Sesi takip etti ödülü kaptı!

Eti’nin Karam ve Tutku markaları Fransa’dan ödül aldı. Çikolataların dizaynında damağın anatomik yapısından çikolatanın kırılırken çıkardığı sese kadar pek çok ayrıntı tasarlandı.

Sesi takip etti ödülü kaptı!
Mücevher, mobilya gibi lüks ürünlerde tasarımı bilirdik. Ancak tasarımın gıda sektörüne girdiğinden çok haberdar değildik. Gıda sektöründe ürün tasarımına çarpıcı bir örnek Eti’den geldi. Ünlü endüstri tasarımcısı Gamze Güven’in tasarladığı ‘Eti Tutku’ ve ‘Eti Karam’ çikolataları Fransızların kaliteli tasarımlara verdiği “Label of the Observeur Du Design 2012” ödülüne layık görüldü. İki marka, Agence pour la Promotion de la Crèation Industrielle (APCI) tarafından 1999’dan bu yana düzenlenen Observeur Du Design ödülüne hak kazanan diğer tasarımlarla birlikte 9 Kasım’dan bu yana Paris’teki des Sciences et de l’industrie (Endüstri Müzesi) de sergileniyor.

Kırılma sesini bile düşünmüş
Gamze Güven Eti Tutku’nun tasarımında çikolatada yenilikçiliği yansıtan mozaik deseni kullandığını söyledi. Sütlü ve bitter iki renk olarak kullanılarak eğrisel kanallarla bir mozaik yaratıldı.
Bitterin ağızda daha uzun süre tutulduğunu ve damağa oturtularak yenildiğini tespit ettiklerini söyleyen Gamze Güven bu nedenle yüzeyde ışık kırılmalarını da dikkate alarak ilk defa tablet çikolatada delikli bir tasarım yaptıklarını ifade etti.
Yılda yaklaşık 200 bin kişinin ziyaret ettiği yaratıcılıkta sınırları zorlayan roket tasarımları, ahizeli iPhoneların sergilendiği müzeyi Eti Pazarlama Hizmetleri Müdürü Merve Erdebil Munguldar ve Gamze Güven ile birlikte gezdik. Güven yaptığı tasarımı şöyle anlatıyor:
Kitaba girecek
“Gerek Tutku’da gerekse Karam’da tablet çikolatadaki alışagelmiş iki boyutlu algıyı çıkıntılar ve ışık oyunlarıyla üç boyutlu kurguladım. Yüzeydeki bombeler ve Karam’daki boşluğun tasarlanmasıyla görsel olduğu kadar ağız içindeki anatomik yapıyı da tasarladım. Damağa batmayan ve ağızda eritmeyi kolaylaştıran bir yapı tasarlandı. Bitterciler için önemli olan kırılma sesi dahi tasarlandı. Çikolatadaki kırılma kanalları buna göre şekillendirildi.”
Ödüllü tasarımlar iki yılda bir yayınlanan Observeur Du Design ödüller kitabında da yer alacak.
Çarşambaları okul yok!
Paris seyahatinde Fransa’da çarşamba günleri ilköğretim öğrencilerine okulların tatil olduğunu öğrendik. Çocuklar bunun yerine müze geziyor, sinemaya gidiyor. Bizim müzeyi ziyaret ettiğimiz geçen cuma günü de çocuk grupları binadaydı. Konu çikolata olduğundan olsa gerek ilk durakları Eti standıydı. Çocuklar çikolata tasarımını inceledi oradan roket bölümüne geçti.
‘Satışları artırdı’
Eti Pazarlama Hizmetleri Müdürü Merve Erdebil Munguldar tasarımın etki alanını genişletmesi, lezzet kadar görselliğin de öne çıkması ile keyif ürünleri üreten markaların da tüketicinin üründen aldığı hazzı artırma peşinde koşmaya başladığını söyledi. Munguldar şöyle devam etti:
“Ürünün sadece lezzetiyle değil tüm duyulara hitap ettiği ölçüde haz verdiğini gören markalar, ‘yenilebilir tasarım’a yönelmeye başladı. Eti’nin Tutku ve Karam Çikolata tasarımlarıyla Türkiye’de öncülerinden olduğu ‘yenilebilir tasarım’ gerçeği, tüm dünyada inovasyon iştahı bitmek bilmeyen markaların rekabetteki yeni kilit faktörü olarak öne çıkıyor. Yapılan araştırmalara göre, ürün ambalajların yanında artık ürünün kendisi de önemli bir satın alma kriteri haline geldi. Eti Karam lansman tarihinden itibaren toplam bitter pazarının yüzde 30’una ulaşarak bitter pazarının lideri oldu. Karam ve Tutku Çikolata’nın da katkısıyla Eti, toplam tablet pazarının ise yüzde 20’sine ulaştı ve pazarın ikinci markası konumunda yer alıyor. Ödül alan tasarımlar markanın yurtdışı satışlarını da çok olumlu etkiledi.”
Milliyet

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Eti, Çikolata, Karam, Bisküvi, Tutku, Label of the Observeur Du Design 2012, Gamze Güven, Merve Erdebil Munguldar

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52