Muratbey’den ikinci Ortadoğu çıkarması

Dubai’deki Gulfood Gıda Fuarı’nda 6 milyon dolarlık yeni ihracat anlaşması yapan Muratbey, Ortadoğu pazarındaki büyüme hedefini %15’e çıkardı.

Muratbey’den ikinci Ortadoğu çıkarması
Gıdavitrini - Birleşik Arap Emirlikleri’nin Dubai kentinde yapılan Ortadoğu’nun en büyük, dünyanın ikinci büyük gıda fuarı olan Gulfood 2012’ye yüzü aşkın ülkeden binlerce firma katıldı. 19-22 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirilen fuarda Türkiye, 130 firma ile rekor sayıda katılım sağladı. Arap halkının Türk ürünlerine olan ilgisi süt ürünleri grubunda da etkisini gösterdi. Gulfood’a ilk defa katılan ve ziyaretçilerin büyük ilgisini çeken Muratbey Gıda’nın standı Birleşik Arap Emirlikleri Büyükelçisi Şefik Vural Altay ve Ticaret Müşaviri Gökhan Adanalı tarafından da ziyaret edildi.
ORTADOĞU’DA MURATBEY BAHARI
Ortadoğu’da, Muratbey ürünlerinin satıldığı bölge ülkesi sayısının 8’e çıkması, “Muratbey’in Ortadoğu çıkarması” ve “Ortadoğu’da Muratbey Baharı” olarak yorumlandı. Fuara katılan Muratbey Yönetim Kurulu üyesi Hamit Erol, 25 Arap ülkesinden en az 15’inin Türk damak tadına uygun ürünleri tercih ettiğini söyledi. Dış pazarlarda büyümenin önde gelen satış stratejileri olduğunun altını çizen Hamit Erol, Ürdün, BAE ve Katar’a birer bayilik verdiklerini anlattı. 3 ay önce Abu Dabi’de düzenlenen SIAL Middle East 2011 Fuarı’ında 3 milyon dolarlık ihracat bağlantısı yaptıklarını bildiren Erol, Gulfood’da bu rakamı ikiye katlayarak 6 milyon dolara ulaştıklarını bildirdi. Yeni bağlantılar ile Muratbey’in ithal peynirlerin daha çok tüketildiği Ortadoğu pazarında raflara giren üçüncü Türk markası olduğunu da kaydeden Erol şunları söyledi:
“İhracata son 7 yıl içinde hızlı bir giriş yaparak başladık. İhracat yaptığımız ülke sayısı bu süre içinde 12’ye yükseldi. ABD, S. Arabistan, BAE, Irak, Bahreyn, Kuveyt, Katar, K.K.T.C. , Mısır, Türkmenistan, Azerbaycan, Ürdün ihracat yaptığımız ülkeler arasında yer alıyor. Kasım ayında katıldığımız SIAL Middle East 2011 Fuarı’nda inovatif ürünler arasında ilk 10’a kaldık ve finale kalan tek Türk markası olduk. Burada gördüğümüz yoğun ilgi üzerine Ortadoğu’nun en büyük gıda fuarı Gulfood’a da katılma kararı aldık. Türk peynirlerini çok seven Ortadoğu halklarıyla bir araya gelmek mutluluk verici. Burada kurulu düzenleri bulunan firmalardan sonra gelmemize rağmen, yaptığımız bir takım yeniliklerle, özellikle Naturena serisi olarak adlandırdığımız 11 farklı lezzetten oluşan peynir grubumuzla İtalya’dan, Fransa’dan, Hollanda’dan gelen, yıllardır Arap halkının tüketmeye aşina olduğu peynir markalarından bir adım öne geçerek ciddi miktarlarda siparişler oluşturmayı başardık."
Fuarda ayrıca Muratbey grubunun yeni ürünü “Sürmeli”nin de lansmanı yapıldı. Hem sürülebilir hem de dilimlenebilir olma özelliği ve farklı aroması ile beyaz peynir kategorisinde çok farklı bir seçenek olan Muratbey Sürmeli Beyaz Peynir’in tanıtımı ilgi gördü.
Eskiden öncelikli hedef bir Fransız veya İtalyan firma ile iş ortaklığı yapabilmek iken bugün %100 Türk sermayeli Muratbey aynı konuma yükseldi. Gelen talepler değerlendirildi ve Ortadoğu pazarına ilişkin büyüme hedefleri revize edildi. Fuar öncesi 2012 yılı için %10 luk büyüme amaçlanırken fuar sonrası Ortadoğu pazarında büyüme hedefi %15 olarak revize edildi. 30 yıldır İtalyan ve Fransız peynir firmalarının hakim olduğu pazarda üst gruba hitap eden bir Türk firması olarak bölgenin ulusal market zincirleri olan Lulu, Carrefour ve Geant süpermarket zincirleriyle ürünlerin listelenmesi konusunda anlaşma sağlandı. Türkiye’nin eskiden olduğu gibi sadece ucuz segmentte değil katma değeri yüksek kaliteli ürünler ve hatta Naturena gibi inovatif ürünler üretebilen firmalara sahip olduğu, Muratbey’in adı geçen büyük zincir market raflarında yerini almasıyla ispat edilmiş oldu. Sağlanan memnuniyetin ardından gelecek yıl yapılacak Gulfood’a daha büyük bir alanda katılma kararı alındı.”

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Golf Food, Dubai, Muratbey, Middle East 2011, Hamit Erol, Peynir, Süt Ürünleri

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52