"Fıstığım bol olsun"a Altın Pusula geldi

Nestlé DAMAK ve TEMA Vakfı’nın birlikte yürüttüğü “Fıstığımız Bol Olsun Projesi”, Kurumsal Sorumluluk & Çevre kategorisinde Altın Pusula kazandı.

Gıdavitrini - Başarılı halkla ilişkiler çalışmalarını ödüllendirmek ve teşvik etmek amacıyla, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından 1999 yılından beri her yıl yapılan “Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri’’ bu yılın da en başarılı halkla ilişkiler projelerini ödüllendirdi. Nestlé DAMAK ve TEMA Vakfı’nın birlikte yürüttüğü “Fıstığımız Bol Olsun Projesi”, yarışmanın Kurumsal Sorumluluk & Çevre kategorisinde Altın Pusula kazandı.

Bu yıl 11’incisi düzenlenen Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri, Harbiye’deki Askeri Müze ve Kültür Sitesi Komutanlığı’nda gerçekleşen ödül töreniyle sahiplerini buldu. Nestlé DAMAK ve TEMA Vakfı işbirliğiyle fıstık üretiminde kalite ve verimliliği artırmak ve sürdürülebilir üretimle bölgenin refahına katkı sağlamak amacıyla 2011 yılı başında hayata geçirdiği “Fıstığımız Bol Olsun” projesi Kurumsal & Çevre kategorisinde Altın Pusula’nın sahibi oldu. Ödülle ilgili olarak Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Devrim Cöbek şunları söyledi:
“Nestlé DAMAK proje için 1 milyon 500 lira bütçe ayırarak bölgeye önemli katkılarda bulunmayı hedefliyor. Projeyi birlikte sürdürdüğümüz TEMA Vakfı ile birlikte Türkiye’nin artık geleneksel tatlarından biri olan Nestlé DAMAK markasıyla böyle önemli bir ödülü kazandığımız için mutluluk duyuyoruz. Türkiye için çok önemli bir tarımsal değere sahip olan antepfıstığı üretiminde kalite ve verimi artırmayı; ayrıca sürdürülebilir bir üretimle bölgedeki ekonomik refaha katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi olarak, bir şirketin sorumluluğunun değer zincirinin her aşamasında katma değer yaratmak olduğuna inanmaktayız. “Paylaşılan Değer Yaratmak” olarak adlandırdığımız bu yaklaşım çerçevesinde, Türkiye’de dahil olmak üzere faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde beslenme, su ve kırsal kalkınma alanlarında topluma değer katan projeler gerçekleştiriyoruz. “Fıstığımız Bol Olsun” projemiz de bu yaklaşım doğrultusunda TEMA Vakfı ile işbirliği içerisinde geliştirdiğimiz bir proje. Bu projeyle bölgede sürdürülebilir tarım yapılmasını ve Antep fıstığı üretiminde kalite ve verimi artırmayı hedefliyoruz. Böylelikle bölgede yaşayan 100 bin insanın yaşam seviyesinin yükseltilmesine katkıda bulunarak, hem ekonomik hem de sosyal anlamda bir katma değer sağlayacağımıza inanıyoruz.”

Projeye ilişkin olarak TEMA Vakfı Genel Müdürü M. Serdar Sarıgül ise şöyle konuştu: “TEMA Vakfı 2012 yılında 20. yaşını ‘Toprak Yaşamdır’ sloganıyla kutluyor. Çünkü toprak hem kendi başına bir ekosistem hem de milyonlarca ekosistemi barındıran bir doğal varlık. O nedenle toprağa yani yaşama sahip çıkmak gerekiyor. TEMA Vakfı ve Damak Markası’nın birlikte uyguladığı “Fıstığımız Bol Olsun” Projesi de toprağa sahip çıkan bir proje. Projemiz sayesinde bölgede yüzyıllardır devam eden fıstık tarımı toprağı ve sürdürülebilir yaşamı odağına alan bir yaklaşımla yapılacak. Böylece doğa ile dost bir üretim anlayışı ile bölge halkının ekonomik yönden kalkınmasına katkı sağlanacak. Projemizin tamamlandığı zaman sivil toplum kuruluşu, özel şirketler ve kamu işbirliğine en güzel örneklerden biri olacağına yürekten inanıyorum. Bu güzel ödülle daha büyük heyecanla çalışmaya devam edeceğiz.”

“Fıstığımız Bol Olsun” Antep fıstığı üretimini artırmayı hedefliyor
Türk halkının gönlünde çok özel bir yere sahip olan, Türkiye’nin ilk Antep fıstıklı çikolatası Nestlé DAMAK markası için de ayrı bir önem taşıyan Antep fıstığının Türkiye’deki üretim potansiyeline henüz ulaşamaması ödül kazanan projenin yola çıkış amacını oluşturuyor.

Dünyada Antep fıstığı üretim miktarı son beş yılın rakamlarına göre ortalama 550 bin ton civarında bulunuyor. Türkiye ise 102 bin ton yıllık üretimle; 222 bin ton üretim yapan İran ve 130 bin ton üreten ABD’nin ardından dünya üçüncüsü durumunda bulunuyor. Bunun en önemli nedeni ağaç sayımızın azlığı değil ülkemizde verimin düşük olmasıdır. Amerika’da ağaç başına ortalama 16 kg ürün alınırken ülkemizde ise ortalama 3 kg ürün alınabilmektedir. Oysa ülkemizin bunun dört katı üretim potansiyeli var. Türkiye’de halen kullanılmakta olan geleneksel tarım yöntemleri yerine modern tarım uygulamaları ile üretimde verim artışı sağlanarak bu hedeflere ulaşmak mümkün. Türkiye’de üretilen Antep fıstığının sadece yüzde 10’u çikolata üretiminde kullanılırken, büyük bir kısmının ise kuruyemiş ve tatlılarda tüketiliyor.

Projenin uygulama alanı olarak, Antep fıstığının en uygun yetişme havzası özelliklerine sahip olan Orta Fırat Havzası’nda yer alan Gaziantep’te Yavuzeli ve Araban İlçeleri; Şanlıurfa’da Birecik İlçesi; Adıyaman’da ise Besni İlçesi’nin bulunduğu bölge belirlendi. Proje kapsamında uygulama alanında ikamet eden Antep fıstığı yetiştiriciliğiyle uğraşan çiftçilere verilecek olan uygulama tabanlı eğitim programıyla Antepfıstığı yetiştiriciliğinde doğru ve uygun tarım teknikleri bölgede yaygınlaştırılacak; böylelikle sağlanan verim ve kalite artışıyla bölgede kırsal gelirin artırılmasına katkı da bulunulacak..

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52