEC, WWF, Vestas, LEGO, BM Küresel İlkeler Sözleşmesi, PwC arasında gerçekleştirilen işbirliğiyle kurulan WindMade, "tüketicilerin şirketlerin rüzgar enerjisi kullanımı hakkında bilgilendirilmesi ve yenilenebilir enerji kaynağını kullanan ürünlere yönelik talebin yükseltilmesiyle, rüzgar enerjisine yapılan kurumsal yatırımların artırılmasına kendini adamış olan bağımsız, kar amacı gütmeyen bir örgüt" olarak yönetiliyor.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52