Hedef 1 milyar ciro

Hem İstanbul hem de Gaziantep fabrikatalırnda üretim hattını güçlendiren Şölen, 3 yıl içinde 1 milyar ciro hedefliyor.

Hedef 1 milyar ciro

Bu yıl 75 milyon liralık üretim hattı yatırımı yapan Şölen Çikolata, yıl sonu ciro hedefini 600 milyon lira olarak belirledi. Gaziantep fabrikasının da temelini atan firma 2-3 yıl içinde 1 milyar liralık ciroya ulaşmayı hedefliyor. 2011'de 420 milyon TL ciro elde ettiklerini ve 2012'yi 600 milyon TL ciroyla kapatmayı hedeflediklerini belirten Şölen CEO'su Elif Çoban, "Bu yıl Gaziantep ve Silivri'deki tesisler için 75 milyon 600 bin TL'lik ek yatırım gerçekleştirdik. Son 3 yılda 2.5 kat büyüdük. 2012 yılında Silivri fabrikamızdaki üretim hattı sayısını 10'a yükselttik. Son olarak Gaziantep'te 85 bin metrekarelik yatırım için koları sıvadık. Toplamda 100 milyon TL'ye mal olacak yeni tesis 2013 yılında üretime başlayacak" dedi.

Gaziantep'e 100 milyon liralık çikolata fabrikası
Gaziantep'teki yatırım ve çalışmaların hızla sürdüğünü belirten Elif Çoban, "Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi'nde toplam 85 bin m2'lik alana kurulacak ve toplamda 100 milyon TL'ye mal olacak yeni tesisin yatırımını başlattık. Gaziantep'te bulunan mevcut dört tesisin taşınacağı fabrika bir yıl içerisinde tamamlanacak, şu anda inşaat aşaması devam ediyor. Yeni teknoloji ve yatırımlarla güçlendirilecek olan Gaziantep fabrikasında önemli bir kapasite artışı da sağlanacak'' dedi. Çoban, gıda güvenliği için de 50 milyon TL yatırım yaptıklarını ve bu yatırımı 20 yıl sonrasına hazır olma misyonu ile şekillendirdiklerini ifade ederek, "Gıda güvenliği konusuna büyük önem veriyoruz. Hem Gaziantep'te hem de Silivri'de gıda güvenliğinde öncü tesislerimizle büyüyoruz" dedi.

İkramlık çikolatanın yüzde 90'ı bayramda satılıyor
Elif Çoban, "Bilindiği gibi, bayramlar son yıllarda çikolata satışlarının görece daha düşük olduğu yaz aylarına denk geliyor, bu da 12 ay yüksek satış performansı için elimizi kuvvetlendirdi" dedi. Şölen'in satışlarının her yıl ortalama yüzde 20'nin üzerinde arttığını, son Ramazan Bayramı'nda ikramlık çikolatada pazar paylarını yüzde 25'ten yüzde 29'a; henüz yeni adım attıkları ikramlık şekerde ise pazar paylarını yüzde 8'den yüzde 9'a çıkardıklarını belirtti. Elif Çoban, son yıllarda bayramların yaz aylarına rastlamasının kendileri için önemli bir fırsat yarattığını dile getirerek, Türkiye'de ikramlık çikolataların yüzde 90'ının iki bayramda satıldığını açıkladı. Bayramların son yıllarda çikolata satışlarının görece daha düşük olduğu yaz aylarına denk gelmesinin sektörün mevsimselliğini bir miktar azalttığını belirten Çoban, son Ramazan Bayramı'nda ikramlık çikolatada pazar paylarını yüzde 25'ten yüzde 29'a, henüz yeni adım attıkları ikramlık şekerde ise pazar paylarını yüzde 8'den yüzde 9'a çıkardıklarını açıkladı.

'Kilosu 15 liradan az olan çikolatadan korkun'
Yaklaşan Kurban Bayramı ile şeker ve çikolata alışverişlerinde dikkatli olunması gerektiğini belirten Elif Çoban, kilosu 15 TL'nin altındaki ürünlerin gerçek çikolata olmadığını ve tüketicilerin dikkatli olması gerektiğini de belitti. Çikolata sektörünün genelinde olduğu gibi Şölen'in de bayram dönemlerini son derece hareketli geçirdiğini belirten Elif Çoban, son yıllarda bayramların yaz aylarına rastlamasının kendileri için önemli bir fırsat oluşturduğunu kaydetti.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52