Elit Çikolata market raflarına giriyor

İSO Başkanı Tanıl Küçük’ün şirketi Elit Çikolata, hediyelikten market raflarına geçiş planları yapıyor.

Elit Çikolata market raflarına giriyor
İSO Başkanı Tanıl Küçük’ün şirketi Elit Çikolata, hediyelikten market raflarına geçiş planları yapıyor. Genel Müdür Halimoğlu, ’Ya bayramlarda merhaba deyip kaçacaktık ya da bu cadı kazanına girecektik biz ikinciyi seçtik. Umarım az dayak yeriz’ diyor.
Bu yıl Ocak ayında İrlandalı yatırım fonu Kerten ile ortaklığa imza atan Elit Çikolata, Eylül-Ekim aylarında perakende pazarına hızlı bir giriş yapmayı planlıyor. Türkiye çikolata pazarını ’cadı kazanına’ benzeten Elit Çikolata Genel Müdürü Burak Halimoğlu, Elit’in atılımıyla ilgili olarak, “Bayramlarda merhaba deyip kaçmakla, bu cadı kazanına girmek arasında karar vermek durumundaydık. Biz bu kazana girmeye karar verdik. Umarım az dayak yeriz” diyor.

30 santim için savaş veriyorsunuz

’Dayak yemekten’ kastını sorduğumuzda ise Halimoğlu, perakende işinde market raflarında ciddi bir savaş olduğunu belirtiyor ve ekliyor: “Raflarda yer bulabilmek için savaş vermek gerekiyor. Oradaki 30 santim için savaş veriyorsunuz. Pazarda köşe başları tutulmuş durumda. Zincir marketler için bir lider markalar, bir de lider markaları arkadan itecek, onlara da para kazandıracak kapılar var. Biz o kapılardan biriyiz.”

Ulaşılabilir lükse yöneleceğiz

Yoğun rekabet ortamında üründe farklılaşarak öne çıkmayı planladıklarını anlatan Halimoğlu, “Piyasanın büyük oyuncuları bazı ürünlerle uğraşmaya gerek duymuyor. Biz bu ürünlerle uğraşacağız. Gofret üretmemiz demek, parayı sokağa atmamız demek. Farklı bir yol seçip, ’ulaşılabilir lüks’ kavramının üzerine gideceğiz. Eylül-Ekim aylarında makinelerimizin aktif hale gelmesi ve reklamların başlamasıyla beraber bu süreç hızlanacak.

Wall-Mart ve Harrods’ta satılıyor

Elit Çikolata’nın Wall-Mart’tan Harrods’a kadar pek çok ünlü mağazanın raflarında yer bulduğunu ifade eden Halimoğlu, şu bilgileri verdi: “Bu yıl yüzde 50 civarında bir büyüme hedefimiz var, önümüzdeki yılda yüzde 40 büyümek istiyoruz. 5 yıl önce 23-24 milyon TL seviyesinde olan ciromuzu, geçen yıl 65 milyon TL’ye çıkardık. Bu yıl için hedef 10 milyon doları ihracattan olmak üzere 100 milyon TL ciroya ulaşmak.”

Şenay Büyükköşdere - Akşam

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52