Meysu Güney Afrika’yı fethetti!

2011 yılında ihracatını yüzde 200 artırarak rekor kıran Gülsan Gıda, ihracat pazarlarına Afrika'nın en zengin ülkesi olan Günay Afrika Cumhuriyeti'ni de kattı.

Meysu Güney Afrika’yı fethetti!
Gıdavitrini - Bu pazarda da aranılan marka haline gelen Meysu, 2012 yılında Meysu meyve suları, süt, gazlı içecekler ve Gülsan marka reçel, salata sosları ile ürün çeşidini artırarak bu pazara 1 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor. CİRONUN YÜZDE 15'İ İHRACATTAN

Yıllık cironun yüzde 13-15'ini ihracattan elde eden Gülsan Gıda, 2011 yılında birçok pazarda aranılan meyve suyu markası haline geldi. ABD, Kanada, Avustralya, Almanya, Belçika, Hollanda, Danimarka, İsveç, Avusturya, İsviçre, Fransa, Bulgaristan, Polonya, Bosna, Arnavutluk, Singapur, Malezya, Çin, Japonya, Irak, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri, Lübnan, Libya, Gürcistan, Türkmenistan, KKTC, Liberya, Gine, Uganda, Etiyopya, Gana, Fildişi Sahilleri, Cezayir, Afganistan, Pakistan, Azerbaycan ve Güney Afrika Cumhuriyeti'ne ihracat gerçekleştiren Gülsan Gıda toplam 50'den fazla ülkede ürünleri ile tanınıyor.

NAR SUYU İLE GİRİŞ YAPTI

Son olarak Afrika kıtasının en zengin ülkesi konumunda olan Güney Afrika Cumhuriyeti'ni ihracat pazarları arasına kattıklarını anlatan Gülsan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Güldüoğlu "Bu pazara girebilmek için Johannesburg da 2 kez fuara katıldık. Böylesi önemli bir pazara Gülsan Premium ürün segmentinden Nar suyu grubu ile giriş yaptık. Pahalı navlun fiyatları sebebi ile yerel üreticiler ile rekabet ortamının neredeyse imkansız olmasından dolayı ürün farklılaştırma politikası izledik, ve Premium segment ürünlerinde Güney Afrika Borsasının en değerli şirketi ile dağıtım gerçekleştiriyoruz. Aynı zamanda 2012 yılında pazara uygun Meysu meyve suları, süt, gazlı içecekler ve Gülsan marka reçel, salata sosları ile ürün çeşidini artırmayı hedefliyoruz."

HEDEF 1 MİLYON DOLAR

İhracat konusunda uzman bir firma olduklarını söyleyen Gülsan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Güldüoğlu "İhracat gerçekleştirdiğimiz pazarların dinamiklerini iyi biliyoruz. Bu nedenle genel zorluklar dışında bu pazara da ürünlerimizi rahatlıkla gönderiyoruz. Ayrıca ulusal market zincirleri ile çalışmalarımız sonuçlanmak üzere ve kontrat aşamasındayız. 2012 yılında Güney Afrika pazarına 1 milyon dolarlık ihracat hedefliyoruz" diye konuştu.

DİĞER AFRİKA ÜLKELERİNE AÇILAN KAPI

Güney Afrika Cumhuriyeti'nin, Afrika kıtasının en zengin ülkesi konumunda olduğuna dikkat çeken Gülsan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Güldüoğlu sözlerine şöyle devam etti: "Turizm ve ticaret merkezi diyebiliriz, aynı zamanda büyük bir coğrafyaya sahip bir ülke. Finans ve bankacılık sistemi, siyasi ve ekonomik istikrarı olan bir pazar. Böyle artıları olan pazar, ihracat için önceliklidir. Diğer Afrika ülkelerinin aksine modern ticaret oranının arttığı, marketleşme ve zincir marketlerin pazarda önemli rolü olduğu bir durum sözkonusu. Ayrıca diğer Afrika ülkelerine açılan bir kapı gözü ile de bakmak gerekir."

 

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, Gdo, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Hijyen, Meysu, Gülsan, Bekir Güldüoğlu, Güney Afrika,

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52