Meggle Türkiye'de büyümek istiyor

Süt ürünleri markası Meggle, markaya yatırım yaparak bilinirliğini artırmayı, sektörde 5. senelerinin sonunda lider firma olmayı hedefliyor.

Meggle Türkiye'de büyümek istiyor

Almanya merkezli gıda ve süt ürünleri markası Meggle, yeni girdiği Türkiye pazarında büyümeyi planlıyor. Firmalarının çok geniş bir ürün gamına sahip olduğunu söyleyen Meggle İran, Irak ve Türkiye Genel Müdürü Bülent Ölkentay, Meggle'ın Almanya'da bu yıl 125. yılını kutladığını belirtti.

Ölkentay, "Yüksek gümrük vergileri sebebiyle sınırlı sayıda ithal etiğimiz ürünlerdeki hedef müşterilerimiz gıda üreticileri, perakende ve ev dışı tüketim kanallarıdır. İlk ithalatını geçtiğimiz yıl mayıs ayında gerçekleştiren firmamız 1 sene gibi kısa sürede ulusal perakende zincirlerinin liderleriyle çalışmaya başladı. Bunun dışında ev dışı tüketim kanallarında ulusal ve uluslararası zincir Horeca müşterileriyle bayilerimiz ve direk satışla ticaretimizi geliştirdik. Gıda üreticileri tarafında ise çok et ve pastacılık sekörüne hitap eden üreticilerde sektörün lider firmalarıyla iş birliktelikleri gerçekleştirdik" dedi.

İthalat ağırlıklı faaliyet gösterdiklerini ifade eden Ölkentay, firmalarının çok yeni olmasına rağmen sürekli değişen uygulamalardan dolayı zaman zaman zorluklar çektiklerini kaydetti. Hizmet verdikleri ülkelerde özellikle gıda hammaddelerinde müşterilere ürün geliştirme süreçlerinde katkı sağlayarak çözüm ortağı olmak istediklerini dile getiren Ölkentay, "Amacımız hizmet verdiğimiz her 3 ülkede de girdiğimiz ürün kategorilerinde diğer faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde olduğu gibi pazar payı anlamında ilk sıralarda yer almak" şeklinde konuştu.

Yüksek ciro yapıldı
Henüz pazara yeni giren bir firma olmalarına rağmen beklentilerinin üzerinde bir ciroyu yakaladıklarını dile getiren Ölkentay, "Bulunduğumu kategorilerde faaliyet gösteren rakip firmalar içinde Türkiye'ye yatırım yaparak ilk ofis açan firma olarak ve verimli bir operasyon ile iyi bir fiyat seviyesiyle ürün lansmanlarımızı yaptık. Bu da bizim 2011 hedef ciromuzun üzerine çıkmamızı sağladı. Fakat planladığımız satış kanal yapımızı 2012 yılı sonuna kadar tamamlayacağımız için ürün portföyümüzün gelişmesiyle 2013 yılında markamıza da yatırım yaparak marka bilinirliğimizi artırıp, sektörümüzde 5. senemizin sonunda lider firma olmayı hedefliyoruz. Bu yıl sonunda ayrıca satış dağıtım alanında hedeflediğimiz noktaya gelerek her satış kanalında penetrasyonumuzu artırmayı planlıyoruz. Bu yıl sonunda hedeflerimize ulaşarak organizasyonumuzu da güçlendirmeyi hedefliyoruz" dedi.

Türkiye'de bir yenilik olacak bir ürün ve bir ürün grubunun lansmanını planladıklarını belirten Ölkentay, "Ürünümüz hem tüketicilere yönelik hem de ev dışı tüketim kanalında profesyonel şeflere çözüm sağlayacak Meggle Panna Cotta. 1 litrelik UHT ambalajda likit formda olan ürünümüz pratik kullanımıyla lezzetli bir ürün olarak bu ay lanse edilecek" dedi.
Kobiden

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52