Yıldız Holding’den Harrods’a Nişantaşı Pırlantası

Geçen hafta, bir Türk şirketi olan Yıldız Holding’e ait ünlü Belçika markası Godiva’nın İngiltere’deki başarılı bir girişimine tanık olduk.

Yıldız Holding’den Harrods’a Nişantaşı Pırlantası

Yıldız Holding’in 2007’de satın aldığı, Dünyanın lüks çikolata lideri Godiva Chocolatier, Londra’nın en tanınmış mağazası Harrods’da, çok şık bir “Chocolate Cafe” açtı. İngiltere’deki Belçika Büyükelçisi H.E. Johan Verbeke’in katıldığı açılışa, İngiliz basını büyük ilgi gösterdi. Mischa Barton gibi ünlü isimler de geceye renk kattı. Açılışta konuştuğum, Godiva International Genel Müdürü Mohamed Elsarky, Londra’daki Cafe’nin, Godiva’nın Nişantaşı’ndaki mağazasından esinlediğini, “Pırlanta” adını verdikleri bu modern tasarımı dünyanın pek çok yerine taşıdıklarını anlattı.

Markanın geleceğine yatırım yaptı

Yıldız Holding, 85 yıllık bir marka olan Godiva’yı, yeni nesillerin de sevmesini sağlamak için, sürekli yeni yatırımlar yapıyor. Yıldız Holding Ortak girişimler Perakende Grubu Başkan Yardımcısı Burak Elmas ve Yıldız Holding Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker Tucker’ın verdiği bilgiye göre,

Godiva ekipleri ABD, Çin, Japonya ve Orta Doğu başta olmak üzere, 77 ülkede kapsamlı bir yenilenme süreci yürütüyorlar. Her coğrafyada, kendi alanındaki en başarılı yöneticiler istihdam ediliyor. Yenilikçi pazarlama ve ürün geliştirme çalışmaları, markaya hızlı bir büyüme sağlıyor. 2011’de dünya genelinde satışlarını yüzde 14 oranında artıran Godiva tepe yönetimi, bu yıl daha da büyük bir başarı hedefliyor. Yıldız Holding CEO’su Murat Ülker’in “markanın geleceğine” yatırım yaptığını vurgulayan Muhammed Elsarky, Nişantaşı modeliyle yaratılan yeni Godiva Cafe’lerin, Çin, ABD, Japonya ve Türkiye’deki satışları çift haneli artırdığını belirtiyor.

Harrods’da küresel vitrin
Godiva International Genel Müdürü Mohamed Elsarky’nin anlattığına göre, kendi markalarının dışındaki kuruluşlarla çalışırken, çok seçici davranan Harrods yönetimini ikna etmek için Nişantaşı’ndaki Godiva mağazasını örnek göstererek işe başlamışlar. “Pırlanta” tasarımının Harrods’un lüks imajıyla örtüşeceğine inanan Harrods Genel Müdürü Michael Ward, projeye büyük destek vermiş.

İngiltere’ye gelen turistlerin uğrak noktası olan Harrods, Godiva’nın önemli bir vitrini durumunda olacak. Harrods Godiva Chocolate Cafe, 100 kişiyi ağırlayabilecek, çikolata barları olan, içeri girenin kendisini çikolatanın çekiciliğine kaptırdığı bir atmosfere sahip. 80 çeşit çikolata sunuyor.

Başarılı gençleşme harekatı
Godiva, ürünlerine ve ambalajlarına da sürekli yatırım yapıyor. Belçika’da ve ABD’de üretim yapan kuruluş, ünlü altın renkli kutularının yanısıra, her ülke için özel paketler geliştiriyor. Kadifeler ve Swarovski taşlarla süslü rengarenk kutularla lüks marka algısını pekiştirecek çalışmalar yapıyor.
Fatoş Karahasan - Milliyet

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52